user icon

Schothorst sneller dan De Vries in Abu Dhabi

  • Gepubliceerd op 03 dec 2015 15:35
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Steijn Schothorst kreeg op de tweede dag van de GP3-test van deze week op Yas Marina Circuit in Abu Dhabi gezelschap van landgenoot Nyck de Vries. De twee Nederlanders deden nauwelijks voor elkaar onder. Schothorst was uiteindelijk net iets sneller dan De Vries.

Schothorst reed een 1:56.196 als persoonlijk beste tijd, De Vries kwam tot een 1:56.274. Voor beiden betekende dat een klassering in de middenmoot. Vooraan was het Antonio Fuoco die het tempo bepaalde met een 1:55.135. Jack Aitken en Jake Dennis waren met respectievelijk een 1:55.164 en een 1:55.193 niet ver weg.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ik dacht dat Nick de Vries zo'n talent was..... maar het valt me toch allemaal een beetje tegen.
    Wel leuk in de toons van Mclaren ... LOL

    • + 2
    • 3 dec 2015 - 15:52
    • hoogie35

      Posts: 675

      't is duidelijk dat jij er nul comma nul verstand van hebt. verdiep je er eerst eens in en denk dan na.

      • + 0
      • 3 dec 2015 - 19:07
  • flubber

    Posts: 99

    Ja inderdaad. Meer dan 1s op Fuoco is toch wel erg veel, zeker omdat Max die toch wel een paar keer flink om z'n oren gereden heeft. De enige keer dat Fuoco Max nog de baas was was in de Florida Winter Series. Dat waren de eerste Formule races van Max, en daar kwam ie al vrij dicht bij Fuoco in de buurt, terwijl die al een jaar ervaring had in dat soort auto's.
    Ik had beter verwacht van Nyck en Steijn. Allebei wel rap, maar ik denk niet rap genoeg.

    • + -1
    • 3 dec 2015 - 16:08
  • @ Ferrailosno en Flubber. Waarom deze negatieve reactie? Wat weten jullie van het testprogramma af? Hebben ze een bepaalde opdracht mee gekregen tijdens hun test. Is het hun 1e kennismaking met deze auto : Antwoord ja.
    Welke banden hebben ze gereden? Kunnen jullie geen antwoord op geven.
    Kort door de bocht om meteen weer zo negatief over beide coureurs te praten, waarvan je alleen 6 zinnen aan informatie hebt die hierboven in het artikel staan. Of zijn jullie toevallig engineer van beide coureurs? In dat geval neem ik meteen mijn woorden terug.

    • + 2
    • 3 dec 2015 - 16:42
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Sowieso vind ik 1 seconde toegeven op een rondetijd van bijna 2 minuten nog lang niet slecht.

      • + 0
      • 3 dec 2015 - 17:35
    • Precies,

      95.135 seconden
      96.196 seconden
      96.274 seconden

      Lijkt het al heel anders. Voor allen nieuw, baan, team enzovoort. Ik vind het netjes gedaan eigenlijk.

      Reden al aardig wat ervaren heren rond zoals Fuoco die de baan kent, de auto enzovoort.

      • + 0
      • 3 dec 2015 - 18:43
    • Maar Charles Leclerc reed ook bij een nieuw team en op een voor hem nieuwe baan en die reed 1.55.209.

      • + 1
      • 3 dec 2015 - 18:49
    • en Aitken en Dennis hadden ook nooit GP3 gereden of op die baan gereden.

      • + 1
      • 3 dec 2015 - 18:51
    • Kan wel zijn maar 1 seconde op zo'n lange tijd en afstand is echt niet slecht te noemen.

      • + 0
      • 3 dec 2015 - 18:53
    • als je allemaal in dezelfde auto rijd is dat een eeuwigheid, bij de GP3 race afgelopen weekend had je met een tijd 1 seconde langzamer dan de pole 17e gestaan

      • + 1
      • 3 dec 2015 - 19:00
    • @ Erwinnaar: tel er maar 20 seconden bij hoor ;) Eerder 115.135, 116.196 en 116.274 dus ;)

      • + 1
      • 3 dec 2015 - 20:21
  • Oke, dan is dat nog knapper zelfs......domme rekenfout van mijn kant.

    • + 0
    • 4 dec 2015 - 19:11

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Italië
  • Geb. datum 20 mei 1996 (24)
  • Geb. plaats Cariati, Italië
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,69 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar