Van der Garde zet zinnen op titel in 2010, test voor Barwa Addax

Giedo van der Garde test morgen op het circuit van Jerez voor het topteam Barwa Addax. Die renstal eindigde afgelopen seizoen tweede in het kampioenschap voor teams. Van der Garde is in beeld voor een stoeltje bij Barwa Addax.

Ook andere teams dingen naar zijn hand en iSport International wil de Nederlander graag behouden. Van der Garde heeft zijn zinnen gezet op de GP2-titel in 2010. “Vooral de ontwikkeling gedurende het seizoen en mijn sterke prestaties in de laatste races geven heel veel vertrouwen voor komend seizoen. Het is mijn doel om kampioen te worden.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • reprep

    Posts: 594

    kies het ART team Giedo , Hamilton en Hulkenberg werden daar kampioen!

    • + 0
    • 6 okt 2009 - 14:02
    • Glock werdt anders ook kampioen met Isport, en volgend mij heeft het team te kiezen en niet de coureurs.

      Kan makkelijk dat het tussen deze 4 coureurs gaat (Jules Bianchi, Valtteri Bottas, Esteban Gutierrez en Adrien Tambay).

      • + 0
      • 6 okt 2009 - 15:50
    • En Rosberg niet te vergeten.... wat wel een groot verschil is tussen Giedo en die andere jongens is dat Giedo geen F1-team heeft dat hem in een ontwikkeltraject heeft gezet. Dat kan een doorslaggevend verschil zijn als je geen Kimi Raikkonen heet

      • + 0
      • 6 okt 2009 - 17:28
      • Zeker wel moeilijk jezelf inlezen? :)

        Giedo is deel van het McLaren Driver Development... en hoever hem dat helpt is de vraag. Ik zie er weinig van tot zover...

        • + 0
        • 6 okt 2009 - 18:15
        • Beri

          Posts: 6.928

          Euhm, says who. Giedo is al sinds eind vorig jaar geen onderdeel meer van het Driver Development Programme van McLaren. Dat was eenmalig een aantal grote trainingen uitvoeren met Kovalainen en Paffet.

          • + 0
          • 7 okt 2009 - 01:10
          • Hij is nog steeds deel van het team. Niet alleen staat hij nog op de website, hij schijnt nog regelmatig in de simulator van McLaren te testen en met hun op trainingskampen te gaan, en ze helpen hem fit te blijven. Maar het is niet zoals Red Bull of Renault, zijn McLaren achtergrond gaat hem nou niet bepaald naar een stoeltje helpen, of hij moet dit jaar dus schitteren.

            • + 0
            • 7 okt 2009 - 09:20
          • PS: ik was dit even vergeten, maar in de Hollandse Glorie editie van Formule1.nl van vorig jaar zegt Giedo dat het contract met 2 jaar is verlengt. Dus hij heeft nog een jaar bij McLaren te gaan.

            • + 0
            • 7 okt 2009 - 09:21
  • Heeft een indrukwekkend seizoen achter de rug, 2e rookie van het seizoen (na kampioen Hulk) en heeft buitenlandse en F1 pundits weten te overtuigen. Kan zeker kampioen worden en nu het veld 26 tot 28 zitjes gaat tellen in 2011 zeker kansen. Addax is een goed team maar dat komt vooral door de ervaring en snelheid van Petrov en Grosjean, Valsecchi was er matig, dus of Vd Garde het kan... ART wou hem vorig jaar volgens italiaracing, dus wie weet. iSport heeft een slecht jaar achter de rug, mede omdat de beste coureur een rookie was waar lang niet naar werd geluisterd (vd Garde) Dus vooral nu Senna ook ff gaat kijken naar de afstelling en nu vd Garde zich er thuis voelt is dat misschien wel de beste optie. Lager dan die drie teams (en mogelijk Racing Engineering) moet hij niet kijken (zal hij ook wel niet) en dan is een kampioenschap zeker niet ondenkbaar, er zijn weinig betere jongens nu dan hij en Bottas en Bianchi schat ik niet op het niveau van Hulk of Hamilton. Doe je best maar, Giedo. Je bent gegroeid van verwend talent tot echt talent, hulde.

    • + 0
    • 6 okt 2009 - 22:59

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ESGrand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender

Team profiel

  • Team naam Addax
  • Basis Valencia, Spanje
Bekijk volledig profiel
show sidebar