user icon

Nederlanders in de middenmoot bij test

  • Gepubliceerd op 21 apr 2016 08:23
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra

Nyck de Vries en Steijn Schothorst hebben op de voorlaatste testdag voordat het GP3-seizoen aanvangt geen potten kunnen breken. De Vries klokte met een 1:34.565 de veertiende tijd, Schothorst eindigde met een 1:34.623 een plekje achter zijn landgenoot.

Vooraan was het Oscar Tunjo van Jenzer Motorsport die het tempo dicteerde. Hij noteerde een 1:33.554. Op bijna drie tienden legde Antonio Fuoco beslag op de tweede plaats, terwijl verder alleen Ralph Boschung onder de 1:34 dook. Matthew Parry en Jack Aitken completeerden de top vijf.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Let maar op die Jack Aitken dit jaar. Die gaat hoog eindigen.

    • + 0
    • 21 apr 2016 - 08:46
  • chao

    Posts: 1.039

    Linksom of rechtsom, niet indrukwekkend van de Vries. Je kan wel zeggen dat het maar tests zijn, Max verbrak echter record na record tijdens de tests, dus ik zie de Vries echt niet meer in de f1 komen, gewoon niet goed genoeg.
    Blijft mij een raadsel waarom McLaren niet hun geld investeerde in iemand als Frijns.

    • + 0
    • 21 apr 2016 - 10:27
    • lars75

      Posts: 8.908

      Echt hou toch op met die onzin!!!

      Buiten één verloren seizoen is zijn staat van dienst niet eens zo veel minder als de van Frijns. Niet dat hij zo goed is als Frijns, maar het is ook niet dramatisch.

      2x beste Rookie, 2x een kampioenschap, 1x 3e in kampioenschap en teamgenoten als Gasly en Stroneman verslagen. Nee, inderdaad het is dramatisch te noemen!!!

      • + 0
      • 21 apr 2016 - 11:31
    • Rustig maar lars, niet overal op happen. When the flag drops, bullshit stops. Tegen die tijd de discussie maar weer aanslingeren.

      • + 0
      • 21 apr 2016 - 13:18
    • lars75

      Posts: 8.908

      Nou ik ga niet zeggen dat de Vries ene leClerq en Albon zo maar even op het hakblok gaat leggen. Die interne teamstrijd lijkt mij een hele mooie te worden, zelfs die Japanner komt goed mee in de tests!
      Ik staar mij niet blind op kampioenschappen en al zal je dat wel dan, dan nog staat de Vries er niet slecht op internationaal.

      • + 0
      • 21 apr 2016 - 14:08
  • pcbeem

    Posts: 684

    Dramatisch is het niet maar ook niet goed genoeg vrees ik.....

    Enne Frijns stapte in bij:
    Formule BMW -> meteen kampioen
    Formule Renault -> meteen kampioen
    Renault 3.5 -> wederom meteen kampioen

    Toch wel beetje indrukwekkender :), maar goed hoop dat hij dit jaar het wel laat zien en nu door kan stoten!!

    • + 0
    • 21 apr 2016 - 13:16
    • lars75

      Posts: 8.908

      Frijns werd niet meteen kampioen in het Formule BMW, wel beste rookie!

      Daarnaast heeft McLaren een ontwikkelingspad gekozen voor de Vries en was een kampioenschap in zijn 1e jaar zo goed als uitgesloten omdat hij daarvoor niet bij het juiste team zat, wel werd hij beste rookie.
      Het 2e jaar begon zuur bij het beste team, na een wissel van engineer was hij echter de beste van het hele veld. Helaas te laat om er nog een fatsoenlijk seizoen van te maken.
      Derde jaar een uitmuntend jaar
      Vierde jaar een goed jaar, geen kampioen maar wel 3e en Stoneman verslagen.

      • + 0
      • 21 apr 2016 - 14:11
    • @ PCBeem
      Ik vind dat je het zo scherp niet mag stellen.
      Enkel cijfertjes vergelijken zegt niks.
      Het is wel een aanwijzing maar als je weet hoe het allemaal tot stand gekomen is, kan je veel beter relativeren.
      Veel hangt af van ik welk team je debuteren mag. Hamilton had bv het geluk om bij een top McLaren te mogen debuteren dan bv een Alonso bij bij Minardi begon.
      Frijns is een prima coreur en een echte topper maar als je het zo scherp als jij bekijkt met prestaties in lagere reeksen zou hij beter moeten zijn dan Ricardio en Vettel.
      Weet dat zoals Lars zegt hij niet dadelijk kampioen was in de Formule BMW.
      En die titel is de 3.5 is er alleen gekomen doordat hij Bianchi van de baan ramde toen die Frijns voorbij wou in de laatste race met de titel als inzet.

      • + 0
      • 22 apr 2016 - 10:32

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Italië
  • Geb. datum 20 mei 1996 (25)
  • Geb. plaats Cariati, Italië
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,69 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar