user icon
user icon

Team De Rooy werkt aan een comeback voor 2022

  • Gepubliceerd op 14 jan 2021 17:00
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra

Team De Rooy smeedt plannen om zich voor volgend jaar weer in te schrijven voor de Dakar Rally. De editie van 2021 bevindt zich in de slotfase en Gerard de Rooy en zijn equipe schitteren door afwezigheid. In 2022 moet daar verandering in komen. Gerard de Rooy wil dan weer van de partij zijn. "Na een jaar afwezigheid is de drang om sterker dan ooit terug te keren alleen maar groter geworden."

Het plan is om volgend jaar drie of vier trucks aan de start te brengen. Zoals gebruikelijk heeft Team de Rooy voor de ontwikkeling van de vrachtwagens de handen ineen geslagen met Iveco. De bedoeling is om in het voorjaar twee trucks gereed te hebben. Gerard de Rooy: "Het streven is om in mei in Marokko te testen, maar of dat mogelijk is met de coronapandemie, is de vraag."

"De Morocco Desert Challenge is ook net verplaatst naar september. Als Marokko niet haalbaar is, kunnen we terugvallen op locaties in Europa. Tijdens die test gaan we ook een paar dagen inplannen voor geïnteresseerde rijders, die een keer willen rijden onder de juiste omstandigheden, met begeleiding en ondersteuning vanuit Team De Rooy."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • flyineddy

    Posts: 433

    Mooi. :)
    Team de Rooy hoort wat mij betreft toch echt wel bij de Dakar rally. :)
    Ik hoorde dat ze ook mee gaan doen met de Dakar Classics, onder andere met de truck met 2 cabine's. :D

    Eddy.

    • + 1
    • 14 jan 2021 - 17:14
    • mario

      Posts: 7.193

      Klopt ja.... Hoorde ik gisteren ook van die Dakar Classics.... Die Twin komt sowieso en als het goed is ook die supersnelle truck waarmee hij met dood gemak voorbij Ari Vatanen knalde.... Twee iconische trucks :)

      Verder hoort Team de Rooy zeker bij Dakar.... Ik hoop dat ze goede trucks kunnen bouwen en een goede voorbereiding hebben, zodat ze het die Kamazzen moeilijk kunnen maken.... Die worden maar al te vaak veel te makkelijk kampioen... Lijkt Mercedes F1 wel hahaha 🤣

      • + 1
      • 14 jan 2021 - 17:40
    • MerijnW88

      Posts: 7

      @mario.
      De truck die jij bedoelt met inhalen van Vatanen is volgens mij de Daf Turbo Twin X2

      Die brengen ze (nog) niet terug .

      Ze doen wel de Bull en de tweekopper. Die waren
      Nog voor het turbo twin geweld:)

      Hoewel ik ook denk dat de Turbo twin niet terug zal gaan komen, gezien het ongeluk met Kees van Loevezijn .

      Persoonlijk vind ik het zeer gaaf dat ze dit gaan ondernemen.

      • + 2
      • 14 jan 2021 - 19:41
    • mario

      Posts: 7.193

      @Merijn: Met Twin bedoelde ik ook eigenlijk die tweekopper en ik was de naam van de truck waar hij Vatanen mee inhaalde was ik ff kwijt, maar klopt wat je zegt, dat was de Daf Turbo Twin X2..... Lekker verwarrend he 🤣

      Ik vind het nu ook al gaaf om die historische wagens en trucks te zien, dus ik verwelkom Team de Rooy zeker volgend jaar 🤗

      • + 1
      • 14 jan 2021 - 21:16
  • Ja die mis ik die konden nog wel in de top mee...

    • + 1
    • 14 jan 2021 - 17:49
  • Joeppp

    Posts: 3.720

    Ik heb Jan de Rooij ooit nog geinterviewd voor mijn werkstuk over Parijs Dakar. Dat was nog in de tijd van een draaitelefoon. Kon je gewoon naar het transportbedrijf bellen en vragen naar Jan. Die was er natuurlijk nooit want die zat altjd op de vrachtwagen. Kreeg ik hem uiteindelijk aan de lijn bleek dat hij zo onduidelijk sprak dat ik de helft van de antwoorden niet verstond maar was te verlegen om te vragen wat hij nou zei. Sindsdien is Jan de Rooij mijn held.

    • + 0
    • 14 jan 2021 - 21:20
  • Mooi nieuws, ik ben die Russische dominantie echt zat.

    • + 0
    • 14 jan 2021 - 22:38

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar