Albers: "Flinke schade door enkele flinke tikken"

Christijan Albers eindigde gisteren in de vierde race van het DTM-seizoen als vijftiende. De Nederlander was ’s ochtends in de warm-up nog goed voor een top tien-klassering. In de race op de EuroSpeedway in de buurt van Lausitz kwam dat er echter niet uit en Albers had daar wel een verklaring voor. Zijn Audi was flink beschadigd na enkele tikken van collega’s.

“Het begon goed in de warm-up”, zegt Albers. “We konden het tempo vooraan prima volgen en dat was een goed teken. We hadden ons als doel gesteld om in de race de top tien te halen, maar omdat ik in het begin van de race een paar flinke tikken heb opgevangen van enkele medecoureurs die soms wat te optimistisch waren in hun inhaalpogingen, liep mijn auto flinke schade op.”

“Daardoor had ik bijna geen downforce meer en was het tempo natuurlijk lang niet zo goed als eerder dit weekend. Ik wilde in ieder geval de race uitrijden voor het team, zodat we niet voor niets hier zijn gekomen. Dit was echt een gemiste kans en hopelijk hebben we over zes weken op de Norisring een incidentvrije race.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • En ook hier weer is het de schuld van een ander....zucht.Chris, ik heb het beste met je voor, maar relativeer eens en neem een media cursus!Dat die anderen inhaalden kwam gewoon omdat je te langzaam weg was...

    • + 0
    • 19 mei 2008 - 11:49
    • Niet te min is hij wel geraakt! En dat is wat hij zegt en het was niet 1 tik maar meerdere. Daarnaast rijd hij wel goed moet je maar een kijken naar zijn teamgenote... :S

      • + 0
      • 19 mei 2008 - 12:44
  • felix50

    Posts: 5.792

    Je kunt zelf ook eens en keer wat agressiever rijden en dan ben je niet degene die ze krijgt maar ze uitdeelt.Wat is er nu weer over van die grote bek van hem weer niks hou toch eens die grote muil van je dicht Alberts en rij gewoon je rondjes achteraan

    • + 0
    • 19 mei 2008 - 13:45
    • Gast hij heeft hier geen ene grote bek! mensen vragen zulke dingen hij geeft gewoon atwoord. dus wat kom je nou weer moeilijk doen! Die gast rijd harstikke goed en niet achter aan!! Moet je kijken hoe hij zijn teamgenote inmaakt! Ga lkkr ergens anders klagen! want als jij albers een zeikerd is dan ben jij dat nu ook want jij zeikt ook dan kan ik tegen jou zeggen \"lees gewoon het artikel zonder te reageren\"

      • + 0
      • 19 mei 2008 - 15:43
      • Gassuh

        Posts: 265

        Kerel, ik vind jou nu een zeikerd. Albers roept voor elke wedstrijd, behalve op Hockenheim, dat hij voor een goed resultaat gaat, en elke keer eindigt hij weer achteraan. Wat dat betreft ben ik het helemaal met Felix eens, rij zelf wat aggressiever, misschien dat je dan kan inhalen en niet ingehaald kan worden.

        • + 0
        • 19 mei 2008 - 16:57
        • Vna mij mag je mij een zeikerd noemen maar je verwacht van hem in een 1 jaar oude auto heel wta beters. En er izjn mensen die dingen vragen aan hem en dat zetten ze hier op de site en dat is wat jij leest! Dus wat heeft albers en mee te maken dat het hem gevraagd wordt
          ze vragen altijd wat verwacht je dit weekend. En hoe denk je dta het gaat lopen! Dus ga niet zuren dat hij daar gewoon antwoord op!

          • + 0
          • 19 mei 2008 - 20:35
          • johan

            Posts: 985

            Hij rijdt in een twee jaar oude auto. Kun je je verwachtingen weer bijstellen.

            Trouwens er is een verschil tussen denken hoe het gaat en hopen hoe het gaat. De meeste coureurs hebben het over hopen, zo ook Albers.

            • + 0
            • 20 mei 2008 - 09:27
      • Het lijkt dat we hier te maken hebben met een hyperactieve Albers-Fan. Laat even duidelijk zijn dat een ieder zijn eigen mening mag geven, jouw reactie gaat iets tever. Respecteer aub een ieder...

        Dat Albers een goede rijder is twijfelt niemand aan, dit heeft hij meer dan zat in het verleden laten zien. Echter is Albers een slechte verliezer, klaagt steen en been als hij slecht finisht of uitvalt. Je hoort nooit dat Albers zelf iets fouts gedaan heeft, altijd de ander de schuld geven, iets wat ik als ex-official zelfs al heb mee mogen maken met Albers.

        Kortom, Gassuh heeft met zijn mening wel een punt. Albers moet gewoon lekker rijden zoals hij nu doet en ook tikken terug geven, hij komt er toch wel. Soms de fout bij je eigen leggen is ook nodig….wat Albers nu doet gaat meer richting onsportief….

        F1Today heeft ook een eigen Hyves.
        Kijk snel en wordt lid op: f1today.hyves.nl/

        • + 0
        • 19 mei 2008 - 20:39
      • felix50

        Posts: 5.792

        De teamgenote die stond net achter hem en dat gelul dat de wagen ouder is wil een ding zeggen dat hij dan ook lichter is ,het gaat mij erom dat er meerdere rijden met oudere wagens zoals Ralf en Lauda enz en als je je dan zelf zo goed vind en je Q je voor hun dat moet je ook eens voor ze eindigen

        • + 0
        • 20 mei 2008 - 08:12
        • Nou sorry maar als je naar qual kijkt zie je dat hij een seconde bijna sneller was. Daarnaast zoals ze hier melde had hij problemen had dat hij getikt werd daarom was hij langzamer. Daarnaast kijk maar naar de andere races dan zie je dat hij ook veel sneller was dan haar. En ralf zit in een 1 jarige oude wagen! geen 2. En ralf laat ook niet veel achter! Staat meestal niet ver voor albers. En misschien is hij wel lichter maar de aro is veel minder en power volgens mij ook dus dat maakt het langzamer.

          • + 0
          • 20 mei 2008 - 10:50
  • Nou, of Albers goed is of niet, maar wat ik wel gaaf vind is dat Madam Legge maar 2 seconden erachter is gefinisched!
    Go Go Girl :)

    • + 0
    • 19 mei 2008 - 18:44

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ESGrand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender
show sidebar