FIA steunt teams in eis voor meer televisiegeld
- Gepubliceerd op 08 dec 2008 10:18
-
8
- Door: Rob Veenstra
Mosley: De FIA gaat samen met de FOTA (Formula One Teams Association) proberen om de FOM (Formula One Management) over te halen om het geld meer over de teams te verdelen zodat in de toekomst twaalf teams elk minstens vijftig miljoen krijgen.
Ecclestone reageerde in The Guardian: Wij hebben de afspraak met de teams dat zij vijftig procent van de bruto-inkomsten krijgen. Wat wij met ons deel doen is verder niet belangrijk.
Trending nieuws
-
Verstappen maakte Mercedes gek met bijzondere eisen
Renger van der Zande heeft een fraaie anekdote over de 24 uur van de Nürburgring-deelname van Max Verstappen ged...
16 jun 2026 16:46 -
Ook Red Bull tekent protest aan tegen FIA-besluit
Het lijkt er sterk op dat ook het team van Red Bull Racing in beroep is gegaan tegen het besluit van de FIA-stewards ...
16 jun 2026 19:31 -
Sainz laat zich uit over Hamilton: "Regelwijziging heeft hem gered"
Carlos Sainz heeft na de Grand Prix van Barcelona tekst en uitleg gegeven bij de heropleving van Lewis Hamilton. De S...
16 jun 2026 18:46 -
MotoGP-legende kiest Verstappen als zijn favoriet
MotoGP-legende Marc Marquez is enorm onder de indruk van de prestaties van Max Verstappen. De Spanjaard was op vrijda...
16 jun 2026 18:06 -
McLaren-reserve krijgt F1-kans van Haas
Regerend Formule 2-kampioen en McLaren-reserve Leonardo Fornaroli werkt later deze week een test af voor het team van...
16 jun 2026 17:22
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 11.414
Ha, ha, krijgen we die strijd tussen Ecclestone en Mosley weer.
Als ze dat extra geld nou gewoon terug steken in de circuits. Lagere kosten dus. Dan wordt het F1 circus daar op termijn een stuk beter van dan al die ongein races in Azie.
Posts: 1.966
Zo zie je voor de zoveelste keer maar weer hoe Ecclestone in elkaar zit: \"wat wij met ons deel doen is verder niet belangrijk\". Deze geldwolf is gewoon te gierig om in te zien dat zijn eigen circus ten onder gaat en dat een extra aanvulling niet anders dan gewoon nodig is om ook weer zijn eigen circus aantrekkelijk te houden voor de deelnemers. En het lijkt misschien eerlijk 50-50 verdeling, maar de teams investeren velen malen meer voor hetzelfde geld als wat Bernie vangt....maar goed, ik ben bang dat het allemaal niets helpt zolang Bernie aan het roer staat.
Posts: 586
En jij werkt bij Bernie in de boekhouding? Laat me niet lachen hoe kun je nou een idee hebben van hoe daar alles speelt, met de kennis van huishoudboekhouding.
Even ter informatie voor jou, Bernie koopt circuits. Niet om \'m te verdedigen want de man heeft een nare hang naar het alleenheersen.
De top coureurs verdienen +/- 10% van het totale team budget terwijl er honderden mensen in zo een team meewerken. Ook niet eerlijk en in verhouding zegt niemand wat en terrecht, doet er niet toe. Maar happen naar de baas is sowieso dom!
Posts: 11.414
Je argument zou hout snijden als de coureurs 50% van het team budget opstreken. Nu is het niet meer dan wat loos gebral.
Posts: 38
We hebben alleen geen idee wat 50% van het totale bedrag is.
Dat een coureur zoveel geld verdient met alle pr die hij erbij moet doen kan ik wel bij inkomen.
Maar hoeveel geld heb je nodig om normaal te leven.
Ik vind dat die man te veel macht heeft maar ik kan ook niet in zijn agenda kijken dat is jammer.En zonde dat we straks ook niet meer met vrienden of ons gezin naar een GP kunnen kijken omdat de kaarten zo duur worden dat het gewoon niet leuk meer is.
Maar Sander je hebt gelijk we moeten niet alleen Bernie de schuld geven hij heeft het ook groot gemaakt de sport.
Posts: 126
Wat een hypocriet, hij zit te roepen dat er een kostenbesparing moet komen maar als hij iets minder verdient mag het ineens niet meer.
Posts: 848
Dus als het aan Mosley ligt heeft hij graag Dave Richards met Honda weer op de baan (althans als ik het commentaar in het vorige topic mag geloven). Bernie ziet dat nog niet zo zitten.
Posts: 863
Bernie heeft inderdaad een paar circuits maar de meeste moeten enorme bedragen aan hem betalen En als bernie een circuit koopt dan melkt hij ze ook terdege uit.Die man denkt dat hij het eeuwige leven heeft door op zijn leeftijd zo te graaien