user icon

Van der Garde: "We hebben ons wel flink in de kijker gereden"

  • Gepubliceerd op 09 mei 2011 10:58
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Giedo van der Garde is goed aan het nieuwe GP2-seizoen begonnen met twee mooie puntenfinishes in Turkije. In de tweede race eindigde hij zelfs op het podium. De Nederlander blikt tevreden terug op het weekend.

Van der Garde: “Opnieuw een goede start in race 2, een paar mooie inhaalacties en een podiumplaats. Daar ben ik wel tevreden mee. Als we nu voor Barcelona wat kunnen verbeteren aan onze kwalificatiesnelheid en de bandenslijtage, ben ik helemaal blij. Tegen het einde van de race waren de banden echt compleet weg en was het alsof ik in de regen reed. We gaan dan ook voor Barcelona kijken wat we hieraan kunnen verbeteren.”

“Maar al met al kunnen we terugkijken op een goed weekend. We waren misschien niet de allersnelste, maar we hebben ons wel flink in de kijker gereden. En dat moet ook. Niemand heeft er wat aan als je kleurloos gaat rondrijden. Het team heeft ook uitstekend werk verricht en we kijken dan ook nu al uit naar het weekend in Barcelona.”

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Het was een goed resultaat maar het wordt hoog tijd dat je nu eens je races gaat winnen!

    • + 0
    • 9 mei 2011 - 11:15
  • AirJan

    Posts: 1.210

    Mooi weekend voor V/D Garde, maar realistisch gezien is GP2 wel zijn top. Je kunt je afvragen of hij met zijn 26 jaar nog wel in een talentenklasse als de GP2 rond hoort te rijden of dat hij zijn aandacht zou moeten verleggen naar andere raceklasses als DTM of een van de amerikaanse series.

    • + 0
    • 9 mei 2011 - 11:33
  • Alhoewel ik Giedo vd Garde echt een sympathieke gozer vindt, vind ik niet dat hij F1-waardig is. Feitelijk gezien heeft hij nog te weinig gepresteerd en zijn er betere talenten (Giedo heeft veel bereikt vanwege het geld van zijn vader).

    Begrijp me niet verkeerd, ik gun het hem wel en toch hoop ik dat hij de F1 haalt. Dit was in ieder geval een goed weekend waarin hij zich met mooie acties in de kijker heeft kunnen rijden. Ik zou zeggen, Giedo, ga zo door! Probleem bij Giedo is vaak dat hij te wisselvallig is. Ieder weekend veel punten scoren is de sleutel tot succes, en zo eindig je wel 1e of 2e in het kampioenschap.

    Ga ervoor en pak die laatste kans!

    • + 0
    • 9 mei 2011 - 11:33
    • Evert

      Posts: 54

      kleingheidje: t is zn schoonvader die zo\'n dikke portomenee heeft (Marcel Boekhoorn) maar je hebt gelijk, sympathiek genoeg maar mist naar mijn iedee net t echte F1 talent. Hopelijk bewijst ie t tegendeel!

      • + 0
      • 9 mei 2011 - 12:16
    • Kobayashi was voor zijn F-1 carriere ook niks bijzonder, als GvdG de zelfde weg bewandeld en mij ook zo doet verbazen als eerder genoemde, blijf ik hoop houden voor een mooie F-1 carriere. Als het geen achterhoede team is vind ik het altijd leuk om een Nederlander in de F-1 te zien, bij welk eam danook.

      • + 0
      • 9 mei 2011 - 16:53
    • felix50

      Posts: 5.792

      En wat dacht je van Maldonado is dat de f1 norm voor jou.Ik wil hem wel eens zien in de f1 maar of daar genoeg geld voor is ,denk het niet.De nederlandse grote sponsoren sponseren liever Williams/ Maldonado die al jaren niet meer mee doet in de top.Laten die mensen nu eens aan nederlanders denken en steunen.

      • + 0
      • 10 mei 2011 - 09:40
  • guidoF1

    Posts: 898

    als naamgenoot gun ik het hem maar er zijn te vaak problemen en is gewoon niet constant genoeg, helaas, desondanks mooi podium

    • + 0
    • 9 mei 2011 - 11:49
    • Guido... Giedo... Ik zie de overeenkomst niet? :D

      • + 0
      • 9 mei 2011 - 11:54
    • AirJan

      Posts: 1.210

      Je ziet het niet, maar wellicht kun je het horen?

      • + 0
      • 9 mei 2011 - 12:26
    • guidoF1

      Posts: 898

      ajajaijaii

      • + 0
      • 10 mei 2011 - 22:23
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Hij zal dit jaar op zijn minst vice kampioen moeten worden wil hij een kans hebben de F1 in te komen. Hij zou nog kans hebben om bijv Maldonado te vervangen als hij voldoende centjes heeft maar ik zie eerder Nigel Melker in de F1 komen bijv. Ik denk niet dat er plek is voor 2 Nederlanders in de F1 hoe mooi dat voor ons ook zou zijn..

    • + 0
    • 9 mei 2011 - 12:39
    • AirJan

      Posts: 1.210

      Als we ooit nog een Nederlander in de F1 willen zien zal het een extreem getalenteerd rijder moeten zijn.
      Als je ziet hoeveel moeite het rijders als Verstappen, Doornbos en Albers al kostte om het budget bij elkaar te schrapen. Tegenwoordig liggen de prijzen voor stoeltjes iets hoger en heb je zo\'n 4 a 5x zoveel budget nodig (met dank aan Petrov, Maldonado en Khartikeyan) om een stoeltje te kopen.
      Zelfs een talentvolle rijder als Hulkenberg komt niet aan de bak, dus je moet een talent hebben in de categorie Alonso, Vettel, Schumacher, Hamilton om er tussen te komen bij de betere teams.

      • + 0
      • 9 mei 2011 - 15:01
    • Je zal inderdaad een minimum aan talent en goed management moeten hebben. Geld is nog niet zó belangrijk. d\'Ambrosio zit ook in de F1, die had minder geld dan Van der Garde.

      • + 0
      • 9 mei 2011 - 23:20
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @Runningupthathill(2699) 9 mei 2011 23:20:

      En D\'ambrosio heeft al helemaal niks gepresteerd. Ja hij heeft eerder voor Virgin getest en toen klikte het en was hij redelijk goed op snelheid. D\'ambrosio had sowieso al de voorkeur boven v.d. Garde.

      • + 0
      • 11 mei 2011 - 10:30
  • vos

    Posts: 8

    nederlandse coureurs en formule 1 gaat gewoon niet samen.
    Altijd zo geweest. Maar das mijn mening.

    • + 0
    • 9 mei 2011 - 17:18
  • oebidoebi

    Posts: 632

    De Vries ??? nog even wachten.

    • + 0
    • 9 mei 2011 - 21:24

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar