user icon

Nieuw kampioenschapmodel vrijwel zeker uitgesteld

  • Gepubliceerd op 23 maa 2009 08:22
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
De internationale autosportbond FIA stelt de invoering van het nieuwe kampioenschapmodel waarschijnlijk met een jaar uit. Het plan om degene met de meeste Grand Prix-zeges de titel toe te kennen werd vorige week wel goedgekeurd door de World Motor Sport Council.

Dit tot onvrede van de teams, die een voorstel voor een alternatieve puntentelling hadden ingediend. Bovendien hekelden de renstallen het late tijdstip van de ingreep. Nu zegt de FIA in een verklaring: “Als de teams het nu niet eens zijn met de introductie van het nieuwe model, dan wordt de invoering ervan verschoven naar 2010.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Yazzy

    Posts: 392

    Yeaeaeaeeaaeah!!!!!! Ik vond het al zo een raar idee, iemand die een race wint en weinig punten heeft verkozen zou worden om kampioen te worden boven iemand die het hele seizoen tweede wordt en meer punten heeft... ik vind nog steeds dat er over gehele seizoen gekeken moet worden en dat kan je toch het beste met punten berekenen...

    • + 0
    • 23 maa 2009 - 08:53
  • eek35

    Posts: 94

    Beetje laat, volgens mij was dit vrijdag al bekend!
    Maar top nieuws, zal Bernie slecht geslapen hebben dit weekend hehe

    • + 0
    • 23 maa 2009 - 08:55
  • Dimii

    Posts: 177

    Echt goed nieuws is het niet, want hoe dan ook zal het er in 2010
    dan toch komen. Hopelijk kunnen de teams in het loop van het seizoen de FIA overtuigen het niet te doen..

    Btw, dit is wel redelijk oud nieuws. het is al bekend van vrijdagavond dat ze het wrs verschuiven.

    • + 0
    • 23 maa 2009 - 08:55
  • GJD

    Posts: 444

    Power to the people.
    Heeft dus blijkbaar toch zin om bij die gasten te klagen. Ben hier zo ontzettend blij mee, kan niet wachten tot aankomend weekend.
    Nou BE wat zeg je me hiervan dan? Mss een reden om af te treden of hoop ik nu veel te veel.......

    • + 0
    • 23 maa 2009 - 08:57
    • fulcoboy

      Posts: 68

      Wat BE daar heeft op te zeggen? Simpel... Uitstel is geen afstel. Hij zal er alles aandoen om het er volgend jaar door te krijgen. Een duidelijker voorbeeld van egoïsme kan ik mij niet inbeelden... Heel de wereld is er tegen en hij blijft er van overtuigd dat het een goed systeem is...

      • + 0
      • 23 maa 2009 - 09:20
  • felix50

    Posts: 5.792

    ik begrijp niet dat ecceelstone heeft gezegd dat de teams het er mee eens waren.dat blijkt gewoon gelogen te zijn door die idioote geldwolf.tenminste dat had hij tegen de fia gezegd las ik

    • + 0
    • 23 maa 2009 - 09:36
  • RandyB

    Posts: 19

    heb ook ergens gelezen dat mister eikesteen zijn mening over de teams nogal erg heeft laten klinken.
    en zoals fulcoboy al zei over uitstel is geen afstel:
    Het simpele feit is dat de sportieve reglementen er nu liggen en de FIA er niets tegen kan doen tot volgend jaar. Maar volgend jaar kunnen de teams er ook niets meer tegen doen.
    of te wel de woorden van bernie

    • + 0
    • 23 maa 2009 - 09:37
  • shyboy18

    Posts: 219

    jah leuk, maar volgend jaar komt het er alsnog! tenminste als alle teams er niks tegen doen. Precies zoals Briatore zegt: \"het is gewoon niet interessant!\"

    • + 0
    • 23 maa 2009 - 11:26

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar