Toyota valt Mosley aan: "Max is onmogelijk"
- Gepubliceerd op 28 mei 2009 11:00
-
5
- Door: Rob Veenstra
Verder zegt hij nog: Alle fabrikanten moeten zich continu afvragen of dit wel een sport is waarmee ze in verband gebracht willen worden. De laatste tijd zijn er veel spanningen. Als de sport goed bestuurd zou worden, dan zouden die spanningen er niet zijn, daar ben ik van overtuigd.
Trending nieuws
-
Verstappen bevestigt Red Bull-gesprekken met de FIA
Max Verstappen bevestigt dat Red Bull in gesprek is met de FIA over de ADUO-uitslag. Bij Red Bull zijn ze niet blij m...
11 jun 2026 17:21 -
Pérez sneert weer naar Red Bull: "Pas nu ziet iedereen hoe groot ik ben"
Sergio Pérez heeft opvallende uitspraken gedaan over zijn periode bij Red Bull Racing. De Mexicaan, die inmidd...
11 jun 2026 18:04 -
Verstappen zet Red Bull onder druk: "Barcelona wordt de eerste échte test"
Max Verstappen begint met gemengde gevoelens aan het raceweekend in Barcelona. De Nederlander krijgt bij Red Bull Rac...
11 jun 2026 18:29 -
Antonelli reageert verrast op FIA-besluit over Red Bull
Andrea Kimi Antonelli heeft zijn mening gedeeld over de opvallende conclusie van de FIA over de Red Bull-krachtbronne...
11 jun 2026 16:46 -
Honda opvallend positief over Red Bull-motor
Aston Martin-motorleverancier Honda is enorm onder de indruk van de krachtbronnen van Red Bull. Honda-kopstuk Shintar...
11 jun 2026 18:54
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (5)
Login om te reagerenGJD
Posts: 444
Tsjah
Jermaine
Posts: 7.176
Ik ben het helemaal eens ik wordt het helemaal zat met al die gedoe eromheen. Waarom kunnen ze niet gewoon F1 houden zoals F1 hoort te zijn. Ik snap de besparing maar kom op zeg! 100 mil van Toyota is al veel besparen maar ze willen in 2011 400 mil eraf halen als het waren met de 45 mil. (dit als die regel doorgaat waar ze met Fota over aan het praten zijn) Ik vind het allemaal onzin.
Fresh-T
Posts: 461
Tsjah, wat denk je dan mr. Howett. Dat een voorzitter van een dergelijke overkoepelende organisatie zo over zich heen laat lopen als de teams het ergens niet mee eens zijn?
Dat hij verder voor irritatie en chaos zorgt, ben ik wel met je eens. Jammer, jammer, dat de sport ooit in handen is gekomen door dit soort mensen. Want voor Mosley hadden we ook meneer Balestre nog. Die was net zo, als hij het niet erger was, corrupt. Kijk naar Senna en Prost, 1990(?) Suzuka. Wereldkampioenschap moet beslist worden. Pole position ligt rechts. Vuile gedeelte, Senna (later op pole position) vraagt om het te veranderen. Stewards wijzigen startopstelling, maar ineens kom Balestre met de beslissing dat de pole toch aan de rechter kant blijft (totaal zonder geldige reden. Voornaamste reden: zo kon Prost beter wegkomen bij de start en Senna voor de 1e bocht al verschalken (als Senna geen rekening had te vereffenen uit 1989, maar dat terzijde).).
Pfff.. F1 moet nodig verder zonder FIA.. Ik ben al die schandalen en intriges wel zat inmiddels.
p.s. Iemand btw in Formule1.nl (tijdschrift) gelezen wat Mosley nu zegt over het sex schandaal? \"Mijn vrouw zei een hele tijd later: \'in elk geval heb je plezier gehad\'.\"
Hoe kun je nu in godsnaam zo nonchalant reageren op iets wat nog geen jaar geleden gebeurt is, en huwelijk op springen zet en je baan in het geding brengt?! A.U.B. iemand leg mij uit hoe deze man denkt, want ik snap er niets van!
patrickl
Posts: 11.414
Ik denk dat het probleem meer de onderhandelstijl van Mosley is.
Het probleem voor hem is dat het voor onmogelijk is om zaken te veranderen zodat alle teams het er mee eens zijn. Wat zijn stijl dan is is om iets belachelijks voor te stellen (gesplitste achtervleugel, standaardmotoren, meteen minimale budgetlimiet) en de teams daarnaast een alternatief te bieden (of ze dat zelf te laten geven). Dat alternatief is dan voor hun eigenlijk ook onacceptabel is maar toch minder slecht dan het belachelijke voorstel.
Wat me wel verbaasd is dat mensen er steeds weer intrappen. Zowel de teams als de fans.
Andersom ook trouwens, dit is al de 3e of 4e keer dat ik meemaak dat Ferrari dreigt uit de F1 te stappen. Dat neem je dan toch ook gewoon niet serieus meer?
Het is jammer dat het zo gaat, maar het is blijkbaar wel de enige manier om de sport te leiden.
Mischien dat de groentjes het niet zien, maar de autofabrikanten zijn degene die de Formule 1 aan het dood maken zijn. Langzaam maar zeker vallen de teams af. Vroeger hadden we 30 of 40 auto\'s en nu zitten ze tegen de onderlimiet aan. Het door Honda gesponsorde F1 team was bijna weg, Toyota zit schijnbaar ook met een \"hete aardappel\" en Torro Rosso is onverkoopbaar.
De motoren in de F1 kostten een paar jaar terug 200 miljoen per jaar. Dan kan toch gewoon niet?
Bovendien, voor de mensen die steeds zeuren dat er niets mag veranderen in de F1, dat veranderen IS nou juist de F1. De regels moeten veranderen omdat er anders doden vallen. Dat is altijd zo geweest. De auto\'s gaan elk jaar harder en dan passen ze periodiek de regels aan om ze weer langzamer te maken. (wat het inversteren van miljarden in die auto\'s dus alleen nog maar absurder maakt)
Ik ben op zich ook geen fan van Mosley, maar hij krijgt het wel voor elkaar en ik denk dat als deze situatie opgelost wordt, dat de sport dan zeker weer voor een paar decennia gezond is.
felix50
Posts: 5.792
tuurlijk moet de f1 veranderen maar ze moeten niet terug naar af zoals jij zegt.vernieuwing kost nu eenmaak veel geld .Ook de manier waarop het gebeurt je kunt niet ineens jaar 200 of meer afschrijven dat moet geleidelijk gaan Pat .Dat jij ferarri weer belachelijk probeert temaken verraast mij niks ,jij pakt alles aan en dat hebben we allemaal kunnen lezen de laatset jaren.Een ding begrijp je schijnbaar niet dat alle teams dit zeggen en dat moet ook, wat moet je anders je overal bij neerleggen aan die rare ideen van Mosley.waarom speel jij toch altijd zo op de man(ferarri) ben jij nu voor dat alle teams eruit gaan of niet want een tussen weg is er niet of gedraai