user icon
user icon

Ho-Pin Tung mikt op overstap naar IndyCars voor 2011

  • Gepubliceerd op 22 nov 2010 10:31
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Ho-Pin Tung is druk bezig om een transfer naar de IRL IndyCars te bewerkstelligen. De Nederlandse Chinees testte vrijdag en zaterdag op het circuit van Sebring voor het team van FAZZT. Hij legde 211 rondjes af en noteerde een beste tijd van 53,5 seconden.

Tung hoopt op een racestoeltje bij FAZZT voor 2011. Aan SpeedTV.com deelde hij mede: “Ik heb veel vrienden in de IndyCars Series en ze vertellen me allemaal dat de Indy 500 de meest geweldige race is om mee te maken. Het gevoel dat je krijgt is ongeëvenaard. Na een bezoekje aan de Indianapolis Speedway en een test in de auto kan ik me goed voorstellen hoe het zou zijn om hier volgend jaar te racen en ik hoop dat dat mogelijk is.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • einde \"europese\" carriere dus... achja, hij heeft ook niet echt een toegevoegde waarde en zal nooit kampioen worden in een aansprekende serie

    • + 0
    • 22 nov 2010 - 10:36
  • reprep

    Posts: 547

    helaas voor hem denk ik dat IRL hem voornamelijk wil hebben omdat hij Chinees is.

    neemt niet weg dat het goede coureur blijft , die net te weinig talent heeft voor F1

    • + 0
    • 22 nov 2010 - 10:45
    • Charrel

      Posts: 601

      Klopt, er is niets mis met een beetje ambitie ;)

      Wel leuk als hij Indycars kan gaan rijden voor hem..

      • + 0
      • 22 nov 2010 - 11:08
  • Beamer

    Posts: 1.013

    Het spijt me, maar Ho Pin Tung heeft in z\'n carriere volgens mij alleen het Duits F3 kampioenschap gewonnen. Voor de rest, niks bijzonders.
    De enige reden dat hij aandacht krijgt is het feit dat hij ook een Chinees paspoort heeft

    • + 0
    • 22 nov 2010 - 12:22
  • Lorenzo

    Posts: 167

    Ho-Pin Tung is het meest overschatte lid van het Nederlandse coureursgilde. Hij teert alleen op zijn semi-Chinese nationaliteit. Nimmer heeft hij indruk gemaakt.

    • + 0
    • 22 nov 2010 - 12:31
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Hier vrees ik inderdaad ook voor. Hij heeft op mij nooit echt indruk gemaakt in elk geval. En volgens mij is hij in China ook helemaal niet zo populair want het is natuurlijk geen \'echte\' Chinees.

      • + 0
      • 22 nov 2010 - 15:13
  • Eindelijk is ie weg uit de Formule-1... Kansloze gast.

    • + 0
    • 22 nov 2010 - 15:01

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar