user icon

Felix da Costa vervolgt blakende vorm met winst in Macau

  • Gepubliceerd op 19 nov 2012 09:05
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Antonio Felix da Costa heeft zijn visitekaartje afgegeven in de tweede helft van het autosportjaar 2012. De Portugees drukte zijn stempel op de World Series by Renault, zegevierde in de GP3, testte voor Red Bull Racing en schreef dit weekend ook de prestigieuze Formule 3-race in Macau op zijn naam.

Felix da Costa raakte bij de start de koppositie kwijt aan Felix Rosenqvist, maar nog in de openingsronde pakte hij die plaats terug. Vervolgens leidde de Portugees tot en met de finish, een indrukwekkend optreden. Rosenqvist en Alex Lynn vergezelden hem op het podium. Hannes van Asseldonk strandde in de tweede ronde, terwijl hij zesde lag. Dennis van de Laar haalde wel de eindstreep, zij het als 24ste en laatste op een ronde achterstand van de winnaar.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • oebidoebi

    Posts: 632

    Da costa is een super talent, nog 1 jaar en kan daarna mark webber vervangen.

    • + 0
    • 19 nov 2012 - 09:09
    • Ik duim met je mee!

      • + 0
      • 19 nov 2012 - 09:31
    • Zou mooi zijn, maar ik denk dat Red Bull hem eerst nog een jaar bij Torro Rosso gaat stallen om hem te laten wennen. Dat ie er gaat komen lijkt me duidelijk, tenzij hij volgend jaar nog rare dingen gaat doen.

      • + 0
      • 19 nov 2012 - 10:33
    • redbull1

      Posts: 929

      het duurt denk ik nog tot 2014/2015 totdat hij bij str rijd

      • + 0
      • 19 nov 2012 - 19:41
  • Wat een talent..erg benieuwd of hij volgend jaar ook lekker mee kan draaien met het fr3.5 kampioenschap , en magnussen ook hopelijk minder pech kent volgend seizoen!

    R.i.p de 2 omgekomen coureurs in macau, het blijft sneu.

    • + 0
    • 19 nov 2012 - 09:19
  • Jenssie

    Posts: 736

    Mensen, niet nu ineens gaan hypen. Wat heeft deze kerel nu laten zien? Een half jaartje goed gereden in WSR en in Macau gewonnen. Prima, maar nu even 2, 3 seizoenen achter elkaar domineren...

    • + 0
    • 19 nov 2012 - 13:07
    • Het ijzer smeden wanneer het heet is, daar ben ik voorstander van. Ik snap je reactie maar ik denk dat we hier met een toptalent te maken hebben.

      • + 0
      • 19 nov 2012 - 14:03
  • Hij is zich de laatste tijd toch wel heel behoorlijk aan het bewijzen. De topfavoriet om volgend jaar ook de titel te pakken in de WSR 3.5 wat mij betreft. Als hij volgend jaar gaat domineren, laat hem dan gewoon Webber vervangen joh. Zou het dapper vinden van RBR als ze dat aandurven. Gewoon doen! Ik geloof er niet in dat hij het slechter zou doen als Webber.

    • + 0
    • 19 nov 2012 - 17:46
    • redbull1

      Posts: 929

      in zijn eerste jaar is hij wel slechter dan webber denk ik maar je weet het niet dat dachten veel mensen bij hamilton toen ook denk ik

      • + 0
      • 19 nov 2012 - 19:43
    • 2014 neemt hij ziezo een plekje over bij str, webber laat ook niet veel spannends zien, lijkt wel alsof hij op zijn ervaring rijdt ipv zijn talent.

      • + 0
      • 19 nov 2012 - 20:05

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 17 sep 1993 (27)
  • Geb. plaats Goodmayes, GB
  • Gewicht 73 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar