Force India schakelt misschien over op andere motorenleverancier
- Gepubliceerd op 26 jun 2008 11:28
-
10
- Door: Rob Veenstra
Motorsport Aktuell bericht dat Honda V8-motoren in combinatie met KERS (Kinetic Energy Recovery System) heeft aangeboden voor tien miljoen euro minder dan wat Force India nu aan Ferrari betaalt. Voorwaarde is dan wel dat Takuma Sato een racezitje bij de Indiase renstal krijgt. Force India overweegt het aanbod, maar heeft nog geen beslissing genomen.
Trending nieuws
-
Formule 1 wil Alonso behouden: "We hebben helden nodig in de sport"
Stefano Domenicali heeft zich lovend uitgelaten over Fernando Alonso. De Formule 1-baas ziet de tweevoudig wereldkamp...
15 jun 2026 18:09 -
Wolff blij voor Hamilton: "Misschien komt het door Kardashian"
Toto Wolff heeft met warme woorden gereageerd op de eerste Grand Prix-overwinning van Lewis Hamilton voor Ferrari. De...
15 jun 2026 17:22 -
Opinie: Verstappen moet na dit seizoen weg bij Red Bull
De Grand Prix van Barcelona voelde als een kantelpunt voor Max Verstappen en Red Bull Racing. Waar de Nederlander de ...
16 jun 2026 07:36 -
Hamilton had het zwaar bij Ferrari: "Ben ook maar een mens"
Lewis Hamilton heeft na zijn eerste Grand Prix-zege voor Ferrari een openhartig inkijkje gegeven in de moeilijke peri...
16 jun 2026 08:11 -
Ferrari-president bedankt Hamilton na eerste zege: "Emotioneel moment"
De eerste overwinning van Lewis Hamilton in Ferrari-kleuren heeft ook binnen de hoogste regionen van het Italiaanse m...
15 jun 2026 18:46
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Force India
- Basis Silverstone, India
- Sergio Perez 11
- Sergio Perez 11
- Nico Hülkenberg 12
- Adrian Sutil 14
- Adrian Sutil 15
- Lance Stroll 18
- Adrian Sutil 20
- Nico Hülkenberg 27
- Nico Hülkenberg 27
- Esteban Ocon 31
- Esteban Ocon 31
96.021 reacties op Force India
8 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Force India

Reacties (10)
Login om te reagerenPosts: 323
Aanbod is goed... alleen Sato erbij? Da\'s mijns inziens dan weer minder...
Posts: 51
@mbjkrab
wat een opmerking weer, doe je wel vaker..
Sato is echt wel een topcoreur..
had alleen een verschrikkelijk slechte auto, die nog niet eens in een rechte lijn kon rijden, en dan toch nog redelijke resultaten neerzetten, ivt de wagen, volgen mij is dat knap.
Posts: 11
Ja inderdaad martijn, in de tijden dat hij voor BAR -nu honda- reed (toen ze nog redelijk waren) presteerde hij wel redelijk
Posts: 368
@martijn
Hoezo wat een opmerking weer?
Volgens mij schrjft mbjkrab toch duidelijk mijns inziens?
Of mag hij geen eigen mening hebben?
Posts: 7.177
Sure hij mag een mening hebben maar dat veranderd niks aan het feit dat Sato echt goed kan rijden.
En dat hij er over spreekt of sato gewoon niet kan rijden.
Posts: 1.016
De motordeal van Honda bespaart even veel als ze aan sponsorgeld kwijt zouden raken bij het dumpen van Sutil.
Dus zeg het maar, Sato of Sutil.
Ik zou zeggen: Sato...
Posts: 259
sato is wel goed. heb hem wel leuke dingen zien doen.. maar ik vind sutil ook niet slecht.. laatste wedstrijden toch ook beter gekwalificeert dan fisicella??
en of honda een betere motor is??
gaan er qua geld niet echt op vooruit, qua rijder wel wat.. maar qua motor denk ik niet..
maar das mijn mening..
Posts: 7.177
sutil was 1 keer echt sneller. 1 keer had fisi veel verkeer daardoor had sutil ook een betere tijd. 1 keer dus echt zelf gedaan de andere beetje geluk. De rest dat fisi achter hem stond was alleen door terug gezet te worden.
Posts: 2.250
Ferrari motoren zijn volgens mij echt de krachtigste bronnen die er zijn. En eig zou BMW ook goede keus zijn, want die hebben al gemeld een minder verbruik te hebben, en zo moeten ze minder lang tanken aan de stops = snellere stops.
Posts: 5.792
Ferarri moet gewoon eens wat meer steun geven in de vorm van een versnellingsbak en ook heb ik begrepen dat ferarri zelf een ander motor gebruikt (deze motor is een klanten motor die hier speciaal voor gebouwd is).Ferarri moet gewoon met de billen bloot en het lijkt mij ook niet verkeerd als team india beter presteert ,dat zal ook in hun voordeel zijn .Ik bedoel dat ze meer data moeten delen met team india over b.v. de banden hoe je daar het beste de warmte in krijgt en houd ( speciale lucht in de banden die weet mclaren nu ook )