user icon

Fortec Motorsport contracteert Robin Frijns voor 2012

  • Gepubliceerd op 30 jan 2012 22:13
  • comments 11
  • Door: Robin Smeets
Robin Frijns zal komend seizoen de overstap maken naar de World Series by Renault. Meerdere teams hadden interesse getoond in de diensten van de regerend kampioen uit de Formule Renault Eurocup. Uiteindelijk besloot de coureur uit Maastricht te kiezen voor topteam Fortec Motorsport.

Frijns testte enkele weken geleden al voor ISR in de World Series, maar besloot dus te kiezen voor Fortec. Dat team wist vorig jaar races te winnen met Alexander Rossi, die derde in het kampioenschap werd en daarmee de beste rookie was. Teamgenoot van Frijns is komend seizoen de Braziliaan Carlos Huertas.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Heel goed. Deze gast komt er wel! Prima coureur die in de luwte aan de weg timmert. Daarnaast De Jong bij AutoGP, Melker in de GP2, Coronel in de WTCC en dan nu nog kijken wat Van der Garde gaat doen. Ik vind dat het goed gaat met de NL inbreng op hoog niveau van de autosportladder. Zal ongetwijfeld een aantal zijn vergeten maar dat mogen jullie dan aanvullen..ja 2012 wordt hopelijk een mooi autosportjaar.

    • + 0
    • 30 jan 2012 - 22:14
    • Je vergeet Nyck de Vries nog! ook zeer interessant om te volgen dit jaar

      • + 0
      • 30 jan 2012 - 22:20
  • Dat is zeer goed nieuws zeg! Frijns heeft het prima voor elkaar.

    • + 0
    • 30 jan 2012 - 22:19
  • guidoF1

    Posts: 898

    ben benieuwd, maar vorig jaar was goed

    • + 0
    • 30 jan 2012 - 22:36
  • lars75

    Posts: 8.908

    Goed team in een goede klasse. Het was lang stil en ik was er bang voor dat dit talent zijn budget niet rond zou kunnen krijgen om de volgende belangrijke stap te maken. Gelukkig heb ik mij vergist!

    Vorig jaar werd Rossi als debutant 3e in het WSR bij Fortec. Als Frijns dit ook kan of hopelijk dit nog kan verbeteren is dat helemaal geweldig. Maar hij is nu zo succesvol geweest een minder seizoen en als debutant een plek bij de eerste 6 zou ook geweldig zijn.

    Horner en Lotus GP zouden al contact met hem hebben gehad over hun opleidingsprogramma\'s maar hij wil zich nog niet binden en dienen als gebruiksvoorwerp wat ze weer net zo snel weggooien. Verstandig, de toekomst zal het leren.

    Deze heeft hij voor mij al gewonnen want ik was bang dat dit talent verloren zou gaan op deze wijze. Een beetje het vd Zande syndroom.

    Overigens vd Zande in de DTM waarschijnlijk, met de nieuwe auto ook erg interessant lijkt mij :-)

    • + 0
    • 30 jan 2012 - 23:38
    • inderdaad lars, als van der Zande bij mercedes in de DTM kan blijven vind ik dat al een prestatie op zich!

      • + 0
      • 31 jan 2012 - 07:54
    • AirJan

      Posts: 1.194

      Concurrentie voor de resterende DTM zitjes is wel moordend. Ze gaan van 8 terug naar 6 auto\'s, waarvan er eentje naar een vrouw lijkt te gaan (marketing) dus zijn er nog maar 5 over. Paffet en Schumacher zijn al bevestigd, dus nog 3 over. Coureurs als Heidfeld en Sutil kunnen ook wel eens gegadigden zijn om die stoeltjes te gaan bezetten.
      Ik hoop dat v/d Zande zijn kans krijgt om in een gelijkwaardige auto (geen jahresauto meer!) te laten zien wat hij waard is, maar ik twijfel of hij de kans krijgt.

      • + 0
      • 31 jan 2012 - 10:11
  • breezer93

    Posts: 38

    zeker goed. hij komt wel vaker bij me langs op het werk (autogarage) om samen aan zn auto te sleutelen

    • + 0
    • 31 jan 2012 - 00:48
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Doe em de groeten ;-)

      • + 0
      • 31 jan 2012 - 09:16
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Fortec is een mooi team voor Frijns. Ik hoop dat hij zich kan laten zien, dan komt het vast goed met hem. Dit wordt een belangrijk jaar in zijn carrière.

    • + 0
    • 31 jan 2012 - 17:45
    • lars75

      Posts: 8.908

      Inderdaad, wanneer hij nu in de top van het klassement komt ligt de weg naar de GP2 voor het grijpen. Het enige dat hij wel nodig heeft is een budget die dit ook mogelijk kan maken. En dan is RedBull toch wel een lekkere partner!

      • + 0
      • 31 jan 2012 - 19:27

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Verenigde Staten van Amerika
  • Geb. datum 25 sep 1991 (29)
  • Geb. plaats Auburn, California, Verenigde Staten van Amerika
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar