user icon
user icon

Danica Patrick hoopt terug te keren naar Indy 500

  • Gepubliceerd op 05 nov 2011 00:30
  • comments 13
  • Door: Robin Smeets
Ondanks dat ze komend seizoen de overstap zal maken van de IndyCar Series naar de NASCAR, hoopt Danica Patrick in 2012 nog altijd deel te kunnen nemen aan de Indianapolis 500. De Amerikaanse coureur heeft de deur naar de IndyCar dus nog niet geheel gesloten, ondanks haar drukke programma in de Nationwide Series en Sprint Cup volgend jaar.

"Ik zou het geweldig vinden om de Indy 500 te kunnen blijven rijden", vertelde Patrick. "Voor mijn gevoel is het de beste race ter wereld en ik heb daar zoveel herinneringen en gevoelens liggen. Ik hoop daar nog veel mooie momenten mee te kunnen maken."

Naar aanleiding van het tragische ongeval van Dan Wheldon werd Patrick gevraagd over de veiligheid in zowel de NASCAR als IndyCar. "De NASCAR voelt veiliger. Ik ben blij dat ik vanaf komend weekend een dak boven mijn hoofd heb. Ongelukken gebeuren er nog altijd, maar ze zorgen bijna nooit voor serieus hoofdletsel."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Is Indy 500 een keuken naam dan?

    • + 0
    • 5 nov 2011 - 16:22
    • wat is dit nu weer voor reactie

      • + 0
      • 5 nov 2011 - 18:20
    • Jonge, Kom op het is een Grapje waar is je gevoel voor humor?

      • + 0
      • 5 nov 2011 - 19:46
    • ik snap de grap niet
      ik zal je even bij praten want ik denk dat je niet weet wat IRL nou eigelijk is. dat is dus eigelijk de formule-1 van Amirica en daar is alles anders(om) he

      • + 0
      • 5 nov 2011 - 23:44
    • Pfff Sjongejonge, laat maar weer het enige wat Jullie hier kunnen doen is nutteloze discussies voeren maar een beetje Humor (in mijn opzicht) kan er zeker niet vanaf?

      • + 0
      • 6 nov 2011 - 01:44
    • Ík moest er iig wel om lachen.... Hij is misschien wat flauw en vrouwonvriendelijk, maar desalniettemin wel grappig 8o))

      • + 0
      • 6 nov 2011 - 10:39
  • TJ

    Posts: 619

    Ik vraag me af of een dak boven je hoofd nou echt veiliger is. Ik denk dat als je in een ongeluk terecht komt liever zo snel mogelijk je wagen uit wilt.

    • + 0
    • 6 nov 2011 - 09:42
  • Leuk! Ze blijft anders wel overeind tussen die geweldige stoere cowboys en is nog steeds geweldig gewild vanuit het marketing oogpunt. Denk dat ze in de F1 ook niet helemaal achteraan zou eindigen als ze een kans zou krijgen.....

    • + 0
    • 6 nov 2011 - 13:08
    • zeker niet haar niveau ligt ver boven die van bijvoorbeeld maldonado

      • + 0
      • 6 nov 2011 - 16:11
    • dat niet hoort er niet bij

      • + 0
      • 6 nov 2011 - 16:31
    • Patrick heeft toch nog helemaal niets bewezen op gebied van Formule-klasses. Laat staan dat je haar boven Maldonado kan aanschrijven. Ze is gewoon niet goed genoeg voor de F1 en de enige reden dat ze er voor wordt aangehaald is marketing. Het is ook niet voor niets dat ze zelf er niet wil aan denken om over te stappen.

      • + 0
      • 6 nov 2011 - 18:29
    • Runningupthill, kan er zo nog wel een stuk of wat opnoemen die ook helemaal niks in de F1 of andere formule klasses hebben te zoeken, denk jij ook wel.

      Het werkt trouwens ook de andere kant op, weinig ex F1 rijders hebben ooit hoge ogen gegooid in bv een NASCAR, Montoya is een middemoter die dit jaar de Chase niet gehaald heeft.

      • + 0
      • 6 nov 2011 - 21:59
    • Nouja, maar Montoya heeft in zijn eerste carrière wél wat laten zien in de VS. Er zijn nog rijders die inderdaad niet in de F1 thuishoren, daarom moet zij er maar in kunnen? Neen toch, we willen net rijders die er wel thuishoren. Ik wil graag een dame in de F1, maar wel één die het verdient op basis van groot talent, niet op marketing.

      • + 0
      • 8 nov 2011 - 00:08

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar