user icon
user icon

Mallya: "Ferrari wacht compensatie bij overstap naar McLaren"

  • Gepubliceerd op 30 okt 2008 14:44
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Mocht Force India voor 2009 een klantenovereenkomst sluiten met McLaren, dan kan de huidige leverancier Ferrari rekenen op een compensatie. Dat liet de eigenaar van de Indiase renstal, Vijah Mallya, weten. “Als Ferrari en Force India om wat voor reden dan ook uit elkaar gaan, dan zal dat een vriendelijk afscheid zijn”, aldus Mallya.

De Force India legt vervolgens de situatie uit: “Aan beide potentiële partners heb ik gevraagd om de levering van de volledige aandrijving, dus motoren plus versnellingsbakken, in combinatie met KERS (Kinetic Energy Recovery System, red.). Ferrari weet niet zeker of ze me dat kunnen bieden en daarom heb ik aangeklopt bij McLaren.”

“Ferrari en wij zijn goede vrienden, de relatie is heel sterk. Vandaar dat ik ook altijd open ben geweest over de onderhandelingen met McLaren, Ferrari wist daar vanaf het begin van af. En als Ferrari extra kosten heeft gemaakt om motoren voor ons voor volgend jaar te ontwikkelen, dan voel ik me verplicht om dat te vergoeden.”

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Mallya...de wilde weldoener...

    • + 0
    • 30 okt 2008 - 15:09
    • Maar kei- en keihard. Als je interesse hebt in deze beste vriend dan raad ik je aan om hem wat te google-en. Interessante kerel om eerlijk te zijn, hart op de goede plek en eerlijk maar heeft hij iets in zijn vizier dan gaat hij over lijken.

      • + 0
      • 30 okt 2008 - 16:21
    • felix50

      Posts: 5.792

      Geen weldoener maar een gentelmen, zo hoort het

      • + 0
      • 1 nov 2008 - 11:05
  • jjgend

    Posts: 155

    Heel netjes van hem.

    Maar als hij zoveel geld heeft dat hij het op deze manier kan weggeven waaron rijden ze dan nog steeds achteraan ;-)

    • + 0
    • 30 okt 2008 - 15:20
    • Omdat de F1 een harde wereld is en ze nog maar aan hun eerste jaar als Force India bezig zijn :)

      @BV, Toyota heeft het grootste budget.

      • + 0
      • 30 okt 2008 - 17:53
  • Grappig... het geld is alweer maanden op bij Force India, maar Ferrari gaat wel een vergoeding krijgen als over gestapt wordt naar Mercedes... logisch natuurlijk, toch?! :)

    McLaren/Mercedes gaan deze goederen natuurlijk ook gratis leveren waardoor Force India ontzettend veel kan testen komende winter! Of zouden ze deze winter ook weer zo weinig, en met 1 auto testen...? :)

    • + 0
    • 30 okt 2008 - 15:36
  • BV

    Posts: 135

    @Jeroen,
    Waarom rijdt Honda nog steeds achteraan terwijl zij het grootste budget van alle teams hebben.....

    • + 0
    • 30 okt 2008 - 16:26
    • Kenney

      Posts: 2.184

      Volgens mij heeft Toyota dat,

      magoed, Vijah Mallya is een rijk man en hij heeft een budget vooropgesteld voor Force India, maar ik denk als het nodig is dat hij nog een deel van zijn persoonlijk kapitaal in het team kan steken om zo eventuele compensaties te betalen.

      • + 0
      • 30 okt 2008 - 18:04

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar