Mosley waarschuwt voor meer slachtoffers hoge kosten
- Gepubliceerd op 05 dec 2008 16:26
-
7
- Door: Rob Veenstra
Op autosport.com zegt de FIA-voorzitter: Ik verwachtte al geruime tijd het vertrek van een van de grote autofabrikanten, al ver voor de huidige situatie raakten we de controle over de kosten kwijt. Nu is het zelfs zo dat het moeilijk voor te stellen is dat autofabrikanten blijven zonder dat we wat aan de kosten doen. De eerste grote stappen kunnen we pas in 2010 maken, maar dan moeten we nog wel 2009 overleven. We dienen de situatie radicaal te herzien. De kosten moeten niet met tien of twintig procent minder, maar tien tot twintig procent bedragen van wat de teams nu uitgeven.
Ik verwacht dat teams mee moeten kunnen doen met dertig tot veertig miljoen pond ter beschikking. Als we dat kunnen bereiken, dan zijn de teams levensvatbaar zonder noodzakelijke hulp van autofabrikanten of miljardairs. Zo niet, dan weet ik niet waar het geld vandaan moet komen. Wij hebben een compleet programma dat we willen invoeren, maar daar hebben we wel de toestemming van de teams voor nodig. Als dat lukt, dan kunnen we toewerken naar een gezonde situatie. Slagen we daar niet in, dan ben ik niet optimistisch voor de toekomst.
Trending nieuws
-
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Honda
- Basis Brackley, Japan
- Jenson Button 7
- Jenson Button 12
- Jenson Button 16
129.450 reacties op Honda
10 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Honda

Reacties (7)
Login om te reagerenPosts: 5
eindelijk praat die man eens geen wartaal...
ik ben al jaren voor gelimiteerde budgetten het loopt allemaal ook de spui gaten uit.. back to basic
Posts: 435
Back to basic betekent terug naar de tijd dat de f1 bestond uit mensen die olie in hun aders hadden, passie voor racen op het hoogste niveau, de f1 is geworden tot een marketing instrument waarbij in optochten achter elkaar gereden wordt, waar zijn de tijden dat er meer teams waren dan startplaatsen.
Bij het verlies van nog een team wordt het veld wel heel kort,
Posts: 115
Dit is natuurlijk allemaal mosterd na de maaltijd. Ik hoop echt dat ze er nog iets van kunnen maken. Maar ik vind de F1 de laatste jaren sowieso al kanslozer geworden. Rare aanpassingen, beslissingen die nergens op slaan, races die niets toevoegen. Alles om de centen, zie hier het resultaat.
Posts: 38
Als het zo slecht gaat waarom zorgt hij er dan steeds voor dat er weer kosten gemaakt moeten worden. Gewoon terug naar vroeger!!
Lekker knallen met de V10. grote vleugels en zo hard mogelijk.
Nee KERS is lekker er zitten vleugels op,dat het wel een lego auto lijkt.
Ik heb echt een F1 hart maar de lol word steeds minder.
Als er niet word ingehaald is het saai word er wel ingehaald krijgen ze een straf.
Waar zijn de tijden dat ze elkaar van de baan afknallen.
Ik vind het jammer dat de sport zo langzaam tot een dood eind komt.
Posts: 335
Dat is dus precies waar de nieuwe aerodynamische pakketten voor moeten gaan zorgen mormel. De lego-auto\'s zijn in theorie nu zo dat het weer fijn is om kort op iemand anders te zitten, omdat de lucht veel minder verstoord wordt. Als je nadenkt, spreek je jezelf een beetje tegen.
Verder heeft Max hier wel een beetje gelijk, en ik denk ook dat wat kostenreductie ervoor gaat zorgen dat er meer spanning komt.
Posts: 586
Ok jij denkt dat de F1 teams niet dezelfde effect weten te berreiken met een kleine vleugel laat me niet lachen! Wel even nadenken, de slimste mensen ter wereld spelen mee in dit spelletje.
Op de helft van het seizoen hebben de top teams die nieuwe achtervleugel al zo gemaakt dat als je er achter rijd weer niet het gedachte voordeel behaald.
Maar dan zegt iedereen \"ja dat kan je verwachten heh ze vinden overal wel wat op\"
Posts: 152
Kostenbesparing 1 Mosley eruit
Kostenbesparing 2 Eikelsteen eruit
Zeer grote winst Tv gelden etc. naar de teams die er ook recht op hebben zij maken veel kosten en Eikelsteen strijkt er de winst van op, teams moeten kosten besparen maar hem hoor je met geen enkel woord over het finacieel ondersteunen van F1, liefde voor de sport noemen ze dat, een geldwolf is het en verder niets, hij heeft er jarene miljarden aan verdient nu is het tijd om geld terug te geven en de F1 levend te houden, maar nee meneer heeft nog niet genoeg binnen gehaald.