user icon

Charles Pic kandidaat voor racestoeltje bij Virgin Racing voor 2012

  • Gepubliceerd op 24 okt 2011 10:20
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Charles Pic is in de running om volgend jaar voor Virgin Racing te debuteren in de Formule 1. De Fransman is een van de vele kandidaten voor de plek van Jerome D'Ambrosio, wiens toekomst bij de Britse renstal onzeker is.

Giedo van der Garde en Robert Wickens staan ook op de shortlist bij Virgin Racing, en hebben meer geld te bieden dan D'Ambrosio. Pic is volgens de Franse commentator Jean-Louis Moncet echter de belangrijkste gegadigde. De 21-jarige Franse coureur wordt begeleid door oud Formule 1-rijder Olivier Panis en het management van Pic boekte in Suzuka goede vooruitgang in de onderhandelingen. Moncet schrijft in zijn column voor Auto Plus dat Virgin Racing de komst van Pic als racecoureur voor 2012 spoedig bekend kan maken.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Ik wilde net zeggen, mijn voorkeur zou uitgaan naar Robert Wickens (die ook wordt genoemd in het artikel). Van de genoemde namen lijkt Wickens mij het grootste talent, al willen ze misschien eerst wachten tot hij een jaartje GP2 meegedraaid heeft?

    Pic kan ik moeilijker op waarde inschatten, maar lijkt mij op zich geen slechte keuze.

    Naast Wickens zie ik ook graag Vergne volgend jaar op de F1 grid. Of die wens gaat uitkomen? Geen idee.

    Als ik verder kijk naar andere jongelingen dan hoop ik toch graag vanaf 2013 mannen als Bird en Bottas in de F1 te zien.

    • + 0
    • 24 okt 2011 - 10:26
  • Instappen bij Virgin is einde carrière volgens mij! D\'Ambrosio is helemaal onder gesneeuwd daar en ik ben bang dat als iemand anders daar gaat rijden dat het ook gebeurt.

    • + 0
    • 24 okt 2011 - 12:23
    • En Di Grassi niet te vergeten

      • + 0
      • 24 okt 2011 - 12:37
    • Wat hier wordt gezegd is absoluut niet waar. Het is vrij irritant dat steeds veel mensen blijven roepen dat rijden bij een achterhoede team synoniem staat aan je \'loopbaan vergooien\'.

      In het verleden zijn genoeg jonge coureurs begonnen bij een achterhoede team, om vervolgens zichzelf op te werken. Alonso is een mooi voorbeeld bij Minardi, het slechtste team in 2001. Maar ook Webber, Fisichella en Trulli zijn allemaal bij Minardi begonnen en hebben uiteindelijk allemaal de hoogste trede van het podium behaald.

      Waar het om gaat is dat je gewoon veel uit de auto haalt en je teamgenoot keihard aanpakt.

      Je moet keihard kunnen concluderen dat Di Grassi gewoon geen mega talent is. \'d Ambrosio doet het iets beter, is soms zelfs sneller dan Glock.. maar dat is niet voldoende.

      Kijk eens bij HRT. Ricciardo heeft Liuzzi eigenlijk gewoon in zijn zak nu. Daarmee zorg je ervoor dat de ogen op jou gericht worden als coureur.

      Rijden bij een achterhoede team is NIET je loopbaan vergooien. Het verleden heeft dat vaak genoeg bewezen. Sterker nog, het is een \'rustige\' plek om ervaring op te doen. Echt toptalent wordt uiteindelijk toch wel herkend.

      • + 0
      • 24 okt 2011 - 13:42
    • @ Damon Hill: Ik ben het met je eens dat het raen voor een achterhoede team niet per definitie betekent dat je je carierre vergooid. Maar dan moet het team wel twee gelijkwaardige auto\'s neerzetten zodat de beide heren elkaar met gelijk materiaal kunnen verslaan.
      Bij Virgin heb ik daarbij mijn vraagtekens. Di Grassi gold als een zeer groot talent en zou nu na één jaar F1 niets meer waard zijn? Pic zal ook geen potten breken in de tweede Virgin, laat Wickens maar in een ander team debuteren!

      • + 0
      • 24 okt 2011 - 13:52
    • @M4U,
      Waaruit kun je opmaken dat de Virgins niet gelijk zijn? Op sommige momenten is Jerome echt sneller, zo slecht doet hij het niet eens.

      Het leuke is ook nog eens dat Glock een vrij overgewaarde rijder is. Zo goed is Glock nu ook weer niet, maar wanneer je hem als debutant frequent zou weten te verslaan staat dat toch heel goed op je CV.

      De manier waarop Kovalainen bijvoorbeeld omgaat in zijn huidige situatie vind ik fantastisch. Ondanks het feit dat hij achteraan rijdt straalt hij echt een enorme motivatie uit, lijkt hij alles uit de auto te persen en heel soms zit hij zelfs in de buurt van de punten. Het is maar net hoe je als coureur om gaat met de positie waarin je zit. Ik vind Kovalainen echt op een positieve manier opvallen.

      • + 0
      • 24 okt 2011 - 14:25
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Maar Glock is ook weer geen matige rijder, en dus moeilijk te verslaan voor een debutant. Ik denk dat Glock goed bij een subtopper als Renault zou passen.

      • + 0
      • 25 okt 2011 - 09:17
    • @ Damon Hill: grappig dat je Lotus nu noemt. Trulli presteerd onder de maat vanwege zijn stuurbekrachtiging...

      • + 0