Mosley: "In 2009 was ik sowieso gestopt"
- Gepubliceerd op 20 apr 2008 13:50
-
4
- Door: Dennis Roke
Mosley: "De belangrijkste reden dat ik weiger op te stappen is dat ik brieven heb mogen ontvangen van de mensen die mij destijds gekozen hebben. Het merendeel daarvan steunt mij en geeft me het advies niet op te stappen. Het is dus onmogelijk deze mensen de rug toe te keren. Ik blijf en ik vecht voor het behoud van mijn positie."
Mosley vervolgt: "Het is interessant dat geen van de hoog aangeschreven Formule 1-mensen hebben gereageerd op het voorval. Op 3 juni zal ik ze voorleggen wat er is gebeurd en dan mogen zij bepalen wat ik ga doen. Als ze willen dat ik doorga, ga ik door. Als ze willen dat ik stop, treed ik af."
Mosley maakte tevens bekend dat hij sowieso in 2009 was afgetreden. Dit zou hij gedaan hebben in oktober 2009, als zijn termijn afloopt. "Dat was altijd mijn bedoeling. Ik heb het stil gehouden omdat je meestal de invloed verliest als je bekend maakt dat je stopt. Normaal had ik het een jaar vantevoren bekend gemaakt. Tijdens de meeting zal ik alle aanwezigen hierop attenderen," aldus een strijdlustige Mosley.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (4)
Login om te reagerenPosts: 16
\"het is interessant dat geen van de hoog aangeschreven ....\"
Impliciet verklaart hij dus daar toe niet te behoren.
Gauw weg dan maar Max.
Posts: 234
Ja hoor fanfanfangio, intelligent opgemerkt. Wat had hij dan moeten zeggen? Zo van: \"Het is interessant dat geen van de hoog aangeschreven Formule 1-mensen, waaronder ikzelf, hebben gereageerd op het voorval.\"
Hij kan toch niet zeggen dat hij er zelf niet op gereageerd heeft? Mosley is nog steeds een van de invloedrijkste mensen in de autosport-wereld. Reken er maar op dat hij niet te bescheiden is om dat zelf te weten.
Posts: 16
Hij had dat niet zo moeten zeggen, hij wilde een sneer uitdelen maar hij schoot zichzelf in de voet.
Ik vind dat hij moet gaan, hij zit alleen nog maar in de marge te mieren.
Als je voorzitter van een lichaam bent dan wordt je nou eenmaal geciteerd en gepamperd, of dat nou met invloedrijk te maken heeft. Ik weet het niet.
Posts: 11.414
Ik ben wel een beetje verbaasd dat hij dit zegt. Wie zijn dan die invloedrijke mensen die vinden dat hij moet aanblijven?
Ecclestone zegt dat het zijn eigen beslissing is of hij blijft of niet, maar dat mensen iets gezien hebben wat walgelijk is en dat hij niet naar Bahrein moet gaan. Hij zegt ook dat hij denkt dat het een geintje is. Beetje bizarre conclusie en dat geeft aan dat je Ecclestone misschien als aanhanger van Mosley kunt zien.
Dat is er slechts 1. Een stel F1 teams en huidige F1 coureurs hebben geroepen om zijn aftreden. Daarnaast enkele beroemde ex coureurs zoals Stirling Moss, Jackie Stewart, Jody Scheckter en Niki Lauda.
Wie heeft zich dan nog niet uitgesproken?