Mosley: "FOTA-teams richten misschien toch eigen serie op"
- Gepubliceerd op 26 jun 2009 16:08
-
12
- Door: Rob Veenstra
Mosley schreef in een brief aan de World Motor Sport Council, gezien door Autosport: Het is teleurstellend dat meneer Di Montezemolo zich niet aan de woensdag gemaakte afspraken heeft gehouden. Ik had voor mezelf al besloten me niet herkiesbaar te stellen in oktober en hoopte op een rustige zomer na alles wat ik de afgelopen twaalf maanden heb meegemaakt. Het compromis was daarom acceptabel voor mij persoonlijk en in het belang van de Formule 1. Maar dat de FOTA verklaart dat ze mij op een zijspoor hebben gezet en hun wil aan de FIA hebben opgelegd is onacceptabel.
We gaan zonder twijfel nog een moeilijke periode tegemoet. Dit resulteert op korte termijn wellicht in problemen voor de Formule 1. Het is mogelijk dat de FOTA alsnog een eigen serie opricht. Dat is hun goed recht, als ze zich maar aan de Internationale Sportieve Code houden. Het wereldkampioenschap Formule 1 blijft echter in handen van de FIA. Het kampioenschap heeft moeilijke periodes meegemaakt in het verleden en dat zal wel vaker voorkomen, maar er is geen reden om de controle aan een externe instantie te geven, al helemaal niet aan een instantie die geen oog heeft voor de ethiek van de sport en gecontroleerd wordt door een industrie die we continu in de gaten moeten houden.
Trending nieuws
-
FIA keurt verzoek Alpine goed: uitslag race Monaco op losse schroeven
De FIA-stewards hebben het right to review van Alpine goedgekeurd, dit betekent dat er nu onderzoek zal worden gedaan...
11 jun 2026 14:39 -
FIA luistert naar Red Bull en heropent motoronderzoek
De FIA gaat opnieuw onderzoek doen naar de ADUO-uitslagen na een verzoek van Red Bull Racing. De FIA zou eigenlijk af...
11 jun 2026 14:11 -
Ford praat met Verstappen over nieuwe uitstapjes
Ford doet er nog steeds alles aan om Max Verstappen in een van hun racewagens te krijgen. Verstappen racet in GT3-kam...
11 jun 2026 13:22 -
Jubilaris Russell staat voor belangrijkste F1-race in jaren
George Russell bereikt dit weekend een mooie mijlpaal bij Mercedes, maar dit gebeurt wel op een opvallend moment. Rus...
11 jun 2026 14:47 -
Leclerc krijgt zijn zin: Monegask krijgt dezelfde remmen als Hamilton in Barcelona
Ferrari heeft snel gereageerd op de remproblemen die Charles Leclerc tijdens de Grand Prix van Monaco uit de race hie...
11 jun 2026 12:46
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (12)
Login om te reagerenGJD
Posts: 444
En zo word dus een politiek spelletje gespeeld.
Mosley heeft het beetje sympathie wat hij nog had wel zon beetje verloren nu.
Nu daags na het accoord gaan roepen dat ze allerlij nare dingen over je hebben geroepen is dan ook erg kinderachtig!
Wat hij nu doet is mensen tegen de FOTA opzetten door twee dracht te zaaien.
Maxje please ga ergens anders spelen!
shyboy18
Posts: 219
Mosley, hou nou eens je gore rotkop dicht. het is klaar, er is een akkoord en jij kan opzouten in Oktober. leg je er nou eens bij neer man. het was immers jouw schuld dat deze rel er kwam, omdat jij van machtsmisbruik houd en dat doe je nu opnieuw en opnieuw en opnieuw
Kubica
Posts: 5.741
Niet te geloven. Is dat gezeur nog niet voorbij.
Max in je hok en FOTA mond dicht en aan het werk. FB om tafel met BE zoals gezegd en geef ons spectakel!
whitewolfie
Posts: 235
ik geef Max helemaal gelijk...de FOTA en vooral die kwal van Ferrari moeten nu eens ophouden en anders hun eigen serie beginnen...de F1 is van de FIA al vanaf het begin van de serie...de FOTA bestaat pas sinds juli vorig jaar en willen nu al de macht overnemen...
FOTA...volg de regels van de FIA of verdwijn uit de F1...
felix50
Posts: 5.792
Ga jij nu maar leeker f3 kijken en nog wat die kwal van ferarri die jij zo noemt spreekt voor de fota en dit hele gedoe heeft niks met ferarri te maken .Maar met 8 teams .en als jij de fota niet steunt ga toch lekker naar de mindere klasses kijken kan je gelijk Mosley in zijn aars kruipen.
Martijn01
Posts: 287
Ben jij nou een Formule 1 Fan???
Of je snapt het verhaal maar voor de helft..
felix50
Posts: 5.792
dus jij kijkt liever naar de nieuwe fia f1 gebasserd op de f3 want dat is zijn f3 wagens met een grotere motor.
BMRacing
Posts: 58
Krijg een beetje het gevoel dat Max dingen aan het zoeken is en helemaal niet wilde stoppen. En dus hj de teams gewoon een oor aangenaait heeft. Als ie echt zou stoppen willen zou ie niet zo\'n ophef maken.
f60
Posts: 1.725
Het lijkt wel alsof Mosley zelf wilt dat de FOTA een eigen kampioenschap opricht.
Gewoon afzetten die dictator.
CannonDale
Posts: 198
Hier wordt je als fan toch S...Tziek van. Dat gezeur blijft maar doorgaan. Denk echt niet dat de FOTA nu alsnog een eigen serie op gaan zetten. Max moet gewoon aftreden zodat \"De Formule 1\" weer lekker door kan gaan. Achter de schermen is hij toch nog van grote invloed, hij moet alleen niet meer in beeld komen. pppffffff echt moe wordt ik hiervan.
marvin
Posts: 271
Als de FOTA als nog een eigen serie gaat beginnen kunnen ze dat beter op zijn vroegst in 2011 gaan organiseren zodat ze meer tijd hebben er echt iets speciaal er van temaken.
van heemschut
Posts: 770
las ergens dat als de FOTO een eigen serie begint dat hun een
1.6 miljard aan inkomsten opbrengt. ook een reden om een eigen serie
te beginnen natuurlijk