Andy Soucek zint op overstap naar IndyCar met Andretti Autosport
- Gepubliceerd op 22 jan 2011 15:12
-
8
- Door: Robin Smeets
Soucek werd in 2009 nog kampioen in de Formule 2, maar kwam in 2010 nergens aan de bak vanwege zijn contract met Virgin. Voorlopig heeft de Spanjaard de Formule 1 uit zijn hoofd gezet en nu zint hij op een contract in Amerika. Tegen de IndyStar vertelde Mario Andretti dat hij momenteel in gesprek is met Soucek voor 2011. Andretti Autosport zal komend seizoen ook weer vier auto's inzetten.
"We kunnen bijna onze rijdersbezetting voor 2011 presenteren", vertelde Andretti. "Ik ben er erg blij mee en ik kan tevreden zijn over de positie die ons team nu inneemt op de rijdersmarkt." Danica Patrick, Marco Andretti en Ryan Hunter-Reay zijn al zeker zijn stoeltjes bij Andretti Autosport.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Virgin Racing
- Basis Dinnington, Groot Brittannië
6.433 reacties op Virgin Racing
2 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Virgin Racing

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 975
Hoop dat veel coureurs die geld hebben naar amerika gaan en racen in de NASCAR of Indycar in een topteam. Zodat de F1 teams het moeilijker gaan krijgen want wat er nu gebeurt slaat nergens op 10 miljoen voor een zitje bij een F1 team die niet eens een race kan uitrijden.
Hoop dat F1 teams in mentaliteit veranderen als het gaat om paydrivers. Soucek verdiend gewoon meer dan achter in rijden in de f1 hoop dat andere coureurs hem volgen.
Posts: 699
Soucek of Kanaan, dan weet ik het wel.
Posts: 1.265
Ja zeker. Kanaan moesten ze laten gaan omdat hij te duur voor ze was (3 mil per jaar). Soucek zou waarschijnlijk een soortgelijk gebdrag betalen om daar aan de bak te moeten komen.
Ik voorzie dat Andretti volgend jaar met het gemis van Kanaan verder gaat afzakken tov Ganassi en Penske. Want het was algemeen bekend dat Marco Andretti, Danica Patrick en Ryan Hunter-Reay hun setup basseerde op die van Kanaan. Ik denk dat Kanaan volgend jaar weer gaat verassen, want het team waar hij rijd is een satelliet team van Penske.
Posts: 699
Die verhalen zijn idd meerdere keren rondgegaan, zou mij ook niets verbazen. Wel mooi dat hij nu bij een team rijdt waar alle aandacht op hem gericht wordt. Kan wel eens voor verrassingen zorgen.
Helaas worden die niet meer uitgezonden:(, of wel?
Posts: 1.265
Carchannel zendt het nog steeds live uit volgens mij (digitaal kanaal). Tijdens de laatste race zij de presentator tot volgend jaar. Dus ik neem aan dat ze het dit jaar ook gewoon weer gaan uitzenden.
Posts: 880
Zonde dat een talentje als Soucek geen plaats meer kan vinden. Slachtoffer van de economische crisis qua autosport. Hij werd niet alleen F2-kampioen, hij deed het ook nog met een belachelijk hoge marge. Al was het maar een GP2-zitje, het is van de zotten dat hij nu naar de VS moet om competitief te kunnen racen.
Posts: 696
@Ricardo,
Soucek is ook een slachtoffer van Virgin Racing. Die hebben ook een vies spelletje gespeeld, door hem maar te laten wachten i.p.v. dat hij kilometers kon maken.
Soucek stapte toen op, en toen kon D\'Ambrosio \'opeens\' WEL rijden...We zullen nog wel het e.e.a. hierover horen van Soucek!
Posts: 699
Dan hadden ze meer vertrouwen in D\'Ambrosio dan in Soucek, zo geweldig vind Soucek toch niet.