user icon
user icon

Autosport Awards voor Hamilton, Coulthard en Vettel

  • Gepubliceerd op 08 dec 2008 09:35
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Formule 1-coureurs Lewis Hamilton, David Coulthard en Sebastian Vettel zijn bij de Autosport Awards in de prijzen gevallen. Wereldkampioen Lewis Hamilton won de award voor beste internationale racecoureur. Zijn auto, de MP4-23, werd benoemd tot beste raceauto van 2008.

Coulthard kreeg een onderscheiding voor zijn gehele loopbaan. De Schot hing na de Grand Prix van Brazilië zijn helm aan de wilgen na vijftien seizoenen in de Formule 1 met in totaal dertien zeges. Sebastian Vettel begint juist net en hij kreeg daarom de prijs voor grootste talent. De jonge Duitser gaat sinds de race op Monza door het leven als de jongste Grand Prix-winnaar ooit.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Hallo Patrick zie daar.
    Coureur versus Race auto.

    • + 0
    • 8 dec 2008 - 09:40
    • Als jouw stelling waar zou zijn, \'Coureur vs Auto\', althans deze interpreteer ik als dat jij leest dat Vettel de beste coureur zou zijn en iedereen kampioen had kunnen worden in de McLaren. Zou je me dan kunnen uitleggen waarom het gat tussen Lewis en Heikki zo ontzettend groot is? ( kom niet aan svp dat Heikki tegengewerkt is ) Vettel is goed, maar helaas worden alleen zijn beste prestaties uitgelicht waardoor we na \'n wedstrijd als Monza wel een vertekend beeld hebben (gekregen).

      • + 0
      • 8 dec 2008 - 12:13
  • Ja, en.

    • + 0
    • 8 dec 2008 - 12:51
  • vettel is een goede coureur, maar om nou te zeggen dat vettel sneller is dan lewis is natuurlijk niet mogelijk om nu te zeggen. Feit is wel dat lewis veel heeft gewonnen en sinds zijn intreden in de F1 hij veel heeft laten zien, namelijk 1ste en 2de in de eindstand van dit jaar en vorig jaar. Vettel moet dat eerst nog maar eens laten zien, dat als de gehele wereld achter hem aanzit en over hem praat als hij bij een topteam zit. De toekomst zal het uitwijzen....als er nog een F1 toekomst is ;)

    • + 0
    • 8 dec 2008 - 13:57
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Toch vreemd om de MP4-23 tot beste raceauto te benoemen als de constructeurstitel dit jaar toch wel degelijk naar Ferrari is gegaan!?! Of hebben ze de uitslag van deze Autosport gebaseerd op de SMSjes van 14-jarige meisjes a la Idols / Popstars ... ?

    • + 0
    • 8 dec 2008 - 15:14
    • sanderndk

      Posts: 586

      De uitslag is gebaseerd op een ENGELSE award.

      Onderonsje dus.

      Maar het idols gehalte laat idd zien wat de waarde ervan is

      • + 0
      • 8 dec 2008 - 15:31
    • Gard

      Posts: 863

      Beetje flauwe opmerking Je bent zeker boos dat jij je stem niet uit mocht brengen

      • + 0
      • 8 dec 2008 - 22:03
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Hey Gard, ik koester heus geen wrok hoor. Ik heb het namelijk niet zo op van die SMS-jury praktijken.

    Ik vind hooguit de uitslag opmerkelijk. Zoals Sander mijn punt al duidelijker maakt: het zou net zijn alsof de Force India voor de Indian Autosport Awards wordt uitgeroepen tot beste F1 wagen van 2008! Dat riekt dan toch wel naar doorgestoken kaart...

    • + 0
    • 9 dec 2008 - 09:00
    • Ja en?

      Er zijn hier toch ook mensen die steeds maar weer beweren dat Doornbos een goede F1 coureur is.

      Het zou wel prettig geweest zijn als de redactie dat soort partijdigheid duidelijk maakt in het bericht. De \"Autosport Awards in Londen\" zou al een stuk schelen.

      • + 0
      • 9 dec 2008 - 11:33

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.134
  • Podiums 88
  • Grand Prix 111
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar