user icon

Vitantonio Liuzzi rekent toch op langer verblijf bij HRT

  • Gepubliceerd op 21 dec 2011 14:06
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Vitantonio Liuzzi gaat ervan uit dat hij in 2012 gewoon voor HRT racet. De Italiaan zegt in Australian Motorsport News in het bezit te zijn van een doorlopend contract, al blijkt uit niets dat HRT in dezelfde veronderstelling leeft. Liuzzi is echter stellig.

“Begin 2011 hebben we een langdurig contract bij HRT getekend. Het heeft geen zin om bij een team van dit kaliber een eenjarige verbintenis af te sluiten. Je moet het als een project voor de toekomst beschouwen en dat heeft tijd nodig. Daardoor wil ik ook in 2012 blijven.”

“Ik heb een meerjarig contract bij HRT en ik geloof dat het team tevreden over me is. Men mag de moed niet opgeven. Elke race het uiterste uit mezelf en het materiaal halen, dat was dit jaar mijn drijfveer. Ik geniet nog altijd van de Formule 1 en wil doorgaan bij HRT”, aldus Liuzzi.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Allemaal leuk en aardig, maar wat mij betreft zijn we beter af zonder Liuzzi. Ik vind hem nou niet zozeer als een toegevoegde waarde

    • + 0
    • 21 dec 2011 - 14:29
  • Dit verhaal komt mij bekend voor. Ook eind 2010 gaf hij meerdere malen aan \'onder contract\' te staan bij FI. En we weten de uitkomst.

    Nee Liuzzi, ik denk dat HRT echt niet door wil met jou. Je brengt geen geld mee en je toegevoegde waarde is nou niet bepaald indrukwekkend, al was de \'strike\' in Monza natuurlijk wel een ultiem hoogtepunt.

    Waar hopen de forumbezoekers eigenlijk op bij het 2e zitje?
    De meeste misschien wel Alguersari. Persoonlijk zou ik het zonde voor Alguersari, omdat hij gewoon veel beter verdient.

    Veel zullen het ook Van der Garde gunnen, en ondanks dat ik Van der Garde \'te licht\' voor de F1 vindt zou ik het hem wel degelijk gunnen.

    Dan hebben we nog de reeds ontslagen Petrov & Senna, en daarnaast wellicht ook Barrichello (ik ga er blind vanuit dat Sutil naar Williams gaat).

    Ergens zou ik persoonlijk dan toch graag Senna weer in die wagen zien.

    • + 0
    • 21 dec 2011 - 14:33
    • Het maakt mij niet eens zo heel veel uit wie er in de uit zit. Ik ben van mening dat je je niet kan bewijzen in die auto! Dus dan gun ik het meeste aan Giedo. Omdat ik zelf denk dat hij niet F1 waardig en op deze manier toch F1 heeft gereden.
      Zoals ik al zei, hier zal hij zich niet echt kunnen bewijzen, tenzij je een klap sneller bent dan je teamgenoten, maar hoger en beter dan dit zal toch niet lukken.

      • + 0
      • 21 dec 2011 - 15:31
    • Duidelijk is in ieder geval dat er een aantal redelijke coureurs (Petrov, Alguersuari, Buemi, Sutil) buiten de boot gaan vallen voor 2012. Barrichello zie ik niet meer terug keren eerlijk gezegd. Ik denk dat HRT voor een coureur met een hele dikke zak geld zal gaan. De 4 die ik hiervoor genoemd heb zouden niet bij HRT moeten willen rijden. Ik zou voor Van der Garde gaan. (al heb ik liever dat hij bij Williams/Caterham aan de slag kan, maar dat lijkt me niet realistisch)

      • + 0
      • 21 dec 2011 - 15:42
    • Persoonlijk hoop ik op een \"wtf\" momentje voor Alguersuari, je weet wel, dat er totaal onverwacht bij een van de grote teams een stoeltje vrijkomt, en Jaime daar plaatsneemt.

      Realistisch? Nee niet echt, maar niets is onmogelijk.

      • + 0
      • 21 dec 2011 - 17:23
    • @ Damon Hill: Senna heeft gisteren een stoeltje gepast bij Williams, nu is het afwachten wat voor een contract het wordt, maar er gaan geruchten over een racecontract!

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 05:43
    • Copse

      Posts: 361

      @M4U, echt waar???
      Waar heb je dat gelezen?
      Senna (mogelijk) in een Williams, er ging toch even een rilling over mijn rug toen ik je post las.
      Ik zou het een verrassende keuze vinden mocht het zover komen.

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 09:07
    • @ Copse: Op links die gepost zijn op Bruno\'s fanclub Facebookpagina.

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 18:56
  • Copse

    Posts: 361

    Als HRT van Liuzzi af wil, zullen ze in ieder geval zijn contract af moeten kopen (ervan uitgaand dat hij een doorlopend contract heeft).
    HRT coureur nr. 2 zal deze afkoping dus voor zijn rekening nemen door middel van het geld wat hij meeneemt.

    Moge de rijkste coureur winnen..

    • + 0
    • 21 dec 2011 - 14:42

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel