Australië bevestigt schema voor Grand Prix
- Gepubliceerd op 19 feb 2009 15:34
-
5
- Door: Rob Veenstra
Drew Ward, directeur van de Australian Grand Prix Corporation: Het veranderde schema betekent dat de meeste actie na werk- en schooltijden zal plaatsvinden. Op zondag, de racedag, is de opbouw naar de eerste race lang en sfeervol. Dat willen we ook voor de andere dagen creëren, de beste actie voor het laatst bewaren en de dag eindigen met een knaller.
Voorheen was de Australische Grand Prix een evenement van s ochtends tot s middags. Met het nieuwe schema wordt dat van lunchtijd tot zonsondergang. Dat zou iedereen, families, arbeiders en een ieder die er bij wil zijn, goed moeten bevallen.
Het schema voor de Grand Prix van Australië 2009 (plaatselijke tijden):
Vrije training 1 - 12.30 uur tot 14.00 uur
Vrije training 2 - 16.30 uur tot 18.00 uur
Vrije training 3 - 14.00 uur tot 15.00 uur
Kwalificatie - 17.00 uur tot 18.00 uur
Race - 17.00 uur tot maximaal 19.00 uur
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (5)
Login om te reagerenPosts: 287
Heey,
vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
Op welke zender ( TV ) Kan je de vrije trainingen zien?
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
( In zo\'n Race-weekend , dus niet de wintertesten)...
Ik kijk wel altijd de kwalificatie en de race op RTL7
Posts: 56
trainingen worden niet uitgezonden
Posts: 11.414
Echt wel. Niet door RTL 7 misschien, maar de BBC zend ze bijvoorbeeld wel uit. Eurosport vroeger ook.
Je kunt ze nu soms volgen op (illegale) online feeds. Daar kijk ik de trainingen op. Die BBC uitzendingen kunnen we hier niet ontvangen en de BBC online feed zal ook wel weer gehacked moeten worden om het te zien.
Ben bang dat we met dat beroerde RTL7 hier dus wel verdoemd zijn om het maar niet te zien of de illegaliteit in te duiken.
Ik moet zeggen, die illegale feeds zijn vaak een stuk beter ook. het beeld is soms wat minder, maar er is geen commentaar! Hoor je alleen het geluid van het circuit. Dat is echt een verademing. Live timing erbij en aanloggen op een chat kanaal met F1 fans.
Posts: 1.748
Ik kan juist niet zonder het commentaar van Olav Mol hij doet vaak wel erg overdreven zoals vorig jaar in China toen hij moord en brand schreewde dat Hamilton in de grindbak eindigde was wel grappig en Europa 2007 Massa Alonso incident en 2002 met de herstart van Coulthard (in Australie) en zo kan ik nog wel uren doorgaan.
Posts: 258
Ik vind Olav\'s commentaar ook geweldig. Er zijn nog best veel mensen die zic storen aan zijn rekenfouten en zo, maar voor mij persoonlijk is het enthousiasme van een commentator belangrijker dan zijn berekeningen en kennis... Maarja, ik heb het meer dan gehad met RTL dor al die reclames. Ik geef ze bij Australië nog een kans, als er nog steeds zo veel reclame is, wordt het BBC (of de Poolse tv, als we de juiste zender ontvangen :) )