user icon


Norris hoopt in Abu Dhabi weer eens te winnen

  • Gepubliceerd op 20 nov 2018 11:20
  • comments 9
  • Door: Niels Langenberg

Lando Norris geeft toe dat hij dit jaar niet veel heeft gewonnen in de Formule 2. De Brit, die het rijderskampioenschap niet meer kan winnen, heeft sinds de seizoensopening in Bahrein geen race meer gewonnen. In de laatste race in Abu Dhabi hoopt hij weer eens te winnen, alvorens hij in 2019 gaat rijden voor het Formule 1-team van McLaren.

"Ik kijk uit naar mijn laatste race in de Formule 2. Het is logisch dat ik natuurlijk liever win, dan dat ik tweede, derde of nog lager finish. Maar ik heb dit jaar niet veel gewonnen. Dus ik kijk er naar uit dat het de laatste race is en dat ik in Abu Dhabi nog één keer alles kan geven om te winnen. Aan de andere kant kijk ik ook uit naar volgend jaar en dat heeft dit jaar wellicht een beetje overschaduwd."

"Maar ik wil nog steeds winnen, het team trots maken en het constucteurskampioenschap winnen, aangezien we daar volgens mij nog steeds aan de leiding staan. Dus het is zeker nog niet gedaan en er is nog wat om voor te strijden. Ik ga proberen te winnen voor mezelf en voor het team en probeer daarnaast te genieten van iedere minuut", aldus Norris tegenover RaceFans.


Reacties (9)

Login om te reageren
  • Mojito

    Posts: 4.274

    Dat zou ik ook hopen als ik Norris was, want met McLaren gaat hij komend jaar vermoedelijk weinig kunnen winnen.

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 11:23
    • AUDI_F1

      Posts: 1.315

      Ik als nederlander hoop natuurlijk dat onze nederlandse F2 trots wint, zodat alle teambazen kunnen zien hoe goed hij is.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 19:17
  • Benieuwd hoe lang die het vol gaat houden in F1

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 11:41
    • masf1

      Posts: 5.533

      Net zo lang als zijn postuur.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 11:46
    • Denk een jaartje of 2, dan kan hij bijgeschreven worden op de McLaren lijst van gesloopte carrières.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 12:11
  • De jongen werd vorig jaar en begin dit jaar geprezen als het grootste talent sinds Max Verstappen. Hij heeft het dit jaar al met al best goed gedaan. Maar echt overtuigend is het resultaat mijns inziens niet.
    Geen spetterend optreden dus en dat heeft hij volgend jaar wel nodig. Verslaat hij Sainz - wiens beurswaarde sinds het verlies van Max en Nico en het recente 'nee dankje' van de teams RedBull en Renault F1 aardig gedaald is - niet, dan eindigt er weer een kariere van een veelbelovend talent in een stoeltje van McLaren...

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 12:15
    • Lando komt er wel. Hij heeft een meer dan goede kop op zijn schouders staan. Daarnaast is hij een Brit in dienst bij Mclaren. Tevens heeft deze jongeman meer dan genoeg talent. Lando komt er echt wel, zelfs al is de Mclaren volgend jaar weer bagger.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 13:17
  • TNG

    Posts: 186

    Viel me tegen dit jaar, had er meer van verwacht. Zelfs de Vries kan hem nog inhalen in de stand.

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 12:17
  • Joeppp

    Posts: 1.705

    Ik denk dat het duo Russel- Kubica voor meer spektakel gaat zorgen dan de coureurs van Mclaren.

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 15:55

Gerelateerd nieuws



SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 25
  • Podiums 0
  • Grand Prix 14
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 13 nov 1999 (19)
  • Geb. plaats Glastonbury, Groot Brittannië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,70 m
Bekijk volledig profiel


Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar