user icon

Autosport Awards voor Hamilton, Coulthard en Vettel

  • Gepubliceerd op 08 dec 2008 09:35
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Formule 1-coureurs Lewis Hamilton, David Coulthard en Sebastian Vettel zijn bij de Autosport Awards in de prijzen gevallen. Wereldkampioen Lewis Hamilton won de award voor beste internationale racecoureur. Zijn auto, de MP4-23, werd benoemd tot beste raceauto van 2008.

Coulthard kreeg een onderscheiding voor zijn gehele loopbaan. De Schot hing na de Grand Prix van Brazilië zijn helm aan de wilgen na vijftien seizoenen in de Formule 1 met in totaal dertien zeges. Sebastian Vettel begint juist net en hij kreeg daarom de prijs voor grootste talent. De jonge Duitser gaat sinds de race op Monza door het leven als de jongste Grand Prix-winnaar ooit.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Hallo Patrick zie daar.
    Coureur versus Race auto.

    • + 0
    • 8 dec 2008 - 09:40
    • Als jouw stelling waar zou zijn, \'Coureur vs Auto\', althans deze interpreteer ik als dat jij leest dat Vettel de beste coureur zou zijn en iedereen kampioen had kunnen worden in de McLaren. Zou je me dan kunnen uitleggen waarom het gat tussen Lewis en Heikki zo ontzettend groot is? ( kom niet aan svp dat Heikki tegengewerkt is ) Vettel is goed, maar helaas worden alleen zijn beste prestaties uitgelicht waardoor we na \'n wedstrijd als Monza wel een vertekend beeld hebben (gekregen).

      • + 0
      • 8 dec 2008 - 12:13
  • Ja, en.

    • + 0
    • 8 dec 2008 - 12:51
  • vettel is een goede coureur, maar om nou te zeggen dat vettel sneller is dan lewis is natuurlijk niet mogelijk om nu te zeggen. Feit is wel dat lewis veel heeft gewonnen en sinds zijn intreden in de F1 hij veel heeft laten zien, namelijk 1ste en 2de in de eindstand van dit jaar en vorig jaar. Vettel moet dat eerst nog maar eens laten zien, dat als de gehele wereld achter hem aanzit en over hem praat als hij bij een topteam zit. De toekomst zal het uitwijzen....als er nog een F1 toekomst is ;)

    • + 0
    • 8 dec 2008 - 13:57
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Toch vreemd om de MP4-23 tot beste raceauto te benoemen als de constructeurstitel dit jaar toch wel degelijk naar Ferrari is gegaan!?! Of hebben ze de uitslag van deze Autosport gebaseerd op de SMSjes van 14-jarige meisjes a la Idols / Popstars ... ?

    • + 0
    • 8 dec 2008 - 15:14
    • sanderndk

      Posts: 586

      De uitslag is gebaseerd op een ENGELSE award.

      Onderonsje dus.

      Maar het idols gehalte laat idd zien wat de waarde ervan is

      • + 0
      • 8 dec 2008 - 15:31
    • Gard

      Posts: 863

      Beetje flauwe opmerking Je bent zeker boos dat jij je stem niet uit mocht brengen

      • + 0
      • 8 dec 2008 - 22:03
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Hey Gard, ik koester heus geen wrok hoor. Ik heb het namelijk niet zo op van die SMS-jury praktijken.

    Ik vind hooguit de uitslag opmerkelijk. Zoals Sander mijn punt al duidelijker maakt: het zou net zijn alsof de Force India voor de Indian Autosport Awards wordt uitgeroepen tot beste F1 wagen van 2008! Dat riekt dan toch wel naar doorgestoken kaart...

    • + 0
    • 9 dec 2008 - 09:00
    • Ja en?

      Er zijn hier toch ook mensen die steeds maar weer beweren dat Doornbos een goede F1 coureur is.

      Het zou wel prettig geweest zijn als de redactie dat soort partijdigheid duidelijk maakt in het bericht. De \"Autosport Awards in Londen\" zou al een stuk schelen.

      • + 0
      • 9 dec 2008 - 11:33

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.292
  • Podiums 95
  • Grand Prix 118
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar