user icon
user icon

Norris hoopt in Abu Dhabi weer eens te winnen

  • Gepubliceerd op 20 nov 2018 11:20
  • comments 9
  • Door: Niels Langenberg

Lando Norris geeft toe dat hij dit jaar niet veel heeft gewonnen in de Formule 2. De Brit, die het rijderskampioenschap niet meer kan winnen, heeft sinds de seizoensopening in Bahrein geen race meer gewonnen. In de laatste race in Abu Dhabi hoopt hij weer eens te winnen, alvorens hij in 2019 gaat rijden voor het Formule 1-team van McLaren.

"Ik kijk uit naar mijn laatste race in de Formule 2. Het is logisch dat ik natuurlijk liever win, dan dat ik tweede, derde of nog lager finish. Maar ik heb dit jaar niet veel gewonnen. Dus ik kijk er naar uit dat het de laatste race is en dat ik in Abu Dhabi nog één keer alles kan geven om te winnen. Aan de andere kant kijk ik ook uit naar volgend jaar en dat heeft dit jaar wellicht een beetje overschaduwd."

"Maar ik wil nog steeds winnen, het team trots maken en het constucteurskampioenschap winnen, aangezien we daar volgens mij nog steeds aan de leiding staan. Dus het is zeker nog niet gedaan en er is nog wat om voor te strijden. Ik ga proberen te winnen voor mezelf en voor het team en probeer daarnaast te genieten van iedere minuut", aldus Norris tegenover RaceFans.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Dat zou ik ook hopen als ik Norris was, want met McLaren gaat hij komend jaar vermoedelijk weinig kunnen winnen.

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 11:23
    • AUDI_F1

      Posts: 1.706

      Ik als nederlander hoop natuurlijk dat onze nederlandse F2 trots wint, zodat alle teambazen kunnen zien hoe goed hij is.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 19:17
  • Benieuwd hoe lang die het vol gaat houden in F1

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 11:41
    • masf1

      Posts: 7.046

      Net zo lang als zijn postuur.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 11:46
    • Denk een jaartje of 2, dan kan hij bijgeschreven worden op de McLaren lijst van gesloopte carrières.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 12:11
  • De jongen werd vorig jaar en begin dit jaar geprezen als het grootste talent sinds Max Verstappen. Hij heeft het dit jaar al met al best goed gedaan. Maar echt overtuigend is het resultaat mijns inziens niet.
    Geen spetterend optreden dus en dat heeft hij volgend jaar wel nodig. Verslaat hij Sainz - wiens beurswaarde sinds het verlies van Max en Nico en het recente 'nee dankje' van de teams RedBull en Renault F1 aardig gedaald is - niet, dan eindigt er weer een kariere van een veelbelovend talent in een stoeltje van McLaren...

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 12:15
    • Lando komt er wel. Hij heeft een meer dan goede kop op zijn schouders staan. Daarnaast is hij een Brit in dienst bij Mclaren. Tevens heeft deze jongeman meer dan genoeg talent. Lando komt er echt wel, zelfs al is de Mclaren volgend jaar weer bagger.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 13:17
  • TNG

    Posts: 186

    Viel me tegen dit jaar, had er meer van verwacht. Zelfs de Vries kan hem nog inhalen in de stand.

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 12:17
  • Joeppp

    Posts: 3.746

    Ik denk dat het duo Russel- Kubica voor meer spektakel gaat zorgen dan de coureurs van Mclaren.

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 15:55

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 146
  • Podiums 1
  • Grand Prix 38
  • Land GB
  • Geb. datum 13 nov 1999 (21)
  • Geb. plaats Glastonbury, GB
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,70 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar