user icon

Dood van Senna schudde Schumacher wakker

  • Gepubliceerd op 19 dec 2008 09:08
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra
Michael Schumacher was zich tijdens zijn actieve carrière bewust van de risico’s van het vak, maar ging nooit met angst voor de dood aan de slag. Dat zegt de Duitser in Die Zelt. De zevenvoudig wereldkampioen hield zich de eerste jaren van zijn Formule 1-loopbaan niet zo mee bezig met de gevaren, maar een gebeurtenis in 1994 opende zijn ogen.

Schumacher: “Het ongeluk waarbij Ayrton Senna zijn leven verloor was het moeilijkste moment uit mijn carrière. Het schudde mij wakker. Ik vertelde mezelf dat het iedereen op elk moment kan overkomen. Als je dat niet accepteert, dan heb je een probleem. Ik ben nooit van huis gegaan met de angst dat ik nooit meer terug zou keren, ik hoopte alleen dat ik de op het programma staande race zou winnen. Het belangrijkste is dat je weet wanneer risico’s niet meer verantwoord zijn. Ik ga altijd tot de limiet, maar soms heb je pech, zoals op Silverstone in 1999 (waar Schumacher bij een crash zijn been brak, red.).”

Reacties (22)

Login om te reageren
  • MrOrange

    Posts: 193

    Hij ging daar niet over de limiet. De rem brak toch af of zoiets..?

    • + 0
    • 19 dec 2008 - 09:18
    • Precies de oorzaak is nog niet bekend, behalve dat Ayrton is overleden door een band/wiel tegen zijn helm, de klap was zo hard dat het uiteindelijk niet overleefde..

      *daarom zie je tegenwoordig als er een wiel afbreekt, dat tie vast gehouden wordt door touwtjes*

      • + 0
      • 19 dec 2008 - 10:03
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Lijkt me ook dat als je in een F1 bolide stapt met de gedachte dat je iets kan overkomen je niet erg hoog in het eindklassement zal eindigen...

    • + 0
    • 19 dec 2008 - 09:45
  • als ik het goed heriner ging er een voorwiel ophangings stang door zijn helm en dus door zijn hoofd jammer genoeg was dat een zeer klote wekend voor de f1 met twee doden en een bijna dodelijk ongeval :

    • + 0
    • 19 dec 2008 - 12:21
  • Schumacher ligt kennelijk niet wakker van Adelaide \'94, waar hij Damon Hill ramde. Of Jerez \'97 waar hij dezelfde truc probeerde bij Jacq Villeneuve. Of Oostenrijk 2001 en 2002. Of kwalificatie Monaco 2006. Ook had Ayrton een donkerbruin vermoeden dat Benneton met illegale tractioncontrol reed in \'94 . Nee daar liggen we niet wakker van.

    • + 0
    • 20 dec 2008 - 17:55
  • @EnzoF1: Het artikel ging over iemand die wakker geschud werd. Over Adelaide \'94 valt te discussieëren!! En die andere incidenten dan??Natuurlijk waren andere coureurs geen lieverdjes, maar kom nu niet, 14 jaar na dato, van ik ben wakker geschud op de dag dat Ayrton overleed.Daar doe je een overleden persoon te kort aan.

    • + 0
    • 21 dec 2008 - 00:17
  • @EnzoF1: Over het incident in Adelaide valt te discusieeren!!En die andere incidenten dan. Het artikel ging over het wakker geschud worden op de dag dat Ayrton overleed. Om nu 14 jaar na dato daar over te beginnen doe je een overleden persoon zeer tekort aan.

    Anyhow, na Rubinho op vrijdag en Ronald op zaterdag en de tegenstrijdige berichten over de toestand van Ayrton na zijn ongeval.Had iedere coureur wakker geschud moeten zijn, deze herstart had nooit mogen gebeuren. Bernie\'s duim was toen ook al heel erg groot.

    • + 0
    • 21 dec 2008 - 01:04
  • Benz

    Posts: 368

    Als de dood van Senna hem zo wakker schudde, waar dacht hij (Schumi) dan in godsnaam mee bezig te zijn in Canada 1998 toen hij Frentzen zo ongenadig vd baan drukte toen Schumi de pits uitkwam?? ps de uitgang vd pits op Canada was toen nog op het rechte stuk voor de eerste bochtenserie.

    • + 0
    • 25 dec 2008 - 00:36

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar