user icon

Nieuwe route voor zevende etappe

  • Gepubliceerd op 09 jan 2017 09:07
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

De organisatie van Dakar heeft de zevende etappe van de editie 2017 moeten inkorten. Door de zware regenval was de etappe van zaterdag al geannuleerd. Het aanhoudende slechte weer dwong de organisatie om ook voor de zevende etappe maatregelen te treffen.

De nieuwe route is een combinatie van het parkoers van zowel de zesde als de zevende etappe. De begaanbare wegen zijn aan elkaar geknoopt voor een proef met een lengte van 161 kilometer. De deelnemers moeten voordat ze aan die etappe beginnen eerst nog 400 kilometer aan verbindingsweg afleggen. Na de finish ligt er nog eens 240 kilometer aan verbinding op hen te wachten.

 

Reacties (10)

Login om te reageren
  • RSV MILLE

    Posts: 698

    kaartje met de route...

    • + 0
    • 9 jan 2017 - 09:23
  • Gaaaaappppppppp

    • + 0
    • 9 jan 2017 - 09:45
  • karel00

    Posts: 94

    Volg de dakar al vanaf de begin jaren 80, toen was het dus echt de dakar maar nu ???
    Zijn allemaal ondernemers die vakantie vieren met hoop sponsors, en met organisatie die vooraf niet weet hoe of wat als er calamiteiten zijn.
    Helaas is sabine er niet meer, maar de dakar was en moet de zwaarste rally zijn, dus ploeteren mannen/vrouwen die deelnemen.

    • + 0
    • 9 jan 2017 - 10:16
  • wat bezielt mensen toch om zo door de bagger heen te gaan ploegen, waarom kiezen ze geen fatsoenlijke route?
    Volle bak stof en stenen, je auto ziet er binnen no-time niet meer uit, comfort; 0,0
    enz...

    wat hebben we het naar ons zin, geweldig...

    • + 0
    • 9 jan 2017 - 10:44
  • Het zit de organisatie niet mee dit jaar. Jammer want het zou toch een van de zwaarste edities van Dakar worden.
    Ik vind het trouwens een mooi evenement om te volgen. Mede ook omdat Dakar de leegte tussen de F-1 seizoenen een beetje doorbreekt.

    • + 0
    • 9 jan 2017 - 10:55
  • Ik vind de Dakar tegenwoordig fantastisch..vooral de natuur is mooi om te zien. Ik zag gisteren op RTL7 een terugblik van Dakar 1987....er gaat niets boven de aode Dakar die toen nog in de woestijnen van Noord-Afrika gehouden werd...Zuid-Amerika is een mooie vervanger maar ik hoop wel dat ze ooit weer teruggaan naar de echte zandbak...ook al is Zuid-Amerika commercieel interessanter dan landen als Mauretanië, Niger, en Algerije.

    • + 1
    • 9 jan 2017 - 11:11
    • Commercieel was niet de rede dat ze naar zuid amerika gingen.

      • + 1
      • 9 jan 2017 - 12:57
    • zal voorlopig nog wel even duren voordat ze naar Noord-Afrika terugkeren, bij mij weten zijn ze uitgeweken naar Zuid-Amerika omdat de editie van 2008 afgelast moest worden wegens terroristische dreigingen, die situatie is inmiddels niet verbeterd, verre van zelfs

      • + 0
      • 9 jan 2017 - 13:23
    • @Jean Alesi, ja dat was kort gezegd de reden. Maar volgens mij was de druppel die de emmer deed overlopen het feit dat er toen vlak voor de dakar een paar Franse toeristen zijn vermoord.

      • + 0
      • 9 jan 2017 - 20:39
    • yep ik weet dat terrorisme de reden was maar waar ik bang voor ben is dat men het allemaal wel best nu vind daar in Zuid-Amerika en daarom helemaal er niet meer aan denken om ooit nog terug te gaan naar de Sahara...ook al zou het daar veilig zijn. De Sahara is zo puur en mooi en meedogenloos...daar kan niets aan tippen...ze hebben niet voor niets daar 29 jaar rondgereden...die beelden man..zo mooi.

      • + 0
      • 9 jan 2017 - 20:54

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar