Incident Raikkonen en Sutil blijft zonder gevolgen
- Gepubliceerd op 12 jul 2009 23:45
-
6
- Door: Dennis Roke
De raceleiding heeft besloten beide coureurs vrij te pleiten. Beide coureurs vertelden dat het een raceongeluk was en de stewards konden zich vinden in de mening van Raikkonen en Sutil.
Het was een gewoon raceongeluk. We wilden allebei die plaats hebben en gaven elkaar weinig ruimte. Er was niets ernstigs aan de hand. We reden allebei netjes, maar we raakte elkaar en Sutil verloor daarbij zijn voorvleugel. Een normaal raceongeluk, alleen Sutil had de pech dat hij schade opliep, aldus Kimi Raikkonen.
Het incident deed veel denken aan de Grand Prix van Monaco van vorig jaar. Ook daar lag Sutil op puntenkoers totdat hij met Raikkonen in aanraking kwam. Toen was het echter volledig de schuld van de Fin.
Trending nieuws
-
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (6)
Login om te reagerenPosts: 11.414
Pfft de enige reden dat dit ongeluk aan Monaco deed denken was omdat dezelfde rijders betrokken waren.
Het deed mij eerder denken aan Bourdais vs Massa op Fuji 2008. Of Kubica vs Vettel dit jaar in Melbourne.
Posts: 408
Ik vond het vooral een debiel ongeluk omdat je het echt van een kilometer aan zag komen dat het wellicht fout zou gaan, en dat gebeurde dus ook nog. Nu zul je via de TV wel iets meer overzicht hebben dan een coureur maar goed. (en het team kan natuurlijk ook tv kijken en de coureur inlichten dat hij op moet letten enzo)
Posts: 2.250
Het was inderdaad een race-ongeluk, en als ik Kimi was geweest dan had ik precies hetzelfde gedaan en langs de buitenkant Sutil proberen in te halen.
Posts: 7.177
Sutil baluh natuurlijk. Maar kimi reed buiten sutil had een klein beetje oversteer en kwam bij kimi toen terecht dit kan gebeuren. Erg jammer voor hem hij had toch mooi punten kunnen krijgen misschien maar 2 maar toch iets..
Posts: 5.746
Als dit onbetsraft blijft is het helemaal belachelijk dat Webber wel een straf kreeg, voor een actie zonder gevolgen.
Is het overigens niet zo dat iemand die de pits uitrijdt voorrang moet verlenen aan iemand die al op de baan zit? In dat geval zou het wel degelijk Sutils fout zijn geweest.
Posts: 11.414
Niet alleen dat, Bourdais kreeg vorig jaar nog een drive through voor vrijwel hetzelfde vergrijp. Met dat verschil dat Massa nog makkelijk naar links had gekund om een ongeluk te vermijden en dat Raikkonen in dit geval al helemaal naast de baan was gezet.
Sutil geeft zelfs doodleuk toe dat hij zijn auto voor die van Raikkonen gooide. Dat hij daar geen straf voor krijgt (danwel van de FIA danwel van Mallya ) is toch echt bizar. Maar hij zal tegen de stewards en Mallya wel een ander verhaal hebben opgehangen.