user icon

Russell: "Prestaties in Formule 2 zetten druk op Toto Wolff"

  • Gepubliceerd op 07 aug 2018 10:02
  • comments 14
  • Door: Jeroen Jonkers

George Russell is van mening dat zijn vorm in de Formule 2 enige druk op de schouders legt van Mercedes-chef Toto Wolff. Russell maakt onderdeel uit van het juniorprogramma van de Duitse renstal en mocht hij de Formule 2-titel winnen, zou een stap naar de Formule 1 het logische gevolg zijn.

“Ik denk dat we zonder twijfel goed werk leveren in de Formule 2, als team met ART", vertelt Russell tegenover Motorsport.com. "Ik kan laten zien waar ik toe ik staat ben en ik denk dat het wat druk neerlegt bij Toto an de andere teams op de grid om naar me te kijken. In dat perspectief ben ik blij met hoe het seizoen gaat. Het enige dat ik kan doen is de druk op blijven voeren bij deze teams."

Russell leidt het Formule 2-kampioenschap met 171 punten, twaalf punten meer dan landgenoot Lando Norris. Nyck de Vries staat momenteel vijfde in de stand om de titel. De Nederlander heeft inmiddels 114 punten verzameld. 

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Stap maar in die Williams volgend jaar!

    • + 0
    • 7 aug 2018 - 10:13
    • En dan zien we wel wie de druk op de schiuders heeft?

      • + 0
      • 7 aug 2018 - 10:15
    • Denk dat dat een realistisch scenario is. Williams neemt komend seizoen naast de motor van Mercedes ook de versnellingsbak af, dus Russel erin en minder betalen aan Mercedes.

      • + 0
      • 7 aug 2018 - 10:24
    • Dweep70

      Posts: 78

      Inderdate. Vooral zo hard roepen, werkt vaak in je voordeel, not!

      • + 0
      • 7 aug 2018 - 11:30
  • Ik zie hem graag samen met Norris bij het junior team van Mercedes volgend jaar.

    • + 0
    • 7 aug 2018 - 10:18
  • Ik hoop dat hij terecht kan bij Williams maar veel zal afhangen hoe het verder gaat aflopen met FI want daar zitten ook nog 2 hele goede coureurs die graag in het circus willen blijven.

    • + 0
    • 7 aug 2018 - 10:19
  • By far de beste coureur in de f2 momenteel.
    Heel veel technische pech gehad en evengoed aan de leiding staan van het kampioenschap, petje af.

    • + 0
    • 7 aug 2018 - 10:22
  • d@nny

    Posts: 1.747

    Hoop dat ze hem bij Williams een kans geven in ruil voor gratis motoren o.i.d.

    • + 0
    • 7 aug 2018 - 10:29
    • arie51

      Posts: 319

      Gaat niet gebeuren, op de eerste plaats geeft Mercedes nooit helemaal gratis motoren en Williams heeft geld nodig anders gaan ze de zelfde weg als Force India, zeker als Stroll weg zou gaan.

      • + 0
      • 7 aug 2018 - 11:04
    • d@nny

      Posts: 1.747

      Daarom ook o.i.d.

      • + 0
      • 7 aug 2018 - 11:57
  • arie51

    Posts: 319

    Ja deze jonge wordt nog niet zoveel genoemd maar als hij de F2 wint en zo nog boven het super talent Norris eindigt wat dan. Williams denk ik niet die hebben daar geen geld voor en werken voorlopig nog met Betalende rijders. Daar in tegen komt er wel plek vrij bij TR. ik zou het nog zo gek niet vinden als hij daar gaat rijden wat een mooi duo zou hij vormen met Lando maar ja McLaren. Ik denk dat het dan eerder een duo wordt met Ticktum.

    • + 0
    • 7 aug 2018 - 10:59
    • d@nny

      Posts: 1.747

      STR gaat nooit gebeuren. Waarom denk je dat STR Mercedes een dienst wil bewijzen door Russell voor hen klaar te stomen?

      • + 0
      • 7 aug 2018 - 11:57
  • Wat een grapjas...

    • + 1
    • 7 aug 2018 - 11:19
  • Al die jonkies moeten is leren dat ze niet in het openbaar de mannen in leiding onder druk moeten zetten om een keuze te maken. Daar houden ze niet van en werk dus ook zelden in je voordeel.

    • + 1
    • 7 aug 2018 - 14:22

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 6 feb 1995 (24)
  • Geb. plaats Sneek, Nederland
  • Gewicht 52 kg
  • Lengte 1,65 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar