Varkensgriep bedreigt ook Grand Prix van Spanje
- Gepubliceerd op 29 apr 2009 12:13
-
19
- Door: Rob Veenstra
De Duitse minister van Gezondheid, Ulla Schmidt, zou het alleen maar logisch vinden als grote evenementen nu even zonder publiek plaatshebben. Iedereen begrijpt dat je niet met tienduizenden bij elkaar moet komen met het risico dat duizenden geïnfecteerd raken.
Bij het Circuit de Catalunya maakt men zich niet druk. Een woordvoerster liet aan F1Today.nl weten: "Vanavond is de presentatie van de Grand Prix van Spanje en die gaat gewoon door. In Catalonië is er verder geen bezorgdheid over de varkensgriep."
Trending nieuws
-
FIA grijpt in en geeft weerswaarschuwing af in Oostenrijk
De FIA heeft zoals verwacht een heat hazard afgegeven voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull Ring wordt dit w...
25 jun 2026 09:44 -
Red Bull geeft Monaco-trofee eindelijk terug aan Gasly
Pierre Gasly heeft eindelijk zijn beker voor de derde plaats in Monaco ontvangen. Na het beroep van zijn team Alpine ...
25 jun 2026 09:26 -
'Haas zoekt vervanger van Ocon: Drie kandidaten in beeld'
Esteban Ocon lijkt zich voor het eerst sinds zijn komst naar Haas zorgen te moeten maken over zijn toekomst bij het A...
25 jun 2026 08:48 -
Red Bull-top steunt Verstappen tijdens cruciale GP van Oostenrijk
Red Bull Racing lijkt alles uit de kast te halen om Max Verstappen aan boord te houden. Tijdens het cruciale raceweek...
25 jun 2026 10:09 -
Weinig hoop voor Verstappen: "Red Bull-updates gaan niet werken"
Oud-coureur Juan Pablo Montoya heeft geen hoge verwachtingen van de veelbesproken updates van Red Bull. De Colombiaan...
25 jun 2026 08:11
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 444
Pff lekker over rated die gebeuren zeg. Laten we elkaar allemaal lekker angst inboezeme voor een niet super gevaarlijk virusje! Er zijn vaccins voor hoor.
Pff zonder publiek, zullen vrienden niet blij mee zijn!
Posts: 405
Zeg dan liever niets, wat je zegt is niet alleen dom maar ook nog eens ongenuanceerd. Doe daar eens wat aan! Want als het geen \'super gevaarlijk\' virus is betekend dat niet dat mensen (waaronder jij ook hoort) er dood aan gaan. Ook al is er een kans van 1 op de 100.000 is een kans op het \'vergroten van de infectie naar andere landen\' behoorlijk aanwezig. Waardoor de kans op sterfgevallen ook toeneemt.
Maar, jij wilde natuurlijk naar de Grand Prix van Spanje? Of ga je zeuren dat je lege tribunes ziet op de TV terwijl jij op de luie bank ligt?
Posts: 444
Steff,
De kans dat jij sterft aan een auto ongeluk of simpel huis tuin ongelukje is vele malen groter!
Waarom dan niet meteen auto rijden verbieden ofzo.
Op dit moment maar 7 gevallen gemeld in de EU en pas 7 mensen gestorven!
In mijn ogen dus overdreven reactie om meteen maar publiek te verbieden.
En mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid, als je niet wil gaan hoef je ook niet te gaan!
Posts: 626
Ik denk dat je vrienden ook niet zo blij zouden zijn wanneer ze wel gaan, \'niet super gevaarlijk virusje\' oplopen en niet op tijd of niet de juiste vaccins krijgen...
Overigens vraag ik me af of zulke maatregelen helpen om verspreiding te voorkomen. Het duurt hooguit iets langer allemaal!
Posts: 1.725
Maakt niet veel uit, F1 is toch vooral een tv-sport.
Posts: 774
\"Maakt niet veel uit\"? Je zal van je zuurverdiende centen een kaartje hebben gekocht...Ik zou het daarom juist heel erg vinden voor die mensen. En misschien is formule 1 zoals je zegt vooral een tv sport, de beleving en de sfeer eromheen komt op tv totaal niet over. En laten we eerlijk zijn, zonder publiek op de tribunes ziet het er natuurlijk ook niet uit en ook al komt dat dan door die griep, het is geen mooi visitekaartje voor de formule1.
Buiten dat, ben je wel eens bij een race geweest?
Posts: 461
Waarom ga je überhaupt nog in op mr. F60? Hij kraamt veelal onzin uit en is opzoek naar reacties zoals die van jou nu :P
Posts: 135
Totdat je het zelf oploopt bij een evenement, dan had je maar geroepen: was ik er maar niet geweest :-(
Wel eens gehoord van, beter voorkomen i.p.v. genezen ??
Als dit over mn eventuele leven gaat dan zou ik dat maar in acht nemen.
Maar ga vooral nog deze week richting Mexico op vakantie dan...
Posts: 2.567
doe maar zonder toeschouwers , dan hebben wij geen last van Spanjaard met racist opmerking en zo...
Posts: 298
de boel word allemaal overdreven ,we worden bang gemaakt met dingen die nog helemaal niet gebeurd zijn, we worden voor gelogen en door sommige mensen word al geroepen dat dit het eind van de wereld is. OPEN JE OGEN EN ZIE DAT DIT ALLEMAAL ONZIN IS!!!! dit viruss is in een lab b gemaakt om ons bang te maken, als we bang zijn heeft de overheid macht, dankunnen ze dingen doen die ze anders niet konden doen.dit is doorverschillende mensen al bewezen
Posts: 5.746
Liefhebber van complot theorien zie ik. Ik denk ook dat er nogal paniekerig wordt gereageerd, maar om nou te zeggen dat dit virus bewust door een overheid is verspreid...
Posts: 405
Je bedoeld met het verwijswoord \"we\" naar de dommere laag opgeleide volksgroep wat zichzelf graag laat leiden i.p.v. zelf na te denken en z\'n conclusie te trekken?
Posts: 1.966
hahaha...We leven allemaal in De Matrix, ik zie het nu ook!LOL
Posts: 298
de boel word allemaal overdreven ,we worden bang gemaakt met dingen die nog helemaal niet gebeurd zijn, we worden voor gelogen en door sommige mensen word al geroepen dat dit het eind van de wereld is. OPEN JE OGEN EN ZIE DAT DIT ALLEMAAL ONZIN IS!!!! dit viruss is in een lab b gemaakt om ons bang te maken, als we bang zijn heeft de overheid macht, dankunnen ze dingen doen die ze anders niet konden doen.dit is doorverschillende mensen al bewezen
Posts: 82
Als dit zo was, dan hadden ze het virus wel wat dodelijker gemaakt. De enige doden zijn in Mexico gevallen, een ontwikkelingsland. Als je er op tijd bij bent met antibiotica, zoals Tamiflu, is de overlevingskans erg groot.
Posts: 11.414
Tsja, om nou van wege 3 zieken \"in de regio\" een race zonder bezoekers af te werken lijkt me een beetje overdreven. Laat dan desnoods geen mensen uit Mexico (of recent in Mexico geweest) toe in Spanje.
Hoe serieus is de ziekte eigenlijk? De ene keer lees je doemscenario\'s dat er miljoenen doden kunnen vallen, maar op de WHO site hebben ze het er over dat er in Mexico slechts 7 sterfgevallen (door deze ziekte) zijn vastgesteld.
Het is natuurlijk goed dat de overheden er dicht op zitten om de boel in de kiem te smoren, maar ik heb ook wel het idee dat de media hier een oplage/kijkcijfer slaatje uit proberen te slaan.
Posts: 405
Volgens mij ben je een stukje vergeten
\"Ook al is er een kans van 1 op de 100.000 is een kans op het \'vergroten van de infectie naar andere landen\' behoorlijk aanwezig. Waardoor de kans op sterfgevallen ook toeneemt. \"
Posts: 405
Mister S, leest u het nieuws ook mee?
Posts: 298
welk nieuws?? ik les de krant en kijk naar het journaal, maar ik bepaal zelf wat ik zelf wel of niet vind kunnen.