Max Mosley verguld door uitspraak rechter

Max Mosley kan zijn geluk niet op na de uitspraak van de rechter in zijn zaak tegen News of the World, dat eerder dit jaar de orgie van Mosley publiceerde. De president van de internationale autosportbond FIA vond dat een inbreuk op zijn privacy en de rechter stelde hem in het gelijk. De krant moet een schadevergoeding van 60.000 pond betalen.

Mosley: “Dit oordeel heeft het Nazi-element waaraan News of the World deze inbreuk op mijn privacy wilde ophangen, teniet gedaan. De wet zegt dat ieders privacy gerespecteerd moet worden. Deze krant schond dat recht en bedacht de meest provocatieve titel zonder mij vooraf in te lichten, omdat ze wisten dat ik het artikel dan had kunnen voorkomen met een gang naar de rechter.”

“Ik ben extreem blij dat we bereikt hebben wat we wilden. Ik hoop dat deze uitkomst journalisten en media in de toekomst weerhouden van dit type berichtgeving. Ik heb meegemaakt wat voor gevolgen een dergelijke inbreuk op de privacy kan hebben. Zoals ik vooraf beloofd had gaat de schadevergoeding naar de FIA Foundation. Tenslotte wil ik iedereen die me in deze moeilijke tijd gesteund heeft bedanken.”

Reacties (6)

Login om te reageren
  • BV

    Posts: 135

    Neemt niet weg dat het eigenlijk een smerig mannetje is, die nog de gedachtegoed van z\'n vader naleeft.
    Appel valt niet ver van de boom.

    • + 0
    • 24 jul 2008 - 14:49
    • felix50

      Posts: 5.792

      Precies en alles is al gebeurd dus waarom hij nu zo blij is begrijp ik niet de hele wereld weet nu dat hij zo is

      • + 0
      • 25 jul 2008 - 09:46
  • Roy-NL

    Posts: 848

    ... heeft zijn naam duidelijk laten veranderen van MoSSley in Mosley. ;o)

    • + 0
    • 24 jul 2008 - 15:00
  • rafael

    Posts: 2.567

    Ik vind het veel te weinig wat is 60000 nou voor zo´n blad ik denk dat ze aan de hele affaire al meer hebben verdient.

    • + 0
    • 24 jul 2008 - 15:57
    • Benz

      Posts: 368

      Ik hoop het! Jammer dat dit vieze mannetje nu in het gelijk is gesteld, verder ben ik wel benieuwd naar de reactie van Mevr Mosley (en zijn kids als hij die heeft) want hij heeft hun toch behoorlijk belazerd met zijn perversiteit!

      • + 0
      • 24 jul 2008 - 22:26
    • Benz

      Posts: 368

      Je plaats PRECIES dezelfde reatie als danielkan op formule1.nl, geen eigen mening want dat je tot in de letter gelijk hetzelfde post lijkt mij toch op een copy paste momentje.....

      • + 0
      • 25 jul 2008 - 07:04

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ESGrand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender
show sidebar