user icon

CVC ontslaat Ecclestone bij veroordeling voor corruptie

  • Gepubliceerd op 19 nov 2013 08:26
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
Als Bernie Ecclestone schuldig wordt bevonden aan corruptie, dan stuurt CVC Capital hem de laan uit. Dat claimt mede-oprichter van CVC, Donald MacKenzie. Ecclestone staat terecht voor een betaling van maar liefst 40 miljoen dollar aan de reeds veroordeelde bankier Gerhard Gribkowsky.

De Duitse openbare aanklager vermoedt dat er omkoping in het spel was met als doel om de Formule 1-rechten goedkoop bij CVC onder te brengen, Ecclestone zelf beweert dat Gribkowsky hem chanteerde. MacKenzie: "Als het is bewezen dat meneer Ecclestone criminele handelingen verricht heeft, dan zullen wij hem ontslaan."

MacKenzie getuigde in Londen in een andere zaak, aangespannen door een Duits mediabedrijf tegen Ecclestone. Hij vertelde de rechter dat Ecclestone vergeten was om te vertellen dat hij 40 miljoen aan Gribkowsky had betaald. "Hij zei me dat hij nooit tegen mij gelogen had, maar ik vind het moeilijk om te geloven dat je een transactie van die omvang vergeet."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • jacky

    Posts: 3.224

    haha good old bernie,zal wel weer aflopen met een sisser.

    • + 0
    • 19 nov 2013 - 08:37
  • jacky

    Posts: 3.224

    OT. pastor maldonado heeft maandag avond een contract getekend voor 3 jaar bij lotus.

    • + 0
    • 19 nov 2013 - 08:45
    • lars75

      Posts: 8.908

      laten we bidden van niet, ben niet religieus maar hier ga ik toch voor bidden.

      • + 0
      • 19 nov 2013 - 08:52
    • jacky

      Posts: 3.224

      @lars75 het is toch echt zo, hij neemt 40 miljoen mee.

      • + 0
      • 19 nov 2013 - 08:56
    • lars75

      Posts: 8.908

      Kut voor Hulkenberg, tijd voor een andere manager.

      Het blijft een schande! Wat moet Hulkenberg nog meer doen om eindelijk eens zijn kans te krijgen bij de top.

      Een grof schandaal!!!

      • + 0
      • 19 nov 2013 - 08:59
    • jacky

      Posts: 3.224

      @lars75 er blijft zo niet veel over voor nico, telmex zal wel gaan aankloppen bij sauber met zijn vele miljoenen,dan blijft alleen f1 nog over.

      • + 0
      • 19 nov 2013 - 09:47
  • Tifoso

    Posts: 2.901

    En ik kan me niet voorstellen dat CVC(MacKenzie) niet op de hoogte was van het mogelijke omkopen door Bernie. Waarom anders zou iemand de aandelen laag laten waarderen voor de mogelijke koper, zonder medeweten van deze koper?

    • + 0
    • 19 nov 2013 - 08:59
  • jacky

    Posts: 3.224

    Pastor Maldonado signs for Lotus for 2014


    The Venezuelan signed a three year deal with Lotus this evening, according to our sources. The move ends months of speculation regarding the future of Lotus and Maldonado?s career.



    Quantum Motorsport was set to sponsor Lotus F1 Team, and one of their demands was to have Nico Hulkenberg part of their 2014 line-up. Quantum and Lotus couldn?t agree on the investment details, and the partnership was cancelled on Monday morning.

    The team?s management held a final meeting with Pastor Maldonado and both parties signed a contract on Monday evening. PDVSA is set to become the team?s title sponsor. Rumors are that the sponsorship package includes a $40 million investment, thus securing Lotus?s future in Formula 1, at least for the next three years.

    • + 0
    • 19 nov 2013 - 09:02
    • hyper

      Posts: 152

      Als dit waar is komt toch de vraag bovendrijven wat dit betekend voor Grosjean. Het lijkt me een beetje vreemd om zowel Total als Pdvsa op de wagen te zetten.

      • + 0
      • 19 nov 2013 - 09:10
  • hyper

    Posts: 152

    Laat ik dan maar degene zijn die erover begint. Ecclestone eruit, Frijns erin?

    • + 0
    • 19 nov 2013 - 09:04
    • Bert Frijns?

      • + 0
      • 19 nov 2013 - 09:47
    • jacky

      Posts: 3.224

      ik zou niet weten waar deze opmerking opslaat.

      • + 0
      • 19 nov 2013 - 09:49
    • hyper

      Posts: 152

      Aangezien iedereen frijns erbij betrekt als er ergens een stoeltje vrijkomt wou ik op dat gebied niet achterblijven. Het slaat inderdaad verder nergens op.

      • + 0
      • 19 nov 2013 - 10:09
    • Hihi

      • + 0
      • 19 nov 2013 - 10:21
    • ja, misschien is dit wel iets voor Frijns... leert hij met geld omgaan, dan komt daarna het racestoeltje ook wel... =P

      • + 0
      • 19 nov 2013 - 12:18
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @BBRACING: Ook geen idee waar het op slaat, maar niks Frijns er in maar Jan Lammers.

      • + 0
      • 19 nov 2013 - 19:52
  • Eerst zien dan geloven.

    • + 0
    • 19 nov 2013 - 09:06
  • babyShumi

    Posts: 406

    BB mercedes =( LW naar ferrari?

    • + 0
    • 19 nov 2013 - 09:30
  • Gompie

    Posts: 4.951

    ALS hij al veroordeeld wordt, en dat zie ik niet zo gauw gebeuren, heeft Bernie genoeg poen om tot decennia na zijn dood in hoger beroep te kunnen blijven gaan....

    • + 0
    • 19 nov 2013 - 18:44

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar