user icon

Villeneuve: "Stoeltje vinden zwaarder dan ik verwachtte"

  • Gepubliceerd op 17 aug 2009 12:15
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Jacques Villeneuve doet een poging om volgend jaar zijn comeback in de Formule 1 te maken. De wereldkampioen van 1997 solliciteerde al enkele malen openlijk naar een stoeltje en hoewel daar vooralsnog geen reactie op kwam, gaat hij er gewoon mee door.

In Journal du Montreal deelde Villeneuve mede: “Ik heb twee prioriteiten, te weten mijn kinderen en een Formule 1-stoeltje voor volgend jaar bemachtigen. Daar stop ik al mijn energie in. Het gaat moeizamer dan ik verwachtte. Maar ik heb alle vertrouwen dat ik een plek vind voordat de Grand Prix van Canada weer op het programma staat.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Lol, dus hij is echt serieus weer op zoek. Lijkt me toch stug dat er een team op hem zit te wachten. De kleine teams hebben het geld niet en de grote teams willen liever een goede bestaande coureur of een veelbelovende rookie.

    • + 0
    • 17 aug 2009 - 12:23
  • Tja !!
    Wat had je dan verwacht, dat iedereen je deur onder zou lopen ?? Ik zou zeggen, blijf lekker thuis met de vrouw en de kids. De kans is erg klein dat je een stoeltje zal krijgen. Het zou ergens wel leuk zijn om m weer terug te zien, maar zie het niet gebeuren.

    • + 0
    • 17 aug 2009 - 16:40
    • Villeneuve is sinds een maand ofzo gescheiden, dus die vrouw zal er wel niet meer bijzijn ;)

      • + 0
      • 17 aug 2009 - 17:13
  • renzo

    Posts: 929

    Ik zou het waardeloos vinden als een team Villeneuve een stoel zou aanbieden. Laten we dan ook Hill, Schumacher (die al faalde door eerst met een hoop bombarie terug te komen alvolgens met zijn staart tussen zijn benen weer af te druipen), Hakkinen, vooruit ook Prost, Piquet Sr. terug halen. Belachelijk. Villeneuve, vergane glorie. Ook vind ik het bespottelijk dat ze De La Rosa weer race coureur willen maken, hetzelfde als Gene, Badoer die nu mag invallen. Allemaal mannen die hun carriere zo goed als afgesloten hebben. Badoer heeft al in geen 10 jaar meer een F1 race gereden en die bieden ze uit loyaliteit een zitje aan. Ik denk dat er genoeg coureurs zijn die beter presteren dan hij zal gaan doen in Valencia en Belgie. Er zijn er onlangs 2 op straat gezet waarvan ik zeker weet dat die beter voor de dag zouden komen.

    • + 0
    • 17 aug 2009 - 18:45
  • Welk team zit er nu op zon 2e rangs coureur te wachten, kunnen ze beter een talent nemen.

    • + 0
    • 17 aug 2009 - 18:52
    • Die tweederangs coureur is toevallig wel wereldkampioen geworden en is een van de weinige (plus Hill en Hakkinen) die Schumacher heeft verslagen.
      Een terugkeer van Villeneuve of Schumacher, ik zie er het verschil niet in hoor. Beide toppers.

      • + 0
      • 18 aug 2009 - 07:32
  • Alonso heeft Schumacher ook verslaan, en Raikkonen Bijna ( op 2 puntjes in 2003 :\'( )

    al die ouwe pieten zijn wel leuk voor in de F1, want al die nieuwe namen maken me niet warm

    • + 0
    • 19 aug 2009 - 10:17

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar