Eigen kampioenschap teams krijgt Ecclestone als tegenstander
- Gepubliceerd op 11 jun 2009 11:05
-
12
- Door: Rob Veenstra
Als ze echt gaan proberen een eigen kampioenschap op te zetten, wat ik niet waarschijnlijk acht, dan voorspel ik grote problemen voor ze, zegt Ecclestone in de Daily Express. Los van de contracten die ik met de teams heb zouden we het zeer hoog opvatten als ze contact zoeken met de mensen, bedrijven en televisiestations die bij ons horen. Dat is aansporing tot contractbreuk en dat doe ik zelf niet, dus daar ben ik niet van gediend en laat ik ook niet gebeuren. De juridische consequenties voor de teams kunnen oplopen tot honderden miljoenen ponden.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 444
Zie hier een man die bang begint te worden....
In kat in het nauw......
Posts: 124
probleem is dat er meer organisaties zijn die dingen kunnen organiseren . kan het mis hebben maar de dtm is buiten de fia om nou mercedes zit daar in dus contacten genoeg . ferrari met a1gp redbull met redbull air race op a1gp na allemaal voor 100% goed georganiseerd
Posts: 11.414
Tuurlijk krijgen ze Ecclestone als tegenstander. Denk dat ze daar niet zo mee zullen zitten. Er zijn zat circuits die door Ecclestone genaaid zijn en met alle liefde over zullen stappen naar de nieuwe Manufacturers GP. Silverstone, Montreal, Indianapolis, Magny Cours, Ostreichring. De andere circuits zullen overstappen als hun lopende contracten aflopen. Als de F1 niet zelf al falliet is binnen een jaar nadat de grote teams weg zijn. Als de CVC zijn lening niet kan afbetalen stort Ecclestone\'s hele kaartenhuis in no time in elkaar.
Posts: 10.412
ach zo oud zal be ook wel niet worden? hij knijpt hem al aardig denk dat er rare dingen gaan gebeuren. met misschien wel een eigen kampioenschap. ik hoop het ben dit gezeur best zat weer zon jaar met rechtszaken.
Posts: 1.016
Er zullen alleen problemen kunnen ontstaan wanneer de FOTA partijen benaderd die een overeenkomst met FOM of FIA hebben.
Maar er zijn bijvoorbeeld genoeg cicruits die in aanmerking komen voor de FOTA serie:
Silverstone (ipv Donington), Imola (ipv Monza), Nürburgring of Hockenheim, Suzuka of Fuji, Magnycours, Montreal, Indianapolis etc etc.
Wat betreft de TV weergave, SBS (Nederland), ITV (Engeland), Vox / Premiere / ARD-ZDF (Duitsland) etc. etc. zijn allemaal beschikbaar en niet gebonden aan FOM of FIA.
Tip voor de kleine dictator: waarom sew je die perverseling aan het hoofd van de FIA niet? Da\'s de man die met zijn beleid jou melkkoetje aan het vermoorden is.
Posts: 98
Zoals gewoonlijk, eindig alles voor Bernie in Ponden/geld.
Daar draait het om......
Posts: 51
Draait er iéts in de huidge F1 dan niét om de pegels?
Posts: 7.177
De contracten die ze hebben zijn niet meer gerechtig omdat de regels niet voor 2010 extreem zouden veranderen volgens het contract. Dus de contract breuk komt van FIA en miste eccelstone.
Posts: 11.414
De grap is dat de oorspronkelijke 2010 regels exact dezelfde regels had als voor 2009. Alleen een \"kleine\" toevoeging dat teams met een klein budget ook mee zouden kunnen doen.
Voor de grote teams zou er dus zogenaamd niets veranderen.
Dat hadden ze voor de rechter uit kunnen vechten, maar dat hebben ze niet gedaan. Ze zijn nu zelf akkoord gegaan met de budgetlimiet (tijdens de bespreking in Monaco)
Er is dus geen enkele contractbreuk case meer over.
Posts: 1.016
Nu de FOTA / FIA strijd lijkt goed te komen, kan meneer Ecclestone z\'n borst pas echt nat gaan maken. Renault heeft al een schot voor de boeg gelost door te zeggen dat de inkomsten naar diegenen moeten gaan die de investeringen doen en de show maken.
Stond er laatst niet een bericht op deze site over het management van de NHL (National Hockey League). Toch ook een groot circus, maar daar deden ze het gehele management voor $25 miljoen terwijl het in de F1 het grootste deel van een circus van honderden miljoenen schijnt te moeten kosten...
Posts: 11.414
Het probleem is dat Ecclestone de commerciele rechten als onderpand heeft gebruikt voor een lening en het vrijkomende geld in zijn zak heeft gestoken.
Ze kunnen die rechten nu niet meer vrijkopen en de huidige inkomsten zijn maar nauwelijks voldoende om de rente op de lening te betalen.
Als de CVC minder geld zou krijgen dondert het hele kaartenhuis in elkaar.
Posts: 1.725
Ecclestone kan de held worden in dit verhaal, maar ik betwijfel of hij de brains ervoor heeft.