user icon

Superleague Formula schrapt races in Azië, seizoen 2011 ten einde

  • Gepubliceerd op 13 okt 2011 15:19
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
De Superleague Formula-jaargang 2011 krijgt geen vervolg. De evenementen in China en Zuid-Korea zijn afgelast, waardoor er geen races meer op het programma staan. De Superleague Formula beleefde een teleurstellend seizoen, met alleen wedstrijden in Assen en Zolder.

De organisatie van de raceklasse kon geen akkoord bereiken met de Chinese autoriteiten voor de rondes in Beijing en Sjanghai. Daarop is ook het evenement in Zuid-Korea afgeblazen. Eerder werd al het raceweekend in Nieuw-Zeeland geschrapt.

Superleague Formula-directeur Robin Webb: “Hoewel dit een onbevredigende uitkomst is voor de duizenden fans was het simpelweg niet mogelijk om naar China af te reizen terwijl bepaalde details nog niet overeengekomen waren. We hebben het tot het laatste moment geprobeerd, zonder succes.”

“Natuurlijk is het frustrerend dat ons kampioenschap geen bezoek brengt aan Azië dit jaar. Ik kan iedereen echter verzekeren dat we al vergevorderd zijn in de samenstelling van een aanzienlijk beter programma voor 2012, waarover we spoedig aankondigingen zullen doen.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Wie is er nu Kampioen haha ??

    • + 0
    • 13 okt 2011 - 15:27
    • AirJan

      Posts: 1.200

      1 Australia 158
      2 Japan 136
      3 Luxembourg 134
      4 Netherlands - PSV Eindhoven 130
      5 Belgium - RSC Anderlecht 125

      • + 0
      • 13 okt 2011 - 16:30
  • berreal

    Posts: 235

    schap dan voortaan het hele SF maar.
    begin dit een beetje een A1GP klasse te vinden.... spreekt weinig tot verbeelding

    • + 0
    • 13 okt 2011 - 15:41
    • ThumbsUp

      Posts: 798

      Is de A1GP niet hierin samen gekomen. Omdat SF van origine een voetbal race competitie is en niet een landen wat weer A1GP was? Maar wel met allemaal een SF wagen onder de kont! Correct me if I\'m wrong..

      • + 0
      • 13 okt 2011 - 16:33
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @ThumbsUp(182) Vandaag om 16:33

      Nee de A1GP zou AutoGP moeten zijn geworden en hoeveel leven daar momenteel in zit weet ik ook niet. SF is van voetbalteams naar landenteams gegaan omdat voetbal en racen nou niet echt een combinatie is, de meeste voetbalteams zijn niet geinteresseerd in een eigen raceteam.

      • + 0
      • 13 okt 2011 - 17:22
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Ter aanvulling AutoGP. org is de website..
      Alleen in het Italiaans beschikbaar overigens..

      • + 0
      • 13 okt 2011 - 17:28
    • niet helemaal correct...de \"oude\" A1gp bolide (Lola chassis met Zytek motor) rijdt nu in de Autogp...wat nog leuke races heeft gebracht vorig jaar en dit jaar...

      De opvolger van de \"nieuwe\" A1GP zou zijn de A10 World Series...
      Helaas is deze al gestopt voor dat begonnen was...
      zie: www.a10worldseries.com/
      ze hebben een paar weken achter mekaar van alles aangekondigd...maar nu is het alweer een half jaar stil...

      • + 0
      • 13 okt 2011 - 18:34
    • .Henry

      Posts: 1.308

      @szixxx

      Nope, de AutoGP is een soort van opvolger van de F3000 klasse, die officieel opgevolgd is door de GP2 klasse. De site is tevens ook in het Engels te zien, gewoon op het Engelse vlaggetje rechts in de header klikken, of \"/en/\" toevoegen aan de URL.

      • + 0
      • 13 okt 2011 - 18:35
    • @ alles hierboven,

      Huh?? zo even een xtra espresso\'tje nemen en dan nog eens lezen ;)

      • + 0
      • 14 okt 2011 - 10:27
  • Haha wat een lachertje xD !

    • + 0
    • 13 okt 2011 - 15:48
  • AzzKickah

    Posts: 74

    Wat een pruts-league is dat.
    Dit is toch dat geneuzel met die team-namen van voetbal-clubs? Alsjeblieft zeg. Alleen daarom kijk ik het al niet.
    Komt het uberhaupt ergens fatsoenlijk op TV?!

    Echt waar. Zo jammer he. Wat een aanfluiting.

    • + 0
    • 13 okt 2011 - 16:13
  • AirJan

    Posts: 1.200

    Voor het gemak gaat het persbericht even voorbij aan het feit dat de races in Rusland, Zuid Amerika (Mexico en Brazilie) en Zuid Afrika ook al waren afgelast. Het lijkt echt over voor deze klasse nu.

    • + 0
    • 13 okt 2011 - 16:28
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Ha, ik heb in Zolder dus de laatste Super Leauge Formula race gezien ooit? Bedankt daarvoor F1today!

    Ik denk niet dat die er ooit bovenop komen. In Zolder en Assen zag je al dat ze naar een nieuwe identiteit aan het zoeken waren om te overleven, aangezien het voetbalconcept mislukt was. En het landenconcept was toen totaal niet goed uitgewerkt met een Nederlander in een Japanse wagen en een Belg die uitkwam voor een ander land. Net zoals A1GP was dit volgens mij in Nederland populairder dan in de rest van de wereld.

    • + 0
    • 13 okt 2011 - 17:31
  • rufage

    Posts: 167

    De combinatie voetbal-autorace heb ik ook nooit begrepen. Het idee van landenteams zoals in A1GP vond ik wel goed.
    Ze moeten alleen zorgen voor een goede, vaststaande racekalender en goede coureurs. Rijders die vanuit de GP2 enz. niet doorstromen naar de Formule 1 bijvoorbeeld. Of ex-Formule 1 coureurs. Er zou een soort klasse moeten komen die de Europese tegenhanger is van de (voormalige) Champcar / Indycar, dus goed en professioneel georganiseerd met goede rijders.
    Wat er nu met Super League gebeurd slaat natuurlijk nergens op.

    • + 0
    • 14 okt 2011 - 11:34
  • Vooral vorig jaar was een erg mooi jaar voor Superleague Formula: goeie races met erg veel actie, een spannend kampioenschap en een terechte kampioen.

    Organisatorisch was het echter een zootje: rijders die om de haverklap gewisseld werden, clubteams die geopereerd werden vanuit verschillende raceteams, kalenderwijzigingen, etc. Toch bleef er uiteindelijk een erg aantrekkelijke klasse over.

    Ik had gehoopt op beterschap dit jaar, maar nu is het NOG slechter. Toch blijf ik hopen op een verbetering volgend jaar, want de races en rijders waren wel degelijk interessant. Ze hadden alleen niet mogen kiezen voor die verregaande mondialisering maar voor een Europese klasse die kiest voor de B-circuits met daarnaast enkele A-circuits.

    • + 0
    • 14 okt 2011 - 17:30

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar