user icon

Mick Schumacher pakt titel met tweede plaats, Vips wint overtuigend

  • Gepubliceerd op 13 okt 2018 17:14
  • comments 21
  • Door: Bjorn Smit

Met een tweede positie heeft Mick Schumacher zich verzekerd van de titel in het Europees Formule 3. De Prema-coureur kon winnaar Jüri Vips niet bedreigen, maar de uitslag was ruim voldoende om ode titel veilig te stellen. De derde podiumpositie was voor Ralf Aron.

Vips startte de race van pole en reed na de start direct weg bij Schumacher. De Duitser leek geen risico's te willen nemen en consolideerde de tweede positie. Daarbij had hij achter zich ook een buffer met teamgenoten Aron en Robert Shvartzman. Die buffer had hij eigenlijk niet nodig, want rivaal Daniel Ticktum kwam uiteindelijk niet verder dan de zevende positie.

Ticktum wist dat veertien punten moest inlopen op Schumacher om kans te houden op de titel, maar de vijftiende startpositie maakte dat al een stuk lastiger. De Brit van Carlin klom betrekkelijk snel op door het veld, maar op de zevende positie stokte de opmars. Door de resultaten van de dag staat Schumacher nu op een onoverbrugbare voorsprong van 51 punten. Vips klimt met zijn zege naar de derde positie in het kampioenschap, ten koste van Shvartzman en de uitgevallen Marcus Armstrong.

F2 is de beste optie voor Mick. Rij je ook voor een groot publiek dat maakt een verschil.

  • 4
  • 13 okt 2018 - 17:34

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Petje af. En nu F2?

    • + 0
    • 13 okt 2018 - 17:28
    • Ik hoop t niet. Ik zou een andere klasse kiezen volgend jaar. Russel, Albon, De Vries en Norris gaan weg dus mits Markelov nog blijft... is er weinig wat de F2 spraakmakend maakt volgend jaar.

      SuperFormula of een gokje Formule E zou ik doen in dit geval.

      • + 0
      • 13 okt 2018 - 17:31
    • F2 is de beste optie voor Mick. Rij je ook voor een groot publiek dat maakt een verschil.

      • + 4
      • 13 okt 2018 - 17:34
    • Zijn er al eens coureurs vanuit de Formule E gepromoveerd naar de Formule 1?

      Formule 2 rijdt in het voorprogramma van de Formule 1. Daarmee kan je dus je talent laten zien aan de Formule 1 paddock. Daarnaast kan je kennis maken met de teams en je rijdt op dezelfde banen als de Formule 1, dus je doet ook op die manier ervaring op.

      SuperFormula is meer een klasse voor coureurs die de F2 gewonnen hebben en niet direct een stoeltje hebben voor de F1. Formule E is al helemaal geen logische route naar de Formule 1.

      • + 4
      • 13 okt 2018 - 17:38
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Gedenkwaardig seizoen voor Mick. Alsof ie plotseling 'het licht' had gezien. Er zijn coureurs die met een mindere cv F1 binnen komen.
      Toch gaat dit waarschijnlijk (nog) niet gebeuren. Ik neem aan omdat zijn management hem niet te vroeg wil 'brengen', maar misschien ook omdat Mick al een jaartje of 4 rijdt en er wellicht nog wat scepsis rond zijn ware potentie is. Het kan natuurlijk ook zijn dat teambazen een beetje overvallen zijn door zijn plotselinge opbloei, en de focus al op andere rijders hadden gelegd.

      Overigens, met een goede uitslag in de laatste wedstrijd kan Nyck de Vries nog altijd voor Norris eindigen. Ben benieuwd of ie zijn oude claim dan weer van stal haalt.

      • + 2
      • 13 okt 2018 - 17:46
    • Prema is ook een topteam in de F2, het lijkt niet meer dan logisch dat Mick daar gaat rijden volgend seizoen.

      • + 0
      • 13 okt 2018 - 17:46
    • Ja, als het volgens plan van Schumi jr. gaat zal het gewoon eerst F2 worden. Verstandig ook net aan zijn opleving begonnen. Dus neem nog even de tijd.

      Gosjemijne besef me net het woord Schumi jr. hoe geweldig. Overigens wat heeft hij trekjes van zijn vader in zijn attitude. Ik hoop dat hij net zo'n killer on track gaat zijn.

      • + 0
      • 13 okt 2018 - 18:52
    • z0mer

      Posts: 2.103

      Naar de Formule E? Dat is het afvoerputje van de F1, dus dat lijkt me sterk. Volgend jaar gewoon F2.

      • + 0
      • 13 okt 2018 - 19:15
    • BennetonB194: trekjes van zijn vader, vooral die vooruitgestoken kin (zag ik deze week op een foto vanaf de zijkant van zijn gezicht) maar misschien bedoel je trekjes op het circuit.

      • + 0
      • 13 okt 2018 - 19:18
    • 2e TorroRosso zitje, wacht maar af. Ralf Schumacher heeft zoiets dergelijks al gezegd (mits je tussen de regels doorleest)

      • + 0
      • 13 okt 2018 - 21:33
  • Onverwacht in t begin van het seizoen? JA! Verdiend? Meer dan zeker! Klaar voor F1? Nog niet... Beter dan Stroll ? Waarschijnlijk wel!

    • + 0
    • 13 okt 2018 - 17:29
    • StevenQ

      Posts: 8.205

      de resultaten van Stroll waren beter in de F3

      Stroll scoorde in zijn 1e seizoen al 6 podiums waarvan 1 overwinning, Mick haalde 1 3e plek

      Stroll werd in zijn 2e seizoen kampioen met 14 overwinningen, Mick heeft er nu 8

      • + 1
      • 13 okt 2018 - 17:45
    • Dat noemen ze ook wel een "question talker" :p

      • + 0
      • 13 okt 2018 - 17:48
    • Dat kampioenschap van Stroll is zoveel geld mee gemoeid geweest dat die hele titel me niks zegt. Je geeft namelijk niet zo veel geld uit tenzij je er een voordeel mee koopt. Sinds 2016 is er alles aan gedaan om Stroll de F1 in te kopen en dat begon met het kopen van het F3 kampioenschap voor voldoende licentiepunten.

      • + 0
      • 13 okt 2018 - 18:07
    • Heeft Mick nog een lange weg te gaan? Ja!

      • + 0
      • 13 okt 2018 - 18:31
    • Sinds T Max lukte via F3, is er alleen maar geld in Stroll gepompt om t zelfde voor elkaar te krijgen... Zijn stoeltje en teampositie was gekocht... Stroll reed ook in een dergelijk zwak veld ten opzichte van dit seizoen. Ik onderschat Stroll zeker niet, maar het seizoen van Schumacher maakt meer indruk dan het seizoen van Stroll.

      • + 0
      • 14 okt 2018 - 06:49
  • Als hij Flavio terug weet te krijgen in F1, kan hij het nog redden ook.

    • + 0
    • 13 okt 2018 - 17:32
  • mordor

    Posts: 1.631

    Blijf een vreemde smaak overhouden aan die plotselinge streaks van Schumi jr. Misschien volledig ten onrechte. En ik gun het hem zeker wel, maar ik kan er met mijn pet niet bij

    • + 2
    • 13 okt 2018 - 22:42
    • bij mij klopt het ook niet helemaal. zeker omdat hij daarvoor erg matig was.

      • + 0
      • 13 okt 2018 - 23:33
    • John6

      Posts: 6.893

      Laatste wat ik hoorde over Mick was hij komt langzaam op de goede weg was, en opeens wint hij alles, Ik heb hem niet gevolgd maar ik sta hier ook van te kijken. Op dat moment kwam ook topteam ART, dat wordt geleid door Nicolas Todt. Nicolas zijn vader is Jean Todt in beeld voor 2019. Ik weet het ook niet wat ik hiervan moet denken.

      • + 0
      • 14 okt 2018 - 02:45
    • de progressie van Mick is inderdaad opvallend. Daarom lijktme de F2 de beste optie. Daar kan Mick verder groeien. Als hij in de F1 te licht blijkt, krijgt hij geen herkansing.

      • + 0
      • 14 okt 2018 - 10:53

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jan 1969 (53)
  • Geb. plaats Hürth, DE
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
Bekijk volledige kalender
show sidebar