Mosley: "FOTA-teams richten misschien toch eigen serie op"
- Gepubliceerd op 26 jun 2009 16:08
-
12
- Door: Rob Veenstra
Mosley schreef in een brief aan de World Motor Sport Council, gezien door Autosport: Het is teleurstellend dat meneer Di Montezemolo zich niet aan de woensdag gemaakte afspraken heeft gehouden. Ik had voor mezelf al besloten me niet herkiesbaar te stellen in oktober en hoopte op een rustige zomer na alles wat ik de afgelopen twaalf maanden heb meegemaakt. Het compromis was daarom acceptabel voor mij persoonlijk en in het belang van de Formule 1. Maar dat de FOTA verklaart dat ze mij op een zijspoor hebben gezet en hun wil aan de FIA hebben opgelegd is onacceptabel.
We gaan zonder twijfel nog een moeilijke periode tegemoet. Dit resulteert op korte termijn wellicht in problemen voor de Formule 1. Het is mogelijk dat de FOTA alsnog een eigen serie opricht. Dat is hun goed recht, als ze zich maar aan de Internationale Sportieve Code houden. Het wereldkampioenschap Formule 1 blijft echter in handen van de FIA. Het kampioenschap heeft moeilijke periodes meegemaakt in het verleden en dat zal wel vaker voorkomen, maar er is geen reden om de controle aan een externe instantie te geven, al helemaal niet aan een instantie die geen oog heeft voor de ethiek van de sport en gecontroleerd wordt door een industrie die we continu in de gaten moeten houden.
Trending nieuws
-
Twijfels over Mercedes-kans Verstappen: "Is het een te grote verstoring?"
Volgens oud-coureur Juan Pablo Montoya zou een overstap van Max Verstappen naar Mercedes voor onrust kunnen zorgen. V...
24 jun 2026 12:09 -
'Assen vraagt FIA-licentie aan voor plekje op F1-kalender'
De geruchten over de mogelijke komst van de Formule 1 naar Assen beginnen weer toe te nemen. Nu de F1-race in Zandvoo...
24 jun 2026 11:22 -
Verstappen gooit hoop op Red Bull-updates: "We hebben nieuwe onderdelen"
Max Verstappen trekt met vertrouwen naar Oostenrijk voor de thuisrace van Red Bull Racing. Op de Red Bull Ring kende ...
24 jun 2026 14:06 -
Racing Bulls wijst tijdelijk nieuwe coureur aan
Het team van Racing Bulls laat aankomend weekend Ayumu Iwasa de eerste vrije training rijden. De Japanner krijgt daar...
24 jun 2026 13:22 -
Doemscenario uitgesloten voor Leclerc: "Hij hoeft zich niet meer te bewijzen"
Volgens Jean Alesi is het oneerlijk om Charles Leclerc te vergelijken met zichzelf. Alesi reed in de jaren '90 vo...
24 jun 2026 12:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 444
En zo word dus een politiek spelletje gespeeld.
Mosley heeft het beetje sympathie wat hij nog had wel zon beetje verloren nu.
Nu daags na het accoord gaan roepen dat ze allerlij nare dingen over je hebben geroepen is dan ook erg kinderachtig!
Wat hij nu doet is mensen tegen de FOTA opzetten door twee dracht te zaaien.
Maxje please ga ergens anders spelen!
Posts: 219
Mosley, hou nou eens je gore rotkop dicht. het is klaar, er is een akkoord en jij kan opzouten in Oktober. leg je er nou eens bij neer man. het was immers jouw schuld dat deze rel er kwam, omdat jij van machtsmisbruik houd en dat doe je nu opnieuw en opnieuw en opnieuw
Posts: 5.746
Niet te geloven. Is dat gezeur nog niet voorbij.
Max in je hok en FOTA mond dicht en aan het werk. FB om tafel met BE zoals gezegd en geef ons spectakel!
Posts: 235
ik geef Max helemaal gelijk...de FOTA en vooral die kwal van Ferrari moeten nu eens ophouden en anders hun eigen serie beginnen...de F1 is van de FIA al vanaf het begin van de serie...de FOTA bestaat pas sinds juli vorig jaar en willen nu al de macht overnemen...
FOTA...volg de regels van de FIA of verdwijn uit de F1...
Posts: 5.792
Ga jij nu maar leeker f3 kijken en nog wat die kwal van ferarri die jij zo noemt spreekt voor de fota en dit hele gedoe heeft niks met ferarri te maken .Maar met 8 teams .en als jij de fota niet steunt ga toch lekker naar de mindere klasses kijken kan je gelijk Mosley in zijn aars kruipen.
Posts: 287
Ben jij nou een Formule 1 Fan???
Of je snapt het verhaal maar voor de helft..
Posts: 5.792
dus jij kijkt liever naar de nieuwe fia f1 gebasserd op de f3 want dat is zijn f3 wagens met een grotere motor.
Posts: 58
Krijg een beetje het gevoel dat Max dingen aan het zoeken is en helemaal niet wilde stoppen. En dus hj de teams gewoon een oor aangenaait heeft. Als ie echt zou stoppen willen zou ie niet zo\'n ophef maken.
Posts: 1.725
Het lijkt wel alsof Mosley zelf wilt dat de FOTA een eigen kampioenschap opricht.
Gewoon afzetten die dictator.
Posts: 198
Hier wordt je als fan toch S...Tziek van. Dat gezeur blijft maar doorgaan. Denk echt niet dat de FOTA nu alsnog een eigen serie op gaan zetten. Max moet gewoon aftreden zodat \"De Formule 1\" weer lekker door kan gaan. Achter de schermen is hij toch nog van grote invloed, hij moet alleen niet meer in beeld komen. pppffffff echt moe wordt ik hiervan.
Posts: 271
Als de FOTA als nog een eigen serie gaat beginnen kunnen ze dat beter op zijn vroegst in 2011 gaan organiseren zodat ze meer tijd hebben er echt iets speciaal er van temaken.
Posts: 770
las ergens dat als de FOTO een eigen serie begint dat hun een
1.6 miljard aan inkomsten opbrengt. ook een reden om een eigen serie
te beginnen natuurlijk