user icon

Daruvala deelt ervaringen eerste Formule 1-test met McLaren

  • Gepubliceerd op 25 jun 2022 14:17
  • comments 10
  • Door: Bob Plaizier

Eerder deze week werd bekend dat Formule 2-coureur Jehan Daruvala zijn Formule 1-testdebuut zou gaan maken. De Indiër werd door McLaren uitgenodigd voor een test op Silverstone. Het was opvallend nieuws aangezien Daruvala onderdeel is van het Red Bull Junior Team. Desalniettemin verscheen Daruvala deze week op de baan.

De afgelopen twee dagen werkte de Indiër een test af in een oudere McLaren. In de sponsorloze wagen reed hij veel kilometers en op sociale media deelde hij zijn ervaringen. Daruvala: "Het is een ongelofelijke ervaring om een Formule 1-wagen voor het eerst te besturen op Silverstone. Ik wil iedereen bedanken die dit voor mij mogelijk hebben gemaakt. Ik heb heel veel lol gehad en veel geleerd in twee dagen."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Het is wel een RB fanboy aan de foto te zien.

    • + 0
    • 25 jun 2022 - 14:21
    • Oh wacht dat staat ook in de tekst.

      • + 0
      • 25 jun 2022 - 14:23
  • Snork

    Posts: 16.233

    Ik ga binnenkort ook mijn eerste F1 ervaring delen. Nu alleen nog een F1 auto regelen.

    • + 0
    • 25 jun 2022 - 17:11
  • "In de sponsorloze wagen..."

    Daruvala heeft vast een Russische geldschietert...

    • + 0
    • 25 jun 2022 - 17:36
  • snailer

    Posts: 9.731

    Hoe dan ook snap ik niet al te goed wat hier speelt. McLaren heeft voldoende mogelijkheden om de stoeltjes bezet te houden. Dus waarom een rijder van een ander en dan ook nog eens een rijder die wel leuke resultaten heeft gehaald, maar bepaald geen Piastri is?

    Wie meer info heeft. Ik laat me graag informeren.

    • + 0
    • 26 jun 2022 - 08:08
    • Weet het ook niet. Ik principe dezelfde redenatie als jijzelf.

      Ik kan wel wat gissen. Ten eerste dat het commercieel interessant is om een Indiër in de auto te hebben, ook als is het maar viir een test.

      Een tweede reden die ik kan bedenken is dat Daruvala als ik me niet vergis via zijn moeder's zijde een Maini is. Dat is een bekende racefamilie uit India waar ook vast wel bronnen zitten die bruikbaar zijn voor McLaren en/of hun partners.

      Een derde reden kan zijn dat ondanks dat Daruvala geen bijzonder snelle coureur is, bet wel iemand is die heeft laten zien te weten hie een auto sneller gemaakt kan worden. Stel hij is binnen te halen als testcoureur die in de sim werkt
      Formule e gaat doen en/of betrokken wordt bij de ontwikkeling van projecten als een WEC-auto, zou het een interessante aanwinst kunnen zijn als een soort werk-coureur.

      • + 0
      • 26 jun 2022 - 15:52
    • Correctie, Daruvala is kennelijk geen Maini.

      • + 0
      • 27 jun 2022 - 09:15

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land IN
  • Geb. datum 1 okt 1998 (23)
  • Geb. plaats Mumbai, India, IN
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
Bekijk volledige kalender
show sidebar