user icon

Superleague Formula last eerste raceweekenden 2011 af

  • Gepubliceerd op 19 apr 2011 13:09
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Het Superleague Formula-seizoen 2011 gaat pas op 4 en 5 juni van start, veel later dan gepland. Oorspronkelijk stond afgelopen weekend het eerste evenement in Monza op het programma en ook het weekend in Portimao op 7 en 8 mei gaat niet door.

Een verklaring voor de afgelaste Superleague Formula-races heeft de organisatie niet afgegeven. De races zijn geruisloos van de kalender gehaald. Gevolg van deze ontwikkelingen is dat het TT-circuit in Assen op 4 en 5 juni gastheer is van de seizoensopening.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Beamer

    Posts: 1.104

    Zowel Monza als Portimao kennen geen problemen, dus ik kan maar één ding bedenken voor de afgelasting: GELD!

    • + 0
    • 19 apr 2011 - 13:22
  • TJ

    Posts: 619

    A1GP?

    • + 0
    • 19 apr 2011 - 13:33
    • szixxx

      Posts: 4.754

      A1GP is dood.

      • + 0
      • 19 apr 2011 - 14:24
    • Volgens mij bedoelde hij dat ook.

      • + 0
      • 19 apr 2011 - 14:54
  • miauw

    Posts: 1.136

    Money! changes everything!

    • + 0
    • 19 apr 2011 - 13:47
  • AtteH

    Posts: 1.563

    Ik ben inderdaad ook bang dat SF hetzelfde gaat doen als wat A1GP heeft gedaan...
    Voor dit jaar zijn er nog maar 4 teams bevestigd en 1 coureur waarvan het team nog niet bekend is.
    Dus het gaat zekers niet goed met SF, concept was denk ik toch niet zo\'n goed idee.

    • + 0
    • 19 apr 2011 - 15:32
  • Beamer

    Posts: 1.104

    Ik heb het concept nooit begrepen, want wat hebben voetbal en autosport met elkaar gemeen?!

    • + 0
    • 19 apr 2011 - 16:48
    • Np-F1

      Posts: 917

      Ik vond het allang knap dat het eindelijk plaats vond! Het idee was er al in 1998/9 en de eerste clubs hadden toen al toezeggingen gemaakt, maar er kwam niks van.

      Komt het er eindelijk, valt het na een tijdje plat. Denk dat jij niet de enige bent dus die het niks vind..

      • + 0
      • 19 apr 2011 - 16:58
    • Beamer

      Posts: 1.104

      Ik zie gewoon het verband niet met voetbal. Een club die een race wint ipv een coureur. De enige link die er nog zou kunnen zijn is een Nederlandse coureur voor PSV (bijvoorbeeld), maar ook dat gaat niet op. Ik snap dat PSV ook veel buitenlandse voetballers heeft, maar de meeste fans zijn Nederlander en die zien volgens mij liever een NL coureur voor PSV dan iemand uit India.

      • + 0
      • 19 apr 2011 - 19:40
  • king

    Posts: 74

    Guys, guys altijd hetzelfde liedje ... negatief en nog meer negatief.
    Watch out ... nu vrijdag zal er meer nieuws komen van de teams. Rijders zijn quasi allemaal gekend alleen nog niet kenbaar gemaakt. Kalender is gewijzigd en niet zonder reden, uiteraard om positieve redenen voor organisatie, teams, rijders en ... mondialisering.
    De teams van vorig jaar hebben bevestigd.
    Misschien minder gokken en eerst beter informeren.

    • + 0
    • 19 apr 2011 - 23:07
    • Beamer

      Posts: 1.104

      @King: in het artikel staat dat de organisatie geen verklaring heeft gegeven voor het aflasten van de races. Dat is in mijn ogen een slecht teken, want als men een goede reden heeft, dan zou men dat toch wel gelijk hebben gezegd!

      Ik vraag me dan af, wat kan een positieve reden zijn om de eerste twee races af te lasten. Ik kan zo snel niets bedenken!

      • + 0
      • 20 apr 2011 - 15:05
  • king

    Posts: 74

    @ Beamer. Kijk ik geef enkel correcte info.
    Er zijn een aantal circuits/organisatoren in SF geïnteresseerd doch 12 raceweekends nu bevestigen is onmogelijk. De eerste races die sneuvelen zijn diegene die een kost- zijn en geen profitcenter. Lijkt mij logisch vanuit standpunt van SF-organisatie.
    Assen is in ieder geval 100% zeker de eerste race. Teams hebben trouwens bevestigd en er zijn al een deel rijders die getekend hebben bij de bestaande teams. Waaronder toch een aantal niet onaardige namen ...
    Misschien moet iedereen wel eens het positieve zien en niet meelopen met de kudde :-)

    • + 0
    • 20 apr 2011 - 17:42
    • Het spijt me, er wordt vaker \"bevestigd\" in de zaken- of autosport wereld. Maar als er geen geld is, of een bepaalde partij wordt het niet eens over de betaling (bijv. logistieke kosten), gaat het gewoon niet door...

      • + 0
      • 20 apr 2011 - 21:02
  • Zo verging het de A1GP ook...

    Edit: Sorry, bovenstaande reacties niet gelezen, zo dachten er meer over;)

    • + 0
    • 20 apr 2011 - 20:58

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar