Richards van plan Aston Martin in Formule 1 te brengen
- Gepubliceerd op 29 mei 2009 10:18
-
12
- Door: Rob Veenstra
Het compromis dat in de maak lijkt met een budgetlimiet van 100 miljoen euro in 2010 en 45 miljoen euro in 2011 waarbij de nieuwe teams volgend seizoen assistentie krijgen van de huidige renstallen is voor Richards aanleiding om zich aan te melden. De naam van zijn renstal zal eerst Prodrive zijn, om in 2012 te veranderen in Aston Martin. Richards bevestigde tegenover Autocar: De autos worden gebouwd in Banbury en zullen gebruik maken van klantenmotoren met het sticker van Aston Martin erop.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 1.966
Ik weet dat er mensen zijn die vinden dat Aston Martin in de endurance thuis hoort, maar ik vind het geweldig! Zo\'n merk weer in de F1, YEAH!
Posts: 206
Als ze dezelfde livery houden als de Le Mans Aston Martins zou dat helemaal te gek zijn
Posts: 3.592
Tja, de naam is natuurlijk wel leuk, alleen is het dan jammer dat \'het merk\' Aston Martin dan met een klantenmotor rijdt. Maargoed, zelf een motor ontwikkeling zit er niet in met de financiële middelen die AM zeg maar niet heeft.
Posts: 43
Gaat er toch nog leuk uitzien 2010 de F1
Posts: 10.412
neem jos dan ook even mee... hahaha
Posts: 27
ik denk dat wij nederlanders dat niet erg vinden haha jos zou wel willen maar ik denk we alleen erover mogen dromen maar zou wel tof zijn kan hij gelijk zijn zoontje meenemen om hem te laten zien waar hij later gaat racen.
Posts: 10.412
idd en ik neem aan dat ze wel kiesen voor een ervaren rijder. dus jos zal kunnen maar zal wel te oud zijn. dan een doornbos trouwens nog niks over gehoord over een evt terug keer in de f1. denk toch dat zijn manager wel bezig is nu er nieuwe teams komen.
Posts: 10.412
en idd ik denk dat max later ook in de f1 komt. (als f1 nog bestaat) de snelheid heeft deze jongen wel, hij verslaat oudere tegen standers of het niks is.
Posts: 4.951
Jammer dat DAF niet meer bestaat want dan hadden ze er een DAF-blokje in kunnen leggen met een Aston Martin sticker er op. Niets tegen AM, schitterende auto\'s, maar wat heeft een AM F-1 dan nou helemaal te maken met de AM sportwagens....niets dus!
Posts: 11.414
@Gompie
Wat heeft F1 te doen met straatauto\'s van BMW, Toyota, Ferrari, Mercedes of Renault?
Aston Martin is sowieso een naam met traditie in de F1.
Posts: 7
Hallo Patrick waar gaat het nu om denk je....om de ontwikkeling van techniek en dat kost nu eenmaal klauwen met geld (daarom ben ik tegen de budgetlimit van 45000mil die moet veel hoger) en die techniek van BMW, Ferrari, Merc. vindt je wel degenlijk terug in de huidige auto\'s...........dat heeft de F1 met de straatauto\'s te maken, tis gewoon ruk als een naam als AM niet eens zijn eigen motor kan ontwikkelen...
Posts: 11.414
Tsja, Aston Martin is te klein om zelf een motor te ontwikkelen. Dat hele bedrijf is een paar jaar terug verkocht voor een vergelijkbaar bedrag waar een groot Formule 1 team krap 2 jaar van kan draaien.
Ze bouwen voor hun sportauto\'s ook geen eigen motoren. Nou en? Lekker belangrijk.
Sterker nog, in hun sportauto\'s zit ook een Cosworth motor!
Wat zitten mensen toch te zeiken over totale onbenulligheden. Wat doet het er in vredesnaam toe wat voor merk motor er in zo\'n wagen zit?
Dan al helemaal op dit moment waar er een ontwikkelstop op de motoren zit. Een motor is gewoon een component.
Als je je daar nou zo druk over maakt kijk je dan pas een paar jaar F1 ofzo?