FIA steunt teams in eis voor meer televisiegeld
- Gepubliceerd op 08 dec 2008 10:18
-
8
- Door: Rob Veenstra
Mosley: De FIA gaat samen met de FOTA (Formula One Teams Association) proberen om de FOM (Formula One Management) over te halen om het geld meer over de teams te verdelen zodat in de toekomst twaalf teams elk minstens vijftig miljoen krijgen.
Ecclestone reageerde in The Guardian: Wij hebben de afspraak met de teams dat zij vijftig procent van de bruto-inkomsten krijgen. Wat wij met ons deel doen is verder niet belangrijk.
Trending nieuws
-
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53 -
Verstappen zet Red Bull op scherp: "Was lastig vandaag"
Max Verstappen spreekt van een lastige dag na de eerste twee vrije trainingen in Oostenrijk. Op de Red Bull Ring reed...
26 jun 2026 18:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 11.414
Ha, ha, krijgen we die strijd tussen Ecclestone en Mosley weer.
Als ze dat extra geld nou gewoon terug steken in de circuits. Lagere kosten dus. Dan wordt het F1 circus daar op termijn een stuk beter van dan al die ongein races in Azie.
Posts: 1.966
Zo zie je voor de zoveelste keer maar weer hoe Ecclestone in elkaar zit: \"wat wij met ons deel doen is verder niet belangrijk\". Deze geldwolf is gewoon te gierig om in te zien dat zijn eigen circus ten onder gaat en dat een extra aanvulling niet anders dan gewoon nodig is om ook weer zijn eigen circus aantrekkelijk te houden voor de deelnemers. En het lijkt misschien eerlijk 50-50 verdeling, maar de teams investeren velen malen meer voor hetzelfde geld als wat Bernie vangt....maar goed, ik ben bang dat het allemaal niets helpt zolang Bernie aan het roer staat.
Posts: 586
En jij werkt bij Bernie in de boekhouding? Laat me niet lachen hoe kun je nou een idee hebben van hoe daar alles speelt, met de kennis van huishoudboekhouding.
Even ter informatie voor jou, Bernie koopt circuits. Niet om \'m te verdedigen want de man heeft een nare hang naar het alleenheersen.
De top coureurs verdienen +/- 10% van het totale team budget terwijl er honderden mensen in zo een team meewerken. Ook niet eerlijk en in verhouding zegt niemand wat en terrecht, doet er niet toe. Maar happen naar de baas is sowieso dom!
Posts: 11.414
Je argument zou hout snijden als de coureurs 50% van het team budget opstreken. Nu is het niet meer dan wat loos gebral.
Posts: 38
We hebben alleen geen idee wat 50% van het totale bedrag is.
Dat een coureur zoveel geld verdient met alle pr die hij erbij moet doen kan ik wel bij inkomen.
Maar hoeveel geld heb je nodig om normaal te leven.
Ik vind dat die man te veel macht heeft maar ik kan ook niet in zijn agenda kijken dat is jammer.En zonde dat we straks ook niet meer met vrienden of ons gezin naar een GP kunnen kijken omdat de kaarten zo duur worden dat het gewoon niet leuk meer is.
Maar Sander je hebt gelijk we moeten niet alleen Bernie de schuld geven hij heeft het ook groot gemaakt de sport.
Posts: 126
Wat een hypocriet, hij zit te roepen dat er een kostenbesparing moet komen maar als hij iets minder verdient mag het ineens niet meer.
Posts: 848
Dus als het aan Mosley ligt heeft hij graag Dave Richards met Honda weer op de baan (althans als ik het commentaar in het vorige topic mag geloven). Bernie ziet dat nog niet zo zitten.
Posts: 863
Bernie heeft inderdaad een paar circuits maar de meeste moeten enorme bedragen aan hem betalen En als bernie een circuit koopt dan melkt hij ze ook terdege uit.Die man denkt dat hij het eeuwige leven heeft door op zijn leeftijd zo te graaien