user icon
user icon

Trulli voorspelt: "Ik ga een race winnen in 2009"

  • Gepubliceerd op 15 dec 2008 13:45
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Toyota-coureur Jarno Trulli ziet het komende Formule 1-seizoen met veel vertrouwen tegemoet. De Italiaan denkt zelfs dat hij zijn Japanse werkgever de eerste Grand Prix-zege kan bezorgen. Trulli in Gazzetta dello Sport: “Ik voel het, 2009 wordt het jaar van mijn eerste overwinning voor Toyota.”

De eenmalig Grand Prix-winnaar vervolgt: “Het is een uitdaging binnen een uitdaging, met een grote autofabrikant die flink investeert in deze sport om te demonstreren hoe goed hun technologie is. Ik kan uiteraard nog niks over de nieuwe auto zeggen, maar ik weet wel dat we op dat gebied met enkele interessante ontwikkelingen zullen komen.”

“Met de nieuwe reglementen worden de auto’s er niet mooier op, maar ze zullen het racen wel zwaarder maken. Bovendien kunnen we volgend jaar dichter achter een voorganger rijden, waardoor een inhaalpoging meer kans van slagen heeft. Echter, op dit moment weten alleen de engineers hoe het zal uitpakken, voor ons is het afwachten.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • jozzy

    Posts: 37

    eerst zien, dan geloven. Het zou onderhand wel eens tijd worden, maar met Toyota weet je het nooit.

    • + 0
    • 15 dec 2008 - 14:07
  • Zo nu heeft ieder team wel gezegd dat ze mee gaan doen voor de winst ...

    Snap overigens niet zo goed hoe Trulli denkt dat makkelijker inhalen in zijn voordeel zou kunnen werken. Het principe van \"De Trulli train\" werkt toch alleen als de snellere coureurs hem niet voorbij kunnen?

    • + 0
    • 15 dec 2008 - 14:12
  • hahahahaha hij blijft leuk die trulli dit zullen we maar zien als kerst humor

    • + 0
    • 15 dec 2008 - 14:50
  • zo aan het eind van seizoen 2009 alle rijders een keer gewonnen!(zo praten de rijders en teams) zal wel kop of munt worden wie wk wordt. hahaha nu al 2jaar weinig verschil tussen 1 en 2. we zullen het zien. jammer dat het nog zo lang duurd!

    • + 0
    • 15 dec 2008 - 15:13
  • Hawke

    Posts: 49

    Misschien als hij overstapt naar de DTM dat hij dan wint ja. Trulli heeft dit jaar vaak genoeg laten zien langzaam te oud te worden, we hebben genoeg fouten van hem gezien en altijd het wijzen naar andere die dingen in zijn ogen fout doen, het race-bloed is weg bij deze man

    • + 0
    • 15 dec 2008 - 15:30
  • Kees

    Posts: 46

    “Met de nieuwe reglementen worden de auto’s er niet mooier op, maar ze zullen het racen wel zwaarder maken.\"

    Tja toch appart dat juist Trulli dan een race denkt te winnen. Was het niet Jarno Trulli die zulke problemen had met zijn conditie? De man die tegen het einde van de race het tempo niet meer bij kon houden, omdat de man moe werd? Volgens mij wel! Dat Toyota een race kan winnen kan ik nog wel geloven. Maar dan is het wel Timo Glock!

    • + 0
    • 15 dec 2008 - 16:46
    • Evert

      Posts: 54

      Helemaal mee eens Kees! Glock heeft echt wel meer laten zien het afgelopen jaar. Als ik de foto zo bekijk is Trulli trouwens net wakker geworden in z\'n Toyota! Echt te oud zou ik zeggen. Neem een voorbeeld aan DC

      • + 0
      • 15 dec 2008 - 18:38

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar