user icon

Lopez: "Lotus een beetje respectloos behandeld, jammer"

  • Gepubliceerd op 23 dec 2013 13:38
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Lotus verdient meer respect dan het krijgt. Dat is de boodschap die teameigenaar Gerard Lopez uitdraagt via Autosport. Lotus won in de afgelopen twee seizoenen een Grand Prix en was een luis in de pels van de echte topteams, terwijl het budget van de Britse renstal eigenlijk niet toereikend is om te wedijveren met Red Bull Racing, Ferrari, McLaren en Mercedes.

Lopez: "We vochten voor de derde plek bij de constructeurs, maar de Formule 1 zit zo in elkaar dat je daar niet evenredig voor wordt beloond. Wat voor ons geldt, is van toepassing op de meeste teams. Het is de 100 meter sprint, maar wij starten vanaf het 200 meter-punt. We vinden het een beetje respectloos zoals sommigen over ons schrijven en praten. Als ik net zoveel geld te besteden had als de andere topteams, dan had ik me koest gehouden en me op mijn werk geconcentreerd."

"We vinden het jammerlijk en belachelijk dat anderen zich met onze gang van zaken bemoeien. Ik kijk naar mensen met respect die realiseren dat wij groot bedrijf hebben dat ons financieel steunt. We verslaan teams die veel meer centen uitgeven. Een beetje meer respect zou op zijn plaats zijn. Niet eens zo zeer voor de eigenaren, maar voor de teamleden."

"Wij willen leven en succesvol zijn in de Formule 1. Als we alleen maar proberen om te overleven, zou de motivatie een stuk lager zijn. Dat is de enige reden waarom we in gesprek zijn met investeerders. We hebben waarschijnlijk een van de beste teams in de Formule 1, echt waar voor je geld. Dat proberen we te behouden."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Als we nu echt eerlijk zijn vocht Lotus helemaal niet voor de derde plek. Grosjean mag dan wat podia gehaald hebben, zijn eerste seizoenshelft was zo triestig als maar kon. Kimi heeft ook geen super seizoen achter de rug, gewoon oerdegelijk.

    Lotus snapt denk ik niet wat Kimi in hun team betekende. Als je het mij vraagt verdienen ze niet eens respect als ze Maldonado moeten aannemen om gewoon nog maar te blijven bestaan. Dat moet je misschien eerlijk zijn tegenover jezelf en de handdoek in de ring gooien.

    • + 0
    • 23 dec 2013 - 14:43
    • Ik snap die negatieve reacties echt niet als een team genoodzaakt is paydrivers aan te nemen.
      Die mensen die dit bekritiseren hebben echt geen flauw idee hoe moeilijk het is om het product formule 1 te verkopen aan een bedrijf die over de financiele middelen beschikt om sponsor te worden.
      Als het dan niet lukt en je hebt wel de mogelijkheid om een rijder te contracteren die wél over sponsoren beschikt waardoor je als team in de gelegenheid wordt gesteld om weer een seizoen mee te draaien dan is dat toch geen moeilijke keus, dat ben je gewoon verplicht aan alle werknemers die je in dienst hebt, anders is het einde verhaal voor je bedrijf.
      Ook hel en verdoemenis uitspreken over paydrivers, ook zelfs door enkele F1 coureurs, is net zo idioot.
      Ik heb de grootste bewondering voor de jongens die het lukt om een groep mensen om zich heen te verzamelen die hem helpen het benodigde budget bij elkaar te schrapen, te lobbbyen, jezelf fysiek en mentaal in topconditie te houden en het dan uiteindelijk redden om aan de start te staan. Er zijn maar 22 F1 rijders op 6.500.000.000 mensen!
      Denk er maar eens aan als je vol trots de tiende dagtijd op een indoorkartbaantje hebt gereden en de volgende dag bijna niet kan lopen van de spierpijn als je vakken loopt te vullen.

      • + 0
      • 23 dec 2013 - 16:25
    • Ik zei niets over paydrivers aannemen in het algemeen. Het is een feit waarmee we moeten leven. Als je echter een paydriver moet aannemen om je team van een faillissement te weerhouden ben je in mijn ogen echter wel verkeerd bezig.

      • + 0
      • 23 dec 2013 - 17:49
    • Oh, en er zijn heus niet \'maar\' 22 F1 rijders hoor. Er zijn 22 zitjes. Er staan duizenden coureurs klaar om in de F1 te stappen uit alle klassen uit heel de wereld.

      • + 0
      • 23 dec 2013 - 17:50
    • Mark, dus jij zou de handdoek in de ring gooien, 200 man op straat zetten en alle know how die je als organisatie hebt opgedaan laten verdwijnen, of heb je nog een alternatief?

      • + 0
      • 23 dec 2013 - 19:05
  • Buhi

    Posts: 79

    Lotus won de afgelopen twee seizoenen een GP? Lotus won 2 GP\'s in de afgelopen twee seizoenen.

    • + 0
    • 23 dec 2013 - 18:03
  • fre0n

    Posts: 538

    \"We hebben waarschijnlijk een van de beste teams in de Formule 1\"

    Een van de beste, ...maar waarin?

    Een van de beste in het versturen van leuke tweets, een van de beste in PR, een van de beste keukens op de paddock. dat klopt allemaal wel!

    • + 0
    • 24 dec 2013 - 09:08
  • Het gaat er ook om hoe een team zich naar buiten gedraagt.
    Boulier doet/deed bv regelmatig uitspraken die handiger of anders gebracht kunnen worden.
    Dus om nou te stellen dat het aan de buitenwereld licht zonder naar jezelf te kijken is niet ok.
    En als een coureur vertrekt zijn \'humping\' bunnies ook niet echt serieus te noemen.

    • + 0
    • 24 dec 2013 - 13:44
  • Respectloos \'gehandeld\' bedoelen ze vast?

    En als ze dat dan echt zo vinden, de \'behandeling\', zou ik zeggen dat ze dat maar eens beter verdienen door voor de 1ste en 2e plek te knokken. Of denken ze zeker dat respect er zomaar plots uit de hemel komt vallen?

    • + 0
    • 25 dec 2013 - 16:25

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar