Eigen kampioenschap teams krijgt Ecclestone als tegenstander
- Gepubliceerd op 11 jun 2009 11:05
-
12
- Door: Rob Veenstra
Als ze echt gaan proberen een eigen kampioenschap op te zetten, wat ik niet waarschijnlijk acht, dan voorspel ik grote problemen voor ze, zegt Ecclestone in de Daily Express. Los van de contracten die ik met de teams heb zouden we het zeer hoog opvatten als ze contact zoeken met de mensen, bedrijven en televisiestations die bij ons horen. Dat is aansporing tot contractbreuk en dat doe ik zelf niet, dus daar ben ik niet van gediend en laat ik ook niet gebeuren. De juridische consequenties voor de teams kunnen oplopen tot honderden miljoenen ponden.
Trending nieuws
-
Hamilton praat mond voorbij onthult FIA-geheim over Red Bull
Lewis Hamilton heeft zijn mond voorbij gepraat over het ADUO-programma. Volgens deze nieuwe regels krijgen motorlever...
07 jun 2026 20:39 -
Chaos compleet: Alpine gaat in protest tegen uitslag F1-race Monaco
De chaos is helemaal compleet in Monaco. Uren na de finish van de race lag de uitslag nog niet vast, en dat is nog st...
07 jun 2026 19:52 -
Red Bull onthult oorzaak van uitvalbeurt Verstappen
Red Bull-teambaas Laurent Mekies heeft gedeeld wat de oorzaak van de uitvalbeurt van Max Verstappen is. De viervoudig...
07 jun 2026 21:32 -
Woedende Gasly haalt uit naar FIA: "Mijn moment is afgepakt"
Pierre Gasly is woedend na de Grand Prix van Monaco. De Alpine-coureur eindigde op de derde plek, maar zakte door een...
07 jun 2026 20:07 -
Verstappen haalt schouders op na pijnlijke uitvalbeurt
Max Verstappen heeft opvallend nuchter gereageerd op zijn pijnlijke uitvalbeurt in Monaco. Verstappen startte de race...
07 jun 2026 22:04
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (12)
Login om te reagerenGJD
Posts: 444
Zie hier een man die bang begint te worden....
In kat in het nauw......
marcel
Posts: 124
probleem is dat er meer organisaties zijn die dingen kunnen organiseren . kan het mis hebben maar de dtm is buiten de fia om nou mercedes zit daar in dus contacten genoeg . ferrari met a1gp redbull met redbull air race op a1gp na allemaal voor 100% goed georganiseerd
patrickl
Posts: 11.414
Tuurlijk krijgen ze Ecclestone als tegenstander. Denk dat ze daar niet zo mee zullen zitten. Er zijn zat circuits die door Ecclestone genaaid zijn en met alle liefde over zullen stappen naar de nieuwe Manufacturers GP. Silverstone, Montreal, Indianapolis, Magny Cours, Ostreichring. De andere circuits zullen overstappen als hun lopende contracten aflopen. Als de F1 niet zelf al falliet is binnen een jaar nadat de grote teams weg zijn. Als de CVC zijn lening niet kan afbetalen stort Ecclestone\'s hele kaartenhuis in no time in elkaar.
alonso fan
Posts: 10.412
ach zo oud zal be ook wel niet worden? hij knijpt hem al aardig denk dat er rare dingen gaan gebeuren. met misschien wel een eigen kampioenschap. ik hoop het ben dit gezeur best zat weer zon jaar met rechtszaken.
Ramshoek
Posts: 1.016
Er zullen alleen problemen kunnen ontstaan wanneer de FOTA partijen benaderd die een overeenkomst met FOM of FIA hebben.
Maar er zijn bijvoorbeeld genoeg cicruits die in aanmerking komen voor de FOTA serie:
Silverstone (ipv Donington), Imola (ipv Monza), Nürburgring of Hockenheim, Suzuka of Fuji, Magnycours, Montreal, Indianapolis etc etc.
Wat betreft de TV weergave, SBS (Nederland), ITV (Engeland), Vox / Premiere / ARD-ZDF (Duitsland) etc. etc. zijn allemaal beschikbaar en niet gebonden aan FOM of FIA.
Tip voor de kleine dictator: waarom sew je die perverseling aan het hoofd van de FIA niet? Da\'s de man die met zijn beleid jou melkkoetje aan het vermoorden is.
Ro
Posts: 98
Zoals gewoonlijk, eindig alles voor Bernie in Ponden/geld.
Daar draait het om......
Fritzo
Posts: 51
Draait er iéts in de huidge F1 dan niét om de pegels?
Jermaine
Posts: 7.176
De contracten die ze hebben zijn niet meer gerechtig omdat de regels niet voor 2010 extreem zouden veranderen volgens het contract. Dus de contract breuk komt van FIA en miste eccelstone.
patrickl
Posts: 11.414
De grap is dat de oorspronkelijke 2010 regels exact dezelfde regels had als voor 2009. Alleen een \"kleine\" toevoeging dat teams met een klein budget ook mee zouden kunnen doen.
Voor de grote teams zou er dus zogenaamd niets veranderen.
Dat hadden ze voor de rechter uit kunnen vechten, maar dat hebben ze niet gedaan. Ze zijn nu zelf akkoord gegaan met de budgetlimiet (tijdens de bespreking in Monaco)
Er is dus geen enkele contractbreuk case meer over.
Ramshoek
Posts: 1.016
Nu de FOTA / FIA strijd lijkt goed te komen, kan meneer Ecclestone z\'n borst pas echt nat gaan maken. Renault heeft al een schot voor de boeg gelost door te zeggen dat de inkomsten naar diegenen moeten gaan die de investeringen doen en de show maken.
Stond er laatst niet een bericht op deze site over het management van de NHL (National Hockey League). Toch ook een groot circus, maar daar deden ze het gehele management voor $25 miljoen terwijl het in de F1 het grootste deel van een circus van honderden miljoenen schijnt te moeten kosten...
patrickl
Posts: 11.414
Het probleem is dat Ecclestone de commerciele rechten als onderpand heeft gebruikt voor een lening en het vrijkomende geld in zijn zak heeft gestoken.
Ze kunnen die rechten nu niet meer vrijkopen en de huidige inkomsten zijn maar nauwelijks voldoende om de rente op de lening te betalen.
Als de CVC minder geld zou krijgen dondert het hele kaartenhuis in elkaar.
f60
Posts: 1.725
Ecclestone kan de held worden in dit verhaal, maar ik betwijfel of hij de brains ervoor heeft.