user icon
user icon

Boccolacci wint laatste GP3-race van het seizoen, Schothorst ziet podiumkans vervliegen

  • Gepubliceerd op 26 nov 2017 12:00
  • comments 9
  • Door: Mathijs Carolus

Dorian Boccolacci heeft de laatste GP3-race van het jaar gewonnen. Steijn Schothorst deed lang mee in de strijd om het podium, maar moest uiteindelijk genoegen nemen met de zeventiende plaats.nadat hij in de laatste ronde zijn teamgenoot Niko Kari raakte.. 

Bij de start is polesitter Ryan Tveter als beste weg, gevolgd door Boccolacci en Schothorst. Schothorst schiet in de eerste bocht even naast de baan, maar weet de derde plek vast te houden terwijl George Russell meer vliegend dan rijdend door de eerste sector gaat. In de derde ronde pakt Boccolacci brutaal de leiding over van Tveter, die enigzins verrast is door de actie van de Fransman.

Schothorst ligt nog steeds derde en kan het tempo van de koplopers volgen, maar moet ook op zijn achtervolgers letten. Schothorst komt onder druk te staan van Lorandi en Daniel Ticktum. Aanvankelijk lukt het de Nederlander zijn plek te verdedigen met de hulp van DRS, maar in de achtste ronde valt de Nederlander terug naar de vijfde plaats. Lorandi rijdt bij het inhalen van Schothorst zijn voorvleugel kapot en speelt in het vervolg van de race geen rol meer.

Een paar rondjes later begint de teamgenoot van Schothorst, Niko Kari, aan te dringen. Het lukt de winnaar van de race van gisteren echter niet om zijn Nederlandse teamgenoot te verschalken. In de laatste ronde raken Kari en Schothorst elkaar, waarbij Kari spint en Schothorst wegvalt uit de top. De Nederlander moet de strijd staken en wordt uiteindelijk nog als achttiende geclassificeerd.

Vooraan pakken Trident-coureurs Boccolacci en Tveter de eerste twee plaatsen en halen op die manier de tweede plaats in het kampioenschap voor Trident binnen. In het kampioenschap verandert er niet veel meer aangezien George Russell al kampioen was. Jack Aitken en Nirei Fukuzumi zijn de runner-ups achter Russell.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Godverdomme F1 today weer!!!! Wat is het nu is hij 4e geworden of uitgevallen of 17??? Hou hier is mee op ontsla de redacteur die er constant er een zooitje van maakt...

    • + 1
    • 26 nov 2017 - 13:37
    • Kerel, doe relax...

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 18:40
    • Vind jij het wel normaal dat er hier de laatste tijd artikelen geplaatst worden die zo slordig zijn. Op een professionele site vind ik dit echt onacceptabel. Als ik op mijn werk fouten staan en treinen komen stil te staan of automatische magazijnen werken niet meer of röntgen apparatuur maakt brandwonden dan ben ik ook aan de beurt. Een redacteur hier moet ook gewoon professioneel zijn werk doen. Ze zouden hier gewoon de naam van de redacteur er onder moeten zetten. Is zien of deze ene rotte appel er nog zon zooitje van maakt of dat hij opeens wel zijn artikelen fatsoenlijk naleest....

      Begrijp mij niet verkeerd 1x per maand zon artikel kan nog gebeuren maar meerdere keren per dag....

      • + 1
      • 26 nov 2017 - 22:33
    • Waarschijnlijk heeft de auteur ook een andere baan ernaast... Keep it cool. Komt het helemaal goed...

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 22:53
    • Nee @Vettigeherder, het komt helemaal niet goed. Het wordt helaas alleen maar erger. En daarom is het goed dat Remdy er wat van zegt. Zo kan het niet langer!

      • + 1
      • 27 nov 2017 - 00:30
    • @VETTIGEHERDER Ja dat kan heel goed maar als hij naast die baan niet de tijd heeft om fatsoenlijk zijn "vrijwilligers" werkt te doen dan moet hij er mee stoppen. Ook van een vrijwilliger kun je enige professionaliteit verwachten. Ik zou ook niet willen dat een vrijwillige brandweer niet weet hoe hij mij uit een auto moet knippen of een brand moet blussen.

      • + 1
      • 27 nov 2017 - 07:13
  • Merkwaardig: de fout in dit artikel is wel aangepast, maar de blunder die Remedy81 en ik (en nog een paar anderen) in een ander artikel, eerder op de dag, opmerkte, staat er nog steeds.

    Ik sluit me dan ook volledig aan bij Remedy: de betreffende redakteur verdient ontslag.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 22:02
    • Maar nog fout aangepast ook !!! Hij is niet 17e geworden! Ten eerste is hij niet gefinished staat hij als 18e geklacificeerd op 1 ronde achterstand!!!

      • + 1
      • 26 nov 2017 - 22:36
    • Dit bewijst eens te meer dat de betreffende redakteur totaal niet weet waar hij over schrijft en maar wat doet. Die man (of vrouw) moet weg. Bel jij maandag de redaktie?

      • + 0
      • 27 nov 2017 - 00:28

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Arden International
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land JP
  • Geb. datum 24 jan 1997 (23)
  • Geb. plaats , JP
  • Gewicht 55 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar