Valsecchi wint - goede race van der Garde
- Gepubliceerd op 09 sep 2012 11:34
-
14
- Door: Danny Sosef
Giedo van der Garde startte helemaal achteraan het veld maar kende een goede opmars. Door een goede inhaalrace wist de Nederlander tot een tiende plaats te rijden. Nigel Melker werd uit de race gereden door Onidi, die niet goed oplette en zich verremde. Hiermee was de race van Melker ten einde.
Trending nieuws
-
Russell dolgelukkig na overwinning: "Het is alweer een tijdje geleden!"
George Russell heeft de Grand Prix van Oostenrijk gewonnen. De Mercedes-coureur heeft zijn auto van pole position naa...
28 jun 2026 16:50 -
Antonelli zelfkritisch na kostbare foutjes
WK-leider Andrea Kimi Antonelli haalde opgelucht adem na afloop van de Grand Prix van Oostenrijk. Hij had het niet ma...
28 jun 2026 16:54 -
Mercedes-coureurs onthullen flink probleem aan Verstappen
Mercedes-coureurs George Russell en Andrea Kimi Antonelli hebben een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de r...
28 jun 2026 17:10 -
Verstappen dik tevreden met tweede plaats: "Heel positief voor ons"
Max Verstappen heeft zijn tweede podiumplaats van het seizoen weten binnen te slepen. De Nederlander kwam in de Grand...
28 jun 2026 16:43 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land CH
- Geb. datum 17 apr 1989 (37)
- Geb. plaats Rothrist, CH
- Gewicht 62.5 kg
- Lengte 169 m
0 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fabio Leimer

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 7.033
Erg jammer. Die Valsecchi was weer walgelijk om te zien toen hij uit zijn auto stapte en op het podium. Wat een walgelijke gozer. Gun het hem echt niet. Maar wel een goede race van hem. Ik hoop dat Razia toch nog WK wordt, maar zal moeilijk gaan worden na deze uitslag.
Iemand trouwens GP3 gezien? Dat was echt heerlijk om te zien. Het kampioenschap ging in de allerlaatste race tussen Abt en Evans. Evans was gecrashed en Abt reed 1ste. Als dat zo bleef dan werd Abt alsnog WK met 1 punt verschil. Dus het was een zeer spannend en mooi gevecht tussen Abt en die 2 wagens achter hem. Uiteinderlijk verloor hij de leiding 2 rondes voor het einde en dat was ook de uitslag waardoor Evans alsnog WK is geworden.
Posts: 471
@ L.Hamilton
Alleen GP2 gezien en zeker een mooie race van van der garde, jammer dat er weinig replays waren van zijn inhaalmaneuvres, zaten echt wel mooie tussen.
En Valsecchi echt een klein kind na de race... Kon ook niet eens op het podium stil staan tijdens zijn volkslied. Hoop echt niet dat hij volgend jaar in de Formule 1 komt. Wel weer een aparte persoonlijkheid erbij maar hoop het niet.
Posts: 219
Knap gereden! Toch nog 10e!
Posts: 486
Wat is die Valsecchi een rare gozer. Dat juichen na de overwinning... een beetje self-awareness kan geen kwaad.
Posts: 395
Grote klasse van Giedo! Respect! Die man verdiend echt volgend jaar een racestoeltje in de F1!
Wat die Valsecchi betreft: Wat een verschrikkelijke narcist!
Dachten wij dat we met Maldonado al een gek in de F1 hadden, dan kan het kennelijk nog gekker....
Posts: 2.418
Haha, zo te zien ben ik niet de enige die Valsecchi liever niet zie winnen. De arrogantie straalt er vanaf, niet normaal. Ik hoop ook niet dat hij in de F1 komt, maar dat gaat hem ook niet lukken denk ik.
Posts: 22
Ff offtopic maar zowel Robin Frijns als Sauber, melden beiden dat ze van niks weten dat Frijns de Young Drivers Test ook daadwerkelijk gaat rijden.
Posts: 1.827
Hij zegt: \"Ik kan er niets over zeggen\"
De doorgewinterde F1 fan weet dat dit betekent: het klopt maar ik mag nog niets zeggen. Anders had hij wel gezegd; ik weet van niets, ik heb geen contact gehad met Sauber... :)
Kortom, Sauber wil dit bekend maken en is nog in onderhandeling met een paar andere knakkers om geld eruit te trekken :)
Posts: 395
Frijns kan niks zeggen omdat hij anders in de problemen komt. Hij maakt namelijk ook nog kans op de test bij Red Bull. En als die maar voor één dag is, dan zou hij ook voor Sauber kunnen testen. Wil Red Bull hem echter twee dagen gebruiken, dan moet hij Sauber afzeggen. Persoonlijk hoop ik dat hij voor beide teams in actie kan komen.
Posts: 322
Eric Boullier heeft het net over een Nederlandse rijder die voor zijn team iets gaat doen. Ook Robin?? Of Melker?? Of toch Van der Garde??
Posts: 7.033
Hmm ok. Melker die opgenomen wordt en gestalt gaat worden bij Lotus in de GP2? Waar nu Calado en Gutierrez rijden. Het is al langer bekend dat Melker in een betere auto wilt rijden volgend jaar en verschillende topteams toonde al hun interesse. Van der Garde lijkt me in iedergeval onwaarschijnlijk. Frijns zou misschien ook kunnen.
Posts: 7.033
LotusGP heeft nog altijd een samenwerkingsverband met Renault. En aangezien Frijns het zeer goed doet in de Formula Renault 3.5 zou dat ook zomaar kunnen. In dat geval lijkt het mij dat Frijns ook eerst in de GP2 gestalt gaat worden om ervaring op te doen met de Pirelli banden vooral. Maar van de andere kant. Frijns wou niet gebonden zijn aan een F1 team. Anders had hij allang bij Redbull kunnen zitten bvb. Hij wilt zijn route zelf bepalen richting een racestoeltje in de F1.
Posts: 7.033
We gaan zo beginnen mensen!!! Zin in! Ben erg benieuwd naar veel coureurs. Als Hamilton en Button elkaar er maar niet afrijden in de eerste bocht. Dan zijn de rapen gaar.
Posts: 2.877
Zo zonde hoor van Giedo dit weekend. Was absoluut 1 van de snelste en dan 0 punten scoren waar hij P3 in het kampioenschap had kunnen pakken. Maar ja dat pechduiveltje lijkt het nog steeds fijn om bij vd Garde op de schouder te zitten.