user icon

Mallya: "Ferrari wacht compensatie bij overstap naar McLaren"

  • Gepubliceerd op 30 okt 2008 14:44
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Mocht Force India voor 2009 een klantenovereenkomst sluiten met McLaren, dan kan de huidige leverancier Ferrari rekenen op een compensatie. Dat liet de eigenaar van de Indiase renstal, Vijah Mallya, weten. “Als Ferrari en Force India om wat voor reden dan ook uit elkaar gaan, dan zal dat een vriendelijk afscheid zijn”, aldus Mallya.

De Force India legt vervolgens de situatie uit: “Aan beide potentiële partners heb ik gevraagd om de levering van de volledige aandrijving, dus motoren plus versnellingsbakken, in combinatie met KERS (Kinetic Energy Recovery System, red.). Ferrari weet niet zeker of ze me dat kunnen bieden en daarom heb ik aangeklopt bij McLaren.”

“Ferrari en wij zijn goede vrienden, de relatie is heel sterk. Vandaar dat ik ook altijd open ben geweest over de onderhandelingen met McLaren, Ferrari wist daar vanaf het begin van af. En als Ferrari extra kosten heeft gemaakt om motoren voor ons voor volgend jaar te ontwikkelen, dan voel ik me verplicht om dat te vergoeden.”

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Mallya...de wilde weldoener...

    • + 0
    • 30 okt 2008 - 15:09
    • Maar kei- en keihard. Als je interesse hebt in deze beste vriend dan raad ik je aan om hem wat te google-en. Interessante kerel om eerlijk te zijn, hart op de goede plek en eerlijk maar heeft hij iets in zijn vizier dan gaat hij over lijken.

      • + 0
      • 30 okt 2008 - 16:21
    • felix50

      Posts: 5.792

      Geen weldoener maar een gentelmen, zo hoort het

      • + 0
      • 1 nov 2008 - 11:05
  • jjgend

    Posts: 155

    Heel netjes van hem.

    Maar als hij zoveel geld heeft dat hij het op deze manier kan weggeven waaron rijden ze dan nog steeds achteraan ;-)

    • + 0
    • 30 okt 2008 - 15:20
    • Omdat de F1 een harde wereld is en ze nog maar aan hun eerste jaar als Force India bezig zijn :)

      @BV, Toyota heeft het grootste budget.

      • + 0
      • 30 okt 2008 - 17:53
  • Grappig... het geld is alweer maanden op bij Force India, maar Ferrari gaat wel een vergoeding krijgen als over gestapt wordt naar Mercedes... logisch natuurlijk, toch?! :)

    McLaren/Mercedes gaan deze goederen natuurlijk ook gratis leveren waardoor Force India ontzettend veel kan testen komende winter! Of zouden ze deze winter ook weer zo weinig, en met 1 auto testen...? :)

    • + 0
    • 30 okt 2008 - 15:36
  • BV

    Posts: 135

    @Jeroen,
    Waarom rijdt Honda nog steeds achteraan terwijl zij het grootste budget van alle teams hebben.....

    • + 0
    • 30 okt 2008 - 16:26
    • Kenney

      Posts: 2.217

      Volgens mij heeft Toyota dat,

      magoed, Vijah Mallya is een rijk man en hij heeft een budget vooropgesteld voor Force India, maar ik denk als het nodig is dat hij nog een deel van zijn persoonlijk kapitaal in het team kan steken om zo eventuele compensaties te betalen.

      • + 0
      • 30 okt 2008 - 18:04

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar