Ecclestone: "Schandalig als Britse overheid Grand Prix niet helpt"
- Gepubliceerd op 24 apr 2009 11:51
-
8
- Door: Rob Veenstra
Alle problemen verbazen de commerciële baas van de Formule 1, Bernie Ecclestone niet. Wat hem wel verrast is de apathische houding van de Britse overheid. Zonder hulp is het heel goed mogelijk dat Groot-Brittannië in 2010 ontbreekt op de kalender.
Ecclestone: Als het Donington Park niet lukt, dan is het over. Dan verlaten we Groot-Brittannië. We gaan echt niet terug naar Silverstone. Zij hebben genoeg kansen gehad en telkens maakten ze de beloftes niet waar.
Het is een schande dat de Britse overheid niet instapt om te helpen. Ze stoppen miljarden in de Olympische Spelen in Londen voor 2012. Voor een fractie van het geld dat ze daarin investeren kunnen ze deze race redden, ik schat dat slechts 0,002 procent daarvoor nodig is.
Ik sta in nauw contact met Simon Gillet (Donington Park-directeur red.) en we hebben de geldsituatie besproken. Ik probeer hem te helpen om alles op orde te krijgen. Ze hebben eigenlijk een investeerder nodig, dat zou de race kunnen redden.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 32
Maar zelf dr een cent in steken.. vergeet t maar, dan is het geen slimme investering blijkbaar ;)
Posts: 42
F1 moet europees blijven koste wat kost. Met een paar niet-europese circuits. Maar als eikelstone zo blijft door gaan hebben we binnenkort alleen nog maar races in het oosten.
Posts: 215
Ecclestone kan wel zorgen voor de grootste treinroof van de eeuw maar hij kan met dat geld niet eens een investering doen voor de Britse grand prix......
Posts: 985
Waarschijnlijk ziet Ecclestone wel in dat het geen investering is, maar gewoon een uitgave. Uit een investering verwacht je tenslotte een bepaald rendement. Maar de meeste nieuwe/vernieuwde circuits hoor je alleen maar klagen over verliezen.
Posts: 89
Ik begrijp er niets van. Ze beginnen aan een dure renovatie van een circuit, het moet in no-time af zijn, terwijl ze volgens mij nog niet eens een definitief contract met Bernie hebben, alleen een toezegging. Het circuit zal dus ook nog geen sponsoren hebben kunnen aantrekken.
De financiering is nog niet eens rond? Hoe kun je gaan bouwen zonder geld?!. Laten ze de aannemers voorlopig naar hun centen fluiten?
En het ontwerp van het circuit is ook niet eens veilig bevonden.
Rare volgorde van werken.
Posts: 985
Je kunt op een ontwerp ook niet bepalen of een circuit veilig is. Fat wordt altijd door de FIA gecontroleerd, zodra het circuit ver genoeg af is , om daar iets zinnigs over te bepalen.
Posts: 696
Ecclestone?!? Is dat geen piepklein, Brits, stokoude grijze duif die de helft van alle opbrengsten in zijn eigen zak steekt?!?
Nuff Said, then!!!
Posts: 11.414
Ik zou zeggen: Schandalig als Ecclestone Britse Grand Prix niet helpt
Wat een intens trieste figuur is die Ecclestone toch. De circuits moeten zoveel geld betalen dat ze dik verlies draaien en de overheid moet dan maar bij springen om zijn uitpuilende zakken nog verder te vullen?
Wat dacht je ervan om de circuits gewoon de kans te geven om een rendabele race te organiseren?
Dat geld dat de britse overheden in de olympische spelen steken gaat zitten in het bouwen van stadions, verbeteren van infrastructuur en dergelijke. Dat zijn dus gewoon investeringen waar de hele bevolking nog jarenlang plezier van zal hebben. Extra geld geven aan een grijsharige trol is gewoon weggegooid geld.