user icon

Ecclestone: "Ik zal nooit een stap terug doen"

  • Gepubliceerd op 16 nov 2008 08:56
  • comments 13
  • Door: Dennis Roke
Formule 1-baas Bernie Ecclestone is ervan overtuigd dat er geen dag zal komen dat hij het rustiger aan gaat doen. De 78-jarige multi-miljonair, de grondlegger van het commerciële succes van de Formule 1, was zeer duidelijk in zijn antwoord op de vraag wanneer hij zijn taken gaat overdragen aan een opvolger.

Ecclestone: "Dat gebeurt niet. De eerste dag dat ik niet ga werken, is de dag dat ze me naar mijn laatste rustplaats brengen. En dat duurt nog wel even."

Ecclestone heeft negen jaar geleden een by-pass operatie ondergaan, maar zegt zich nu nog steeds ongelooflijk fit te voelen. Ook voorspelt hij een gezonde toekomst voor de Formule 1. De traditionele Grand Prix' in Frankrijk en Canada werden geschrapt van de kalender, maar Ecclestone verzekerd dat er genoeg alternatieven zijn. ""Jullie zouden voor de gein eens moeten zien hoeveel aanvragen ik op mijn kantoor heb liggen."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • MrOrange

    Posts: 193

    Heb toch liever een frisse wind aan de top vant besuur. Die nog houden van echt racen op circuits alla spa francochamps. Hij is toch diegene die zorgt voor de race kalender?

    • + 0
    • 16 nov 2008 - 09:36
  • peet

    Posts: 210

    \"\"Jullie zouden voor de gein eens moeten zien hoeveel aanvragen ik op mijn kantoor heb liggen.\"

    En hoeveel zijn het er om te stoppen ??

    • + 0
    • 16 nov 2008 - 09:59
  • peet

    Posts: 210

    \"\"Jullie zouden voor de gein eens moeten zien hoeveel aanvragen ik op mijn kantoor heb liggen.\"

    En hoeveel zijn ervan om te stoppen ??

    • + 0
    • 16 nov 2008 - 10:04
  • Natuurlijk zijn er genoeg alternatieven, maar dat wil nog niet zeggen dat deze Montreal en Magny-Cours kunnen vervangen.

    • + 0
    • 16 nov 2008 - 11:21
  • Gard

    Posts: 863

    Dat zullen dan wel plaatsen zijn die heel veel meer bieden dan Frankrijk en Canada.Het is deze meneer alleen om het geld te doen.Hij denkt zeker dat hij het eeuwige leven heeft of dat hij zijn geld mee kan nemen.Dacht het niet want ik heb nog nooit een brandkast achter de lijkwagen gezien.

    • + 0
    • 16 nov 2008 - 11:43
  • f 1

    Posts: 303

    beste Bernie geloof mij nou maar er kom een dag dat jij ook een stapje terug moet doen of je nou wil of niet

    • + 0
    • 16 nov 2008 - 13:53
  • Die scheiding kan trouwens ook nog geinig worden. Ecclestone beweert dat er niets aan de hand is, maar een hoop zaken staan op naam van zijn vrouw. Moet hij nog maar zien dat hij het weer terug krijgt.

    • + 0
    • 16 nov 2008 - 14:32
  • Nou dit zegt alles over die man, een gestoorde dictator.

    • + 0
    • 16 nov 2008 - 14:48
  • kieko

    Posts: 435

    Als ekelstone lang genoeg door gaat, kan zijn vrouw hem in een rolstoel over de pitlane duwen, hopelijk worden dat mooie opnamens tijdens de voorbereiding van een f1 raceweekend

    • + 0
    • 17 nov 2008 - 08:41
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Tja, een van de kenmerken van een goed & gevierd leider is dat hij goed kan inschatten wanneer hij een stapje terug moet doen ...

    • + 0
    • 17 nov 2008 - 08:54
  • sanderndk

    Posts: 586

    Pot domme dan moeten we die ouwe maar zelf om zeep helpen jongens.... ;)

    • + 0
    • 17 nov 2008 - 09:04
  • dude

    Posts: 322

    Hoewel de man inderdaad af en toe een wat wilde of vreemde keuze maakt is het platweg onterecht dat hij zo afgeblaft wordt hier. Deze man verdient in eerste instantie vooral een portie respect. Ik moet zeggen dat ik het heel logisch vind dat er af en toe wat aan de kalender wisselt, en dat de wereld \'groter wordt\', dus dat er nagedacht kan worden over een F1,5 die naar de \'afgeschreven\' GP\'s kan. Mensen zeuren, maar blijven kijken, als je het echt niets vond zou je wel ophouden met kijken.

    • + 0
    • 17 nov 2008 - 10:08
  • Lees net dat Ecclestone zijn idee voor medailles erdoor wil douwen. Volslagen belachelijk idee wat mij betreft.

    • + 0
    • 18 nov 2008 - 12:21

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar