user icon

Ecclestone ziet lange Formule 1-toekomst voor Singapore

  • Gepubliceerd op 12 aug 2009 11:05
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Er ligt een lange Grand Prix-toekomst voor Singapore in het verschiet. Waar bijna overal ter wereld de circuits, organisators en promotors moeten vrezen voor hun Formule 1-races, daar is de avondrace in de straten van Singapore een zekerheid voor de komende jaren.

Dat liet Bernie Ecclestone weten aan Today Online. “We gaan Singapore niet verliezen, dat staat vast. Zolang Singapore er is zullen wij er heen gaan. Het gevoel van de teams over deze race is goed, iedereen is blij met de aanwezigheid van Singapore op de kalender.”

“Ik zag Singapore nooit als meer dan een tussenstop op weg naar een andere bestemming, maar als je de tijd neemt om goed te kijken besef je dat Singapore een prachtige plek is. De mensen zijn aardig en de stad is leuk.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • rafael

    Posts: 2.149

    iedereen is blij met de aanwezigheid van Singapore op de kalender.”

    IK denk het niet....
    Ik weet nog toen Di Montezemolo zei:
    \"\"Helaas rijden we over circuits waarop ze beter een carnavalsoptocht of iets dergelijks kunnen houden, Dit is een beschamende situatie voor de Formule 1.\" en Gelijk heeft ie
    Trouwens ik ben niet zo fan van deze circuits

    • + 0
    • 12 aug 2009 - 11:19
  • ralff1

    Posts: 78

    bernie wordt een beetje oud HIJ had ook gezegt dat hij fan was van Hitlur

    • + 0
    • 12 aug 2009 - 11:24
    • Beri

      Posts: 2.995

      Hahaha, echt wat een vergelijking wordt hier weer getrokken.
      Maargoed, Bernie is te oud. Dus hij mag geen mening meer hebben?
      Singaporese Grand Prix saai? Heb toch genoeg inhaalacties gezien. Het is een combinatie van Montreal als semi stratencircuit, en de Hongaroring. Het is er breed genoeg om in te halen, wat vorig jaar ook genoeg werd gedaan.

      • + 0
      • 12 aug 2009 - 11:52
  • BusteR

    Posts: 45

    \"\'maar als je de tijd neemt om goed te kijken besef je dat Singapore een prachtige plek is. De mensen zijn aardig en de stad is leuk.”

    Alleen erg jammer dat de race zelf niet leuk is he....

    • + 0
    • 12 aug 2009 - 11:38
  • Sorry, maar Singapore was toch echt de race die ik vorig jaar geweldig vond, geweldig circuit in een leuke stad, onder kunstlicht.

    • + 0
    • 12 aug 2009 - 12:04
  • waylon

    Posts: 2.250

    Indyanapolis was ook een circuit dat speciaal gemaakt is omdat Bernie daar graag wilde laten racen.Na een paar jaar was het dus weer over en uit.

    • + 0
    • 12 aug 2009 - 15:00
  • moven met dat circuit, doe valencia er maar bij........

    • + 0
    • 12 aug 2009 - 17:21
  • Opa Bernie doet deze uitspraak omdat Singapore als enige wel doet wat die grijze geldwolf wil!
    Het liefst zie ik dat de andere circuits zich niet zo opstellen als de organisatie van Canada, Hockenheim of Fuji. Gewoon keihard zeggen (en DOEN)...Geen F1 meer voor ons, want het wordt te duur!
    Wil ik nog eens zien waar Bernie E. 5 a 6 nieuwe circuits te voorschijn tovert, die ook nog eens 175 miljoen per 3 a 5 jaar gaan betalen!

    • + 0
    • 12 aug 2009 - 22:41

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar