user icon

Dominante zege voor Shvartzman in laatste race Europees Formule 3

  • Gepubliceerd op 14 okt 2018 10:39
  • comments 10
  • Door: Bjorn Smit

Robert Shvartzman heeft de allerlaatste race van het Europees Formule 3 gewonnen. Op Hockenheim sloot hij daarmee zijn sterke tweede seizoenshelft in stijl af. Mick Schumacher werd tweede, voor Alex Palou.

Shvartzman kwalificeerde zich vrijdag al naar de pole position voor de laatste race van het seizoen en kwam goed weg. Schumacher behield de tweede positie, maar kwam vervolgens de hele race niet in de buurt meer van Shvartzman. In de slotfase moest de Duitser zelfs nog oppassen voor een aanval van Palou, maar zo ver kwam het niet. Palou kwam zelfs nog onder druk te staan van Ralf Aron, die hoopte op een volledig podium voor Prema. Ook dat lukte uiteindelijk niet.

Met zijn tweede zege van het seizoen klimt Shvartzman op naar de derde positie in het kampioenschap. Dat ging ten koste van Jüri Vips, die na een spin in de eerste ronde niet verder kwam dan de tiende positie. Schumacher, die zaterdag na de tweede race al gekroond werd tot kampioen, sluit het seizoen af met 365 punten. Dat zijn er 59 meer dan Daniel Ticktum, die zondag in de laatste race vijfde werd.

Camber

Posts: 334

Ik vraag me af waarom je dat zo gaaf vindt? Gaat het om de naam Schumacher of vindt je dat hij zoveel indruk gemaakt heeft? Ik vind het namelijk maar middelmatig wat hij tot nu toe gepresteerd heeft.

  • 1
  • 14 okt 2018 - 16:01

Reacties (10)

Login om te reageren
  • FredEx

    Posts: 446

    congrats ralf......

    • + 0
    • 14 okt 2018 - 11:26
    • FredEx

      Posts: 446

      eeueeuu mick

      • + 0
      • 14 okt 2018 - 11:26
    • FredEx

      Posts: 446

      met kampioenschap

      • + 0
      • 14 okt 2018 - 11:27
  • Die zure Ticktum op het podium....
    Gaaf dat we Schumacher in de F1 gaan zien zo rond 2020.
    Of Toro Rosso of Williams haalt nog een stunt uit.

    • + 0
    • 14 okt 2018 - 11:37
    • Camber

      Posts: 334

      Ik vraag me af waarom je dat zo gaaf vindt? Gaat het om de naam Schumacher of vindt je dat hij zoveel indruk gemaakt heeft? Ik vind het namelijk maar middelmatig wat hij tot nu toe gepresteerd heeft.

      • + 1
      • 14 okt 2018 - 16:01
    • GETUIGE X,
      Ik kan het me wel voorstellen hoe Ticktum zich moet voelen, voor de zomerstop was hij de leider in het kampioenschap, zag daarna alles in duigen vallen, dan mag je wel teleurgesteld zijn vind ik.
      Laten we eerst maar eens kijken of Mick Schumacher ditzelfde kan laten zien in z'n volgende seizoen, F2 misschien?

      • + 0
      • 14 okt 2018 - 16:11
  • geert61

    Posts: 1.099

    netjes gedaan heeft hij nu voldoende punten voor de supper licentie ??

    • + 0
    • 14 okt 2018 - 11:57
    • Shvartzman heeft denk ik 32 licentiepunten, Schumacher heeft er denk ik 50. Je hebt 40 punten nodig voor de super licentie.

      Overigens raakt Schumacher over een jaar weer 20 punten kwijt. Als hij alleen Formule 2 gaat rijden dan zal hij minstens 6e moeten worden in dat kampioenschap.

      (niet zeker of bovenstaande 100% correct is, het systeem is niet heel erg overzichtelijk)

      • + 0
      • 14 okt 2018 - 12:35
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Met al die aandacht voor Mick wordt bijna vergeten dat de opmars van Shvartzman in de tweede seizoenshelft (2 wins, 8 podiums) bijna even indrukwekkend is (of omgekeerd kun je over Schumacher zeggen: Dat doen er meer...).

    • + 0
    • 14 okt 2018 - 12:43
    • Is in principe dezelfde vooruitgang, tegelijk met Schumacher was Zhvartzman ineens na de zomerstop stukken sneller dan de rest, beide rijden Prema wagens.
      Voor de zomerstop waren beide zelden vooraan te zien, ik weet niet wat ze gevonden hebben bij Prema maar het heeft duidelijk goed gewerkt. Ben benieuwd of ze het volgend jaar door kunnen zetten, in de F2 of nog F3, is nog niets over bekend wat beide coureurs gaan doen.

      • + 0
      • 14 okt 2018 - 16:07

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land ES
  • Geb. datum 1 apr 1997 (25)
  • Geb. plaats Sant Antoni de Vilamajor, ES
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
Bekijk volledige kalender
show sidebar