Ook Aston Martin geïnteresseerd in goedkopere Formule 1
- Gepubliceerd op 23 apr 2009 11:31
-
8
- Door: Rob Veenstra
Ook David Richards heeft nog altijd belangstelling. Met Prodrive ging het een paar jaar geleden niet door, nu zou hij met Aston Martin een team op willen starten. Volgens The Times is hij al in gesprek met financiers uit het Midden-Oosten.
Het plan is voor een renstal met 140 werknemers. Richards: Dit is een geweldige tijd om er in te stappen. Nog niets is beslist, de sleutel is de financiële realiteit die een budgetlimiet met zich meebrengt.
Trending nieuws
-
Verstappen geeft Red Bull belangrijke opdracht mee
Max Verstappen klonk zeer realistisch na afloop van de Grand Prix van Barcelona. Hij reed vrijwel de hele race in het...
14 jun 2026 18:44 -
Wolff prijst Hamilton na Ferrari-zege: "Hij heeft het verdiend"
Toto Wolff is erg trots op zijn oude coureur Lewis Hamilton. Dat vertelt de teambaas van Mercedes na afloop van de ra...
14 jun 2026 18:16 -
Kansloze Verstappen wijst naar Red Bull: "Waren te langzaam"
Max Verstappen heeft een kleurloze Grand Prix van Barcelona achter de rug. Op het circuit waar hij tien jaar geleden ...
14 jun 2026 17:47 -
Russell maant Mercedes tot actie: "We hebben teveel problemen"
George Russell kwam als tweede over de streep tijdens de Grand Prix van Barcelona. In Catalonië profiteerde de v...
14 jun 2026 17:42 -
Leclerc diep in de put: "Dit is een nachtmerrie!"
Charles Leclerc is één van de grootste verliezers van het raceweekend in Barcelona. Na een crash in de ...
14 jun 2026 17:34
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (8)
Login om te reagerenRamshoek
Posts: 1.016
Een merk als Aston Martin hoort niet in de F1.
Ze zijn actief in GT (1 t/m 4) en sinds dit jaar in de LeMans prototype categorie. Dat zijn de raceklassen waarin een prachtig merk als Aston Martin furore hoort te maken !
Dus meneer Richards, mocht je toch F1 willen doen, doe dat dan alsjeblieft onder de Prodrive naam !
Kees
Posts: 46
Dat zou ik echt toejuigen! Aston Martin is het mooiste merk dat er is. Ik droom al jaren van een team Aston Martin op de grid. Ik hoop zo dat dit gaat gebeuren. Maar dan ook wel echt onder de naam Aston Martin en niet Prodrive. Als Aston Martin erbij komt heb ik gelijk een nieuw favoriet team!
alonso fan
Posts: 10.412
denk dat ze de baan iets breeder moeten maken. passen er meer teams op :p
patrickl
Posts: 11.414
Dan zou ik liever een Bugatti of Audi zien. Het wordt toch tijd dat de volkswagen groep zich gaat laten zien in de F1 en (een van) deze grote namen terug brengt.
Roy-NL
Posts: 848
een ballonnetje:
Wat zou er op tegen zijn om twee klasses tegelijk op de baan te hebben tijdens een F1 GP? Een subklasse met budgetlimiet en de hoofdklasse zonder budgetlimiet? Vergelijkbaar met LMP1 / LMP2 in de Le Mans series?
Even niet gelet op de veiligheid van de coureurs :o) maar dan heb je automatisch meer auto\'s, meer achterblijvers en dus ook meer spektakel op de baan!?
Ik geef toe, niet echt F1 waardig idee, maar toch...
16Klepper
Posts: 28
Ik wacht nog even af met de plannen van Dave Richards. Hij heeft nu al een aantal keren meer plannen voorbereid, maar er kwam niet echt heel veel van terecht. Ik bedoel dit niet lullig, maar ik wacht gewoon af op de dingen die komen gaan.
Kevin
Posts: 5.397
Aston Martin in F1? Laat maar komen. De Astons zijn fantastische wagens en zie ze best wel eens kunnen concurreren met de andere teams mits ze met een goede wagen op de proppen kunnen komen.
Tomos F1
Posts: 349
Heb geen bezwaar tegen een nieuw Prive team. Leuker zou ik het vinden als Aston Martin als fabrieksteam de F1 binnenstapt.