user icon
user icon

Trulli voorspelt: "Ik ga een race winnen in 2009"

  • Gepubliceerd op 15 dec 2008 13:45
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Toyota-coureur Jarno Trulli ziet het komende Formule 1-seizoen met veel vertrouwen tegemoet. De Italiaan denkt zelfs dat hij zijn Japanse werkgever de eerste Grand Prix-zege kan bezorgen. Trulli in Gazzetta dello Sport: “Ik voel het, 2009 wordt het jaar van mijn eerste overwinning voor Toyota.”

De eenmalig Grand Prix-winnaar vervolgt: “Het is een uitdaging binnen een uitdaging, met een grote autofabrikant die flink investeert in deze sport om te demonstreren hoe goed hun technologie is. Ik kan uiteraard nog niks over de nieuwe auto zeggen, maar ik weet wel dat we op dat gebied met enkele interessante ontwikkelingen zullen komen.”

“Met de nieuwe reglementen worden de auto’s er niet mooier op, maar ze zullen het racen wel zwaarder maken. Bovendien kunnen we volgend jaar dichter achter een voorganger rijden, waardoor een inhaalpoging meer kans van slagen heeft. Echter, op dit moment weten alleen de engineers hoe het zal uitpakken, voor ons is het afwachten.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • jozzy

    Posts: 37

    eerst zien, dan geloven. Het zou onderhand wel eens tijd worden, maar met Toyota weet je het nooit.

    • + 0
    • 15 dec 2008 - 14:07
  • Zo nu heeft ieder team wel gezegd dat ze mee gaan doen voor de winst ...

    Snap overigens niet zo goed hoe Trulli denkt dat makkelijker inhalen in zijn voordeel zou kunnen werken. Het principe van \"De Trulli train\" werkt toch alleen als de snellere coureurs hem niet voorbij kunnen?

    • + 0
    • 15 dec 2008 - 14:12
  • hahahahaha hij blijft leuk die trulli dit zullen we maar zien als kerst humor

    • + 0
    • 15 dec 2008 - 14:50
  • zo aan het eind van seizoen 2009 alle rijders een keer gewonnen!(zo praten de rijders en teams) zal wel kop of munt worden wie wk wordt. hahaha nu al 2jaar weinig verschil tussen 1 en 2. we zullen het zien. jammer dat het nog zo lang duurd!

    • + 0
    • 15 dec 2008 - 15:13
  • Hawke

    Posts: 48

    Misschien als hij overstapt naar de DTM dat hij dan wint ja. Trulli heeft dit jaar vaak genoeg laten zien langzaam te oud te worden, we hebben genoeg fouten van hem gezien en altijd het wijzen naar andere die dingen in zijn ogen fout doen, het race-bloed is weg bij deze man

    • + 0
    • 15 dec 2008 - 15:30
  • Kees

    Posts: 46

    “Met de nieuwe reglementen worden de auto’s er niet mooier op, maar ze zullen het racen wel zwaarder maken.\"

    Tja toch appart dat juist Trulli dan een race denkt te winnen. Was het niet Jarno Trulli die zulke problemen had met zijn conditie? De man die tegen het einde van de race het tempo niet meer bij kon houden, omdat de man moe werd? Volgens mij wel! Dat Toyota een race kan winnen kan ik nog wel geloven. Maar dan is het wel Timo Glock!

    • + 0
    • 15 dec 2008 - 16:46
    • Evert

      Posts: 54

      Helemaal mee eens Kees! Glock heeft echt wel meer laten zien het afgelopen jaar. Als ik de foto zo bekijk is Trulli trouwens net wakker geworden in z\'n Toyota! Echt te oud zou ik zeggen. Neem een voorbeeld aan DC

      • + 0
      • 15 dec 2008 - 18:38

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar