Australië bevestigt schema voor Grand Prix
- Gepubliceerd op 19 feb 2009 15:34
-
5
- Door: Rob Veenstra
Drew Ward, directeur van de Australian Grand Prix Corporation: Het veranderde schema betekent dat de meeste actie na werk- en schooltijden zal plaatsvinden. Op zondag, de racedag, is de opbouw naar de eerste race lang en sfeervol. Dat willen we ook voor de andere dagen creëren, de beste actie voor het laatst bewaren en de dag eindigen met een knaller.
Voorheen was de Australische Grand Prix een evenement van s ochtends tot s middags. Met het nieuwe schema wordt dat van lunchtijd tot zonsondergang. Dat zou iedereen, families, arbeiders en een ieder die er bij wil zijn, goed moeten bevallen.
Het schema voor de Grand Prix van Australië 2009 (plaatselijke tijden):
Vrije training 1 - 12.30 uur tot 14.00 uur
Vrije training 2 - 16.30 uur tot 18.00 uur
Vrije training 3 - 14.00 uur tot 15.00 uur
Kwalificatie - 17.00 uur tot 18.00 uur
Race - 17.00 uur tot maximaal 19.00 uur
Trending nieuws
-
'Red Bull weigert Monaco-trofee aan Alpine te geven'
Het lijkt er sterk op dat het team van Red Bull Racing de beker van Isack Hadjar uit Monaco nog niet heeft overgedrag...
15 jun 2026 16:09 -
Verstappen zucht na nieuwe FIA-plannen: "Liever dat dan deze onzin"
Max Verstappen is redelijk tevreden met de aangekondigde aanpassingen aan de motorregels. Verstappen is een uitgespro...
15 jun 2026 16:46 -
Wolff blij voor Hamilton: "Misschien komt het door Kardashian"
Toto Wolff heeft met warme woorden gereageerd op de eerste Grand Prix-overwinning van Lewis Hamilton voor Ferrari. De...
15 jun 2026 17:22 -
Ferrari-president bedankt Hamilton na eerste zege: "Emotioneel moment"
De eerste overwinning van Lewis Hamilton in Ferrari-kleuren heeft ook binnen de hoogste regionen van het Italiaanse m...
15 jun 2026 18:46 -
Formule 1 wil Alonso behouden: "We hebben helden nodig in de sport"
Stefano Domenicali heeft zich lovend uitgelaten over Fernando Alonso. De Formule 1-baas ziet de tweevoudig wereldkamp...
15 jun 2026 18:09
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (5)
Login om te reagerenPosts: 287
Heey,
vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
Op welke zender ( TV ) Kan je de vrije trainingen zien?
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
( In zo\'n Race-weekend , dus niet de wintertesten)...
Ik kijk wel altijd de kwalificatie en de race op RTL7
Posts: 56
trainingen worden niet uitgezonden
Posts: 11.414
Echt wel. Niet door RTL 7 misschien, maar de BBC zend ze bijvoorbeeld wel uit. Eurosport vroeger ook.
Je kunt ze nu soms volgen op (illegale) online feeds. Daar kijk ik de trainingen op. Die BBC uitzendingen kunnen we hier niet ontvangen en de BBC online feed zal ook wel weer gehacked moeten worden om het te zien.
Ben bang dat we met dat beroerde RTL7 hier dus wel verdoemd zijn om het maar niet te zien of de illegaliteit in te duiken.
Ik moet zeggen, die illegale feeds zijn vaak een stuk beter ook. het beeld is soms wat minder, maar er is geen commentaar! Hoor je alleen het geluid van het circuit. Dat is echt een verademing. Live timing erbij en aanloggen op een chat kanaal met F1 fans.
Posts: 1.748
Ik kan juist niet zonder het commentaar van Olav Mol hij doet vaak wel erg overdreven zoals vorig jaar in China toen hij moord en brand schreewde dat Hamilton in de grindbak eindigde was wel grappig en Europa 2007 Massa Alonso incident en 2002 met de herstart van Coulthard (in Australie) en zo kan ik nog wel uren doorgaan.
Posts: 258
Ik vind Olav\'s commentaar ook geweldig. Er zijn nog best veel mensen die zic storen aan zijn rekenfouten en zo, maar voor mij persoonlijk is het enthousiasme van een commentator belangrijker dan zijn berekeningen en kennis... Maarja, ik heb het meer dan gehad met RTL dor al die reclames. Ik geef ze bij Australië nog een kans, als er nog steeds zo veel reclame is, wordt het BBC (of de Poolse tv, als we de juiste zender ontvangen :) )