Force India test niet voor maart 2009

  • Gepubliceerd op 25 dec 2008 10:06
  • 8
  • Door: Dennis Roke
De Formule 1-teams zullen midden januari beginnen met testen van de nieuwe bolides, maar Force India heeft bekend gemaakt dat het zal wachten tot in maart. Het Indiase team testte voor het laatst in Barcelona in november en de ontwerpers zijn nu bezig met de nieuwe bolide voor 2009. Deze auto zal in verregaande mate voorzien worden van Mercedes-onderdelen zoals de motor, versnellingsbak, hydraulica, het KERS-systeem en mogelijk ook chassis-onderdelen.

Force India-coureur Adrian Sutil geeft toe dat het lange wachten een probleem is. "Ja, het is niet ideaal, maar ik kan het niet veranderen. En als ik eerlijk ben, is het beter laat te beginnen met een goede auto dan de hele winter te testen met een slechte auto."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Dimii

    Posts: 177

    ze krijgen het wel hoog in hun bol nu ze mclaren als partner hebbe.. \'\'beter laat beginne met een goede auto\'\' ze gaan er al meteen vanuit dat ze een goede auto gaan hebben, eerst zien dan gelove.. force india in het middeveld.. lijkt me wel grappig

    • + 0
    • 25 dec 2008 - 14:00
  • Leonhart

    Posts: 302

    Al hoop ik het niet, 2009 wordt het ook niet voor Force India...
    Of ze gooien die auto echt non-stop in de windtunnel ...
    Duimen maar

    • + 0
    • 25 dec 2008 - 14:10
  • peet

    Posts: 210

    En als ik eerlijk ben, is het beter laat te beginnen met een goede auto dan de hele winter te testen met een slechte auto.\"

    Hoe weet je nu of je een goede auto hebt als je nog geen meter
    gereden hebt ????
    Wat een l*lkoek Adrain.

    • + 0
    • 25 dec 2008 - 14:59
    • felix50

      Posts: 5.792

      Ze hebben veel onderdelen en data van mclaren dus dat scheelt heel veel.De wagen zal ook veel van mc-laren hebben (chassis).Ze staan er beter voor dan vorig jaar omdat ze die onderdelen niet zelf hoeven te ontwerpen en te tetsten.Ik vind dat jullie alweer dat team naar beneden aan het schrijven zijn terwijl er nog niks gebeurd is.Ook is deze samen werking heel anders als die ze met Ferari hadden want daar kwam niet veel steun vandaan denk ik.Geef ze het voordeel en bekijk het eens positief inplaats van altijd zo neg over team india ze doen hun best .We moeten blij zijn dat ze er zijn .

      • + 0
      • 26 dec 2008 - 09:05
      • jack67

        Posts: 31

        Hoe weet je dat ze weinig steun kregen van Ferrari was je erbij of ben je net als iedereen aan het speculeren nu je dat niet meer op de beurs durft

        • + 0
        • 26 dec 2008 - 16:44
      • peet

        Posts: 210

        Felix,
        Ik haal niemand naar beneden maar als je zo een opmerking maakt over een goede auto......
        Kijk je kan data hebben wat je wilt maar met je kont in de wagen kruipen en voelen wat zo een goede auto doet is wel heel wat anders .
        Ik hoop voor Force India dat ze dan ook goed voor de dag komen maar ik ben er bang voor.

        • + 0
        • 28 dec 2008 - 20:55
  • Zit toch wel wat in? Ze kunnen nu de hele winter doortesten met wat ze hebben, maar als ze dan in maart een totaal andere auto krijgen hebben ze grotendeels voor niets getest.

    Maar goed, ik zou er ook niet al teveel op inzetten dat ze in maart dan wel ineens een goede auto hebben.

    • + 0
    • 26 dec 2008 - 14:29
  • Mirani

    Posts: 3.077

    Ze kunnen nu beter wel testen, al is het alleen maar om de nieuwe banden beter te leren begrijpen. Nu moeten ze in maart de auto leren kennen, de nieuwe banden. Door de nieuwe regels is dat niet niks voor in een paar dagen. Zeker omdat je daarna niet meer mag testen.

    De deal met McLaren kwam gewoon veel te laat, waardoor alleen McLeren ze nog kan redden. Daarvoor zal alleen een motor, versnellinksbak en een KERS niet genoeg zijn.

    • + 0
    • 26 dec 2008 - 15:55

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar