user icon
user icon

Van der Garde tekent bij topteam Barwa Addax voor 2010

  • Gepubliceerd op 18 nov 2009 13:16
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Giedo van der Garde heeft zich verzekerd van een stoeltje in de GP2 voor volgend seizoen. De Nederlander, die dit jaar al in de opstapklasse reed, verhuist naar topteam Barwa Addax. Het team en de coureur zien de samenwerking met veel vertrouwen tegemoet en gaan voor de titel in 2010.

Van der Garde: “Ik geloof dat het Barwa Addax-team alles biedt om mezelf verder te ontwikkelen en het meeste uit mijn talent te halen. Tijdens de test in oktober voelde ik dat de auto en het team perfect bij me passen. We hebben veel vertrouwen en denken mee te kunnen doen voor het kampioenschap.”

Teameigenaar Alejandro Agag: “We zijn heel blij om Giedo aan boord te hebben voor de GP2 Series 2010. De test in oktober toonde aan dat hij een zeer capabele coureur is die extreem indrukwekkende tijden uit onze auto kan halen. Met Giedo zullen we vechten voor de titel!”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • EvilEd

    Posts: 53

    zeeeeeer goed nieuws.

    en nu snel dat kampioenschap binnen hengelen.
    niet veel nederlanders krijgen de kans om voor een top team te rijden

    • + 0
    • 18 nov 2009 - 13:20
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Juist inderdaad! Kampioen worden en naar de F1 doorstromen zou ideaal zijn. Eerst nog maar zien of hij het echt in zich heeft alhoewel ik Giedo al een hele tijd volg geloof ik wel dat hij het in zich heeft. Echt heel goed nieuws dit.

      • + 0
      • 18 nov 2009 - 13:40
    • Fresh-T

      Posts: 461

      Dit is inderdaad erg goed. Het mooiste zou zijn als Guido daadwerkelijk de titel kan pakken. Misschien over een x-aantal jaar toch een Nederlandse F1 coureur die wel furore kan maken?

      • + 0
      • 18 nov 2009 - 13:41
  • WH

    Posts: 206

    Precies mooi nieuws, nu hopen op een goed jaar en dan eventueel een doorstroom naar de F1. Ik denk dat Giedo of Renger toch een van de volgende Nederlandse F1 rijders gaat worden.

    • + 0
    • 18 nov 2009 - 13:36
  • Prachtig nieuws voor Guido.

    Binnen de hedendaagse formule racerij is een goeie auto of een goed team van groot belang. Het is erg lastig om als coureur het grote verschil te maken; van een matig team maak je als rijder niet makkelijk een winner.
    Hoewel Guido er wel wat langer over doet dan mannen als Schumacher, Raikkonen, Hamilton, Button en ook Verstappen, heeft hij zich de afgelopen jaren toch bewezen. Het jaar bij ART was een beetje een teleurstelling, maar het Rookie jaar in F3, het kampioenschap Formule Renault 3.5 en zijn presteren in met name de tweede helft van het afgelopen GP2 jaar, zijn wat mij betreft overtuigend geweest. Een overstap naar een topteam in GP2, is meer dan terecht. Nu maar hopen dat er niet teveel goeie mensen middelen en aandacht van Barwa Addax (Campos) naar het Campos Formule 1 team worden overgeplaatst...

    • + 0
    • 18 nov 2009 - 13:45
    • Nate

      Posts: 99

      \"Het jaar bij ART was een beetje een teleurstelling\"
      Hij zat toch wel degelijk in een iSport wagen (waar Bruno Senna inzat in 2008), anders zouden zijn resultaten niet zo bijster goed geweest zijn met Hulkenberg kampioen voor ART.
      Gun het hem van harte volgend jaar maar zal als Belg toch meer voor d\'Ambrosio supporteren als die volgend jaar in GP2 blijft of Baguette als hij daar ook belandt?

      • + 0
      • 18 nov 2009 - 14:27
    • Het Addax team staat al twee jaar los van Adrien Campos, dus die hebben niks met elkaar te maken. Agag, de eigenaar van Addax, is superrijk, heel invloedrijk en een fan. VD Garde is bloedsnel en heeft zijn inconsistente haren afgeschud, zeer gemotiveerd en heeft goede sponsors. Het Addax team heeft geen enkel financieël probleem en is het beste team na ART. ART moet je echter niet hebben als je tweede coureur ben, dan word je minder behandelt. Dus is eerste coureur van Addax het beste wat Giedo kon doen.

      Ik denk dat hij kampioen kan worden, en hoewel inderdaad niet meer de jongste, kan hij zeker een F1 stoel bemachtigen. Hij is ook nog steeds lid van McLaren, hoewel hij daar weinig profijt uit haalt....

      • + 0
      • 18 nov 2009 - 14:28
  • ojo dit is wel cool,

    alles of niets jaar, word dit een flop jaar, zien we hem nooit in de F1, word dit een goed jaar, zal hij in 2012 denk ik in F1 rijden, hopelijk niet in een flut team zoals C.Albers en R.Doornbos

    • + 0
    • 18 nov 2009 - 13:55
  • G-man6182

    Posts: 133

    Mooi! Hij moet gewoon zijn stinkende best doen en dan is de titel volgend jaar zeker mogelijk! Petrov werd in die auto dit jaar 2e in de eindstand.

    • + 0
    • 18 nov 2009 - 13:57

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

  • Team naam Addax
  • Basis Valencia, Spanje
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar